Verslagje Denemarken
- Supergraver
Verslagje Denemarken
Hallo allemaal, ik ben weer terug.
Ben donderdag \'s ochtends vertrokken en rond 12-en aan gekomen in Hirsthals. Eerst even naar Dalbyover geweest voor de zeer fraaie Echinocorys-en (foto\'s volgen nog). Daarna doorgereden naar Trelde Næs. Hier heb ik nog een paar uurtjes gezocht tot het er te donker voor werd, maar ik kon helaas geen enkel fossiel materiaal vinden. Ik heb alle verschillende laagjes geprobeerd maar zonder resultaat.
Doorgereden naar omgeving Stevn\'s Klint. Vrijdag eerst een bezoek gebracht aan de groeve te Sigerslev. Veel stekels van regulaire zee-egels, een platgedrukte echinocorys, schelpen en iets wat lijkt op een ammoniet (even wachten op de foto\'s na het prepareren). Deze groeve is een absolute aanrader, wel even aankloppen en toestemming vragen bij het kantoortje.
Na een paar uurtjes doorgereden naar Fakse (was ik reeds mee bekend) naast de krabben, die na mijn voorgaande bezoeken in een beduidend minder aantal voorkwamen heb ik dan toch een complete cidaris uit deze groeve weten te bemachtigen. Na een half uur voorzichtig ruim er omheen gebeiteld te hebben, was ie vrij en nog steeds compleet

Na fakse nog een kort bezoek gebracht aan de oude Holtug groeve, niets gevonden maar wel leuke foto\'s geschoten.
Vrijdagavond weer terug gereden richting Trelde Næs. Zaterdagochtend toch nog even wezen zoeken, aan beide zijden, met helaas hetzelfde resultaat: NIETS, NADA, NOPPES.
Ik had van deze lokatie eigenlijk vrij hoge verwachtingen. Helaas dus.
Doorgereden naar de kleigroeve te Hinge. Niemand aanwezig op zaterdag, geen hek dus ik naar binnen. Wel even vriendelijk gezwaaid naar een camera. Een hele grote groeve vol met klei en na de vele regenbuien zeer glad en plakkerig

Ik had nog wat tijd over dus ik herinnerde me nog een groeve in de buurt van Løgstor, dat ligt op de weg richtig de boot dus effe kijken....
Onderweg kwam ik langs nog een groeve, was verlaten maar het hek zat opslot, ben er niet in geweest. Ik heb wel het telnr van de eigenaars genoteerd en zal die in de nabije toekomst even een belletje geven. Het was een grindgroeve.
De \'verboden groeve\' nabij Løgstor:
Hier stonden grote borden verboden toegand en bewaking met honden. Dus ik heb er maar niet binnen gekeken, goed he van mij

Ik zal binnenkort nog wat foto\'s plaatsen van de vondsten.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 22-10-2006 om 11:22 NL]
Antw: Verslagje Denemarken
Hoi Martijn,
Mooie foto\'s! En, een deel van de lol is natuurlijk het buiten zijn (van fossielenzoeken) ook al vind je een keer minder dan een andere keer. Leuk verslag,
groet Jeroen
Mooie foto\'s! En, een deel van de lol is natuurlijk het buiten zijn (van fossielenzoeken) ook al vind je een keer minder dan een andere keer. Leuk verslag,
groet Jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
- Hieronymus
- Contacteer:
Enorm leuk verslag en knappe foto\'s! Top!
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
hoi martijn,
heel leuk verslag, wat nog leuker is, is die cidaris, heel mooie zee-egel.
gr sean
heel leuk verslag, wat nog leuker is, is die cidaris, heel mooie zee-egel.
gr sean
Hoi Martijn,
Ik heb ook net jou verslag gelezen en het leest wel plezant, ik zie het al allemaal voor mij.
Wel spijtig dat je op bepaalde plaatsen niets gevonden hebt, daar kan ik van mee spreken en dat is ni leuk.
Maar dat prachtige zeeëgeltje maakt het weer allemaal de moeite waard hé!
Het is altijd beter buiten zijn, dan binnen te zitten en volgende keer meer fossielen hopelijk.
Ik ben wel benieuwd naar die ammoniet en de rest van de fotookes.
Groetjes...
Ilse
Ik heb ook net jou verslag gelezen en het leest wel plezant, ik zie het al allemaal voor mij.
Wel spijtig dat je op bepaalde plaatsen niets gevonden hebt, daar kan ik van mee spreken en dat is ni leuk.
Maar dat prachtige zeeëgeltje maakt het weer allemaal de moeite waard hé!
Het is altijd beter buiten zijn, dan binnen te zitten en volgende keer meer fossielen hopelijk.
Ik ben wel benieuwd naar die ammoniet en de rest van de fotookes.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Pracht van een ontplofte vis, Martijn! 
Die krijgt zeker een ereplaats in jouw collectie, niet?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Antw: Antw: Verslagje Denemarken
Ehhh, ik heb hem niet meegenomen. Hij zat in een vrij groot blok en wegens spaarzame tijd en een niet al te hoog interesse niveauFrederik schreef:
Pracht van een ontplofte vis, Martijn!

Dat hem ik trouwens ook in Dalbyover gedaan, met een aantal zee-egels die ik minder de moeite waard vond.
Maar ik MOEST er gewoon even een foto van maken, speciaal voor het forum

Gr
Martijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Verslagje Denemarken
Dat kan ik me voorstellen!Supergraver schreef:
Maar ik MOEST er gewoon even een foto van maken, speciaal voor het forum

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Galeocerdo
Hoi Martijn,
Leuk rondje Denemarken, mooie foto\'s en mooie vondsten. Het ging bij mij direct weer kriebelen. Ben benieuwd naar de foto\'s van je vondsten.
Je schrijft dat je aan beide zijden hebt gezocht. Hoever ben je aan de Lille Bælt-zijde in zuidwestelijke richting gelopen?
[Bewerkt door Galeocerdo op 23-10-2006 om 20:43 NL]
Leuk rondje Denemarken, mooie foto\'s en mooie vondsten. Het ging bij mij direct weer kriebelen. Ben benieuwd naar de foto\'s van je vondsten.
Je schrijft dat je aan beide zijden hebt gezocht. Hoever ben je aan de Lille Bælt-zijde in zuidwestelijke richting gelopen?
Gr. Taco
- Supergraver
Antw: Antw: Verslagje Denemarken
Hee Taco,Galeocerdo schreef:
Hoi Martijn,
Ik had al verwacht dat je zou reageren. Ik heb het pad door het bos gevolgd tot ik weer bij de zee aankwam. De Kliffen hier bestaan compleet uit grijs-bruine klei, met grof grind. Ik heb zo\'n 150 meter door de klei en over bomen en boomstronken geklouterd en hier en daar met m\'n harkje in de klei of tussen het uitgespoelde grind gegraven, zoals je weet zonder resultaat.
Ik las trouwens net op die Deense site dat je beter maar alleen na lang droog weer in die kleigroeves bij Hinge moet zoeken. Oja en er stond ook dat je toestemming MOET vragen

Bij m\'n volgende bezoek zal ik eens hier en daar bij de Denen wat meer info vragen.
Gr
Martijn