Ketenisseschor, Antwerpen, waterplant?
Ketenisseschor, Antwerpen, waterplant?
Hallo lieve community,
bij het pootjebaden aan het Ketenisseschor in de haven van Antwerpen hebben we volgend fossiel(?) gevonden. De steen is handpalmgroot. Ons lijkt het een gefossiliseerde waterplant maar ik kan geen gelijkaardige vondsten vinden via google. Op dezelfde plaats vonden we ook een stuk van een slakkenhuis (8 cm lang) wat volgens mij een Scaphelli lamberti is. Dat helpt misschien bij het dateren.
MvG,
Sven
bij het pootjebaden aan het Ketenisseschor in de haven van Antwerpen hebben we volgend fossiel(?) gevonden. De steen is handpalmgroot. Ons lijkt het een gefossiliseerde waterplant maar ik kan geen gelijkaardige vondsten vinden via google. Op dezelfde plaats vonden we ook een stuk van een slakkenhuis (8 cm lang) wat volgens mij een Scaphelli lamberti is. Dat helpt misschien bij het dateren.
MvG,
Sven
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
Re: Ketenisseschor, Antwerpen, waterplant?
Het 2e is een stuk winding van de scaphella lamberti.
Het eerste denk ik een sporenfossiel.
Het eerste denk ik een sporenfossiel.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Eerste fot is denk ik een smeltslak gezien de luchtgaatjes onder en de sporen van uitvloeiing boven.
Ben
Ben
0000000000
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
Die gaatjes had ik over het hoofd gezien
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
Daar hadden we helemaal niet aan gedacht maar ons lijkt het nu ook slak te zijn. Verklaard ook waarom ik geen gelijkaardige vondsten uit Antwerpen vinden kon. Bedankt iedereen voor de hulp!
Groetjes
Sven
Groetjes
Sven