Plant fossiel carboon? Zwin Zeeland, nl.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
FossilDude
Administrator
Has thanked: 327 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:
Re: Plant fossiel carboon? Zwin Zeeland, nl.

Bericht door FossilDude » 10 feb 2022, 21:43

Max pijpelink schreef: 10 feb 2022, 20:29
FossilDude schreef: 10 feb 2022, 20:06
Max pijpelink schreef: 10 feb 2022, 07:37 Als het Belgisch hardsteen is dan is het toch devoon van ouderdom?
Nee, Belgisch hardsteen is in veel gevallen onder Carboon in ouderdom.
Komen die spiriferen dan ook uit het Carboon? Heb er daar namelijk ook al eens een paar van gevonden uit de dijkversteviging.
Die zullen boven Devoon of onder Carboon in ouderdom zijn.

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times

Bericht door Dino15 » 11 feb 2022, 12:25

Carboon schreef: 10 feb 2022, 18:04 Wat een teaser is die draadtitel! Helaas zie ik hier geen plantfossiel uit het Carboon in, maar gelukkig zijn er zo te lezen al goede alternatieven geopperd.
Wat bedoel je met "teaser" & "draadtitel"? Ik heb werkelijk geen verstand van fossielen uit het devoon of carboon, ik zou echt niet weten hoe ik die titel wel zou moeten noemen. Is de titel dan echt zo misleidend? Sorry dan. Ik wou alleen maar wat hulp van de carboon kenners.

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Carboon
Has thanked: 432 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Carboon » 11 feb 2022, 20:49

Dino15 schreef: 11 feb 2022, 12:25 Wat bedoel je met "teaser" & "draadtitel"? Ik heb werkelijk geen verstand van fossielen uit het devoon of carboon, ik zou echt niet weten hoe ik die titel wel zou moeten noemen. Is de titel dan echt zo misleidend? Sorry dan. Ik wou alleen maar wat hulp van de carboon kenners.
De titel was perfect! Sorry, het was niet mijn bedoeling om je de indruk te geven dat ik daar commentaar op had. Je stelt een ID vraag en geeft zelf een eerste aanzet, maar het kan dan natuurlijk altijd iets anders blijken. Immers stel je juist daarom een ID vraag. Bovendien staat er ook een vraagteken in de titel, dus hoeveel duidelijker had je kunnen zijn? Het is een interessant fossieltje en ik kan me ook goed voorstellen dat je bij zo'n ruitjespatroon aan iets als Lepidodendron uit het Carboon denkt. Misschien sijpelde onbewust door in mijn reactie dat ik het stiekem wel jammer vond dat het om wat anders bleek te gaan, maar ik bedoelde met "teaser" verder zeker niets slechts, en al helemaal niet dat er sprake zou zijn van opzettelijke misleiding. Juist vanwege de titel voelde ik me wel een beetje "aangesproken" en daarom wilde ik toch even snel iets neerpennen, al was het maar om aan je te bevestigen dat het inderdaad wat anders lijkt te zijn, maar dat je zo te lezen gelukkig al hulp hebt van op dit onderwerp kundige forumleden. Terugkijkend was de woordkeus "teaser" misschien niet zo handig. Met "draadtitel" bedoelde ik niets meer dan titel van een "forumdraad", zeg een nieuw onderwerp op het forum.

Op zoek naar groen in het zwart.

Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times

Bericht door Dino15 » 11 feb 2022, 22:21

Carboon schreef: 11 feb 2022, 20:49
Dino15 schreef: 11 feb 2022, 12:25 Wat bedoel je met "teaser" & "draadtitel"? Ik heb werkelijk geen verstand van fossielen uit het devoon of carboon, ik zou echt niet weten hoe ik die titel wel zou moeten noemen. Is de titel dan echt zo misleidend? Sorry dan. Ik wou alleen maar wat hulp van de carboon kenners.
De titel was perfect! Sorry, het was niet mijn bedoeling om je de indruk te geven dat ik daar commentaar op had. Je stelt een ID vraag en geeft zelf een eerste aanzet, maar het kan dan natuurlijk altijd iets anders blijken. Immers stel je juist daarom een ID vraag. Bovendien staat er ook een vraagteken in de titel, dus hoeveel duidelijker had je kunnen zijn? Het is een interessant fossieltje en ik kan me ook goed voorstellen dat je bij zo'n ruitjespatroon aan iets als Lepidodendron uit het Carboon denkt. Misschien sijpelde onbewust door in mijn reactie dat ik het stiekem wel jammer vond dat het om wat anders bleek te gaan, maar ik bedoelde met "teaser" verder zeker niets slechts, en al helemaal niet dat er sprake zou zijn van opzettelijke misleiding. Juist vanwege de titel voelde ik me wel een beetje "aangesproken" en daarom wilde ik toch even snel iets neerpennen, al was het maar om aan je te bevestigen dat het inderdaad wat anders lijkt te zijn, maar dat je zo te lezen gelukkig al hulp hebt van op dit onderwerp kundige forumleden. Terugkijkend was de woordkeus "teaser" misschien niet zo handig. Met "draadtitel" bedoelde ik niets meer dan titel van een "forumdraad", zeg een nieuw onderwerp op het forum.
Is al goed. 😉

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Plaats reactie