Fossiel? Op strand Denemarken
Fossiel? Op strand Denemarken
Wat zou dit kunnen zijn? Het is ong.5cm lang.
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 636 times
Re: Fossiel? Op strand Denemarken
Ik kan het vanaf deze foto niet goed beoordelen, maar het doet mij denken aan een kettingkoraal uit het Siluur/Ordovicium.
Halysites of Catenipora.
De kleine gaatjes zijn vrij recent gemaakt door borende organismen.
Halysites of Catenipora.
De kleine gaatjes zijn vrij recent gemaakt door borende organismen.
Time fades away (Neil Young)
Hierbij nog wat (hopelijk duidelijkere) foto's.
Bedankt voor jullie expertise. Heb er zelf geen verstand van maar vind het erg interessant.
Mijn zoontje van 7 wilt er graag meer van weten, vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen
Bedankt voor jullie expertise. Heb er zelf geen verstand van maar vind het erg interessant.
Mijn zoontje van 7 wilt er graag meer van weten, vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen

- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo,
dit is een moeilijk stuk omdat de morphologische details vrij slecht bewaard gebleven zijn.
Een spons à la Halysites of dergelijke, zoals Tom dit suggereerde, is zeker een kanshebber, maar ik zou ook
een bryozoa-soort niet willen uitsluiten. Enige geslachten hebben een vergelijkbare opbouw:
Reticrisina, Reticulipora, Pentapora etc.
Ik durf het niet te zeggen.
Beste groeten,
Oliver
dit is een moeilijk stuk omdat de morphologische details vrij slecht bewaard gebleven zijn.
Een spons à la Halysites of dergelijke, zoals Tom dit suggereerde, is zeker een kanshebber, maar ik zou ook
een bryozoa-soort niet willen uitsluiten. Enige geslachten hebben een vergelijkbare opbouw:
Reticrisina, Reticulipora, Pentapora etc.
Ik durf het niet te zeggen.
Beste groeten,
Oliver
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times