Fossielen uit Solnhofen
Fossielen uit Solnhofen
Ik kreeg een serie fossielen uit Solnhofen aangeboden voor de GeoMarkt van de NGV Afdeling Limburg op17 september in Rijchholt ter gelegenheid van ons 75 jarig bestaan!
Van een drietal heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Wie kan helpen?
Het eerste lijkt een samenstelling van 2 fossielen. De afmetingen zin 10 x 20 mm
Dit lijkt een tand gezien de verticale streping. De afmetingen zijn basis 10 mm en hoogte 21 mm.
Geen idee wat dit kan zijn. Het vierkantig lijkende middenstuk bevat misschien nog een stukje van de schaal en de zijde meet 7 mm.
Wie helpt?
Van een drietal heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Wie kan helpen?
Het eerste lijkt een samenstelling van 2 fossielen. De afmetingen zin 10 x 20 mm
Dit lijkt een tand gezien de verticale streping. De afmetingen zijn basis 10 mm en hoogte 21 mm.
Geen idee wat dit kan zijn. Het vierkantig lijkende middenstuk bevat misschien nog een stukje van de schaal en de zijde meet 7 mm.
Wie helpt?
-
- Senior Lid
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 224 times
Re: Fossielen uit Solnhofen
De middelste foto lijkt me een van de slangsterren misschien?
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
- JZuidewijk
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 80 times
Re: Fossielen uit Solnhofen
Het eerste zijn visdeeltjes. Ik ben niet goed thuis in de anatomie van vissen, maar het zijn waarschijnlijk deetjes van achterin de schedel, zoals bijvoorbeeld borstvin gordels.