ontwikkelen database
Antw: ontwikkelen database
misschien iets heel anders maar zou dit programma dan ook een soort lijst kunnen maken en /of uitprinten
bijv op zoekwoord ... haaientand dat hij dan een lijst geeft van alle haaientanden met namen en gegevens dat ja dat dan kunt uitprinten ?
of is dat te ingewikkeld?
bijv op zoekwoord ... haaientand dat hij dan een lijst geeft van alle haaientanden met namen en gegevens dat ja dat dan kunt uitprinten ?
of is dat te ingewikkeld?
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Hallo Nijntje,
dit soort functies zullen zeker aanwezig zijn.
dit soort functies zullen zeker aanwezig zijn.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
Vraag aan Ziepe
Hallo Ziepe,
ik werd nogmaals door iemand van het forum gewezen op het feit dat jij al bezig bent met het ontwikkelen van een database. Mag ik vragen hoe ver je bent? Ik zou het jammer vinden als ik de komende weken tijd steek in een database onder Access, als effe later er een database beschikbaar is die werkt als een zelfstandig programma, met dezelfde functies.
ik werd nogmaals door iemand van het forum gewezen op het feit dat jij al bezig bent met het ontwikkelen van een database. Mag ik vragen hoe ver je bent? Ik zou het jammer vinden als ik de komende weken tijd steek in een database onder Access, als effe later er een database beschikbaar is die werkt als een zelfstandig programma, met dezelfde functies.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
Antw: Vraag aan Ziepe
Hey Pedro,pedro schreef:
Hallo Ziepe,
ik ben er inderdaad aan bezig maar door werkomstandigheden schuif ik alles maar steeds weer op de lange baan... Je moet je niet inhouden voor mij, als ik alles zo lees zal het kick-ass zijn, Go go go zou\'k zo zeggen, veel succes!
Ziepe
The earth has music for those who listen.
Antw: Antw: ontwikkelen database
Ik sluit mij hier geheel bij aan!Frederik schreef:
Hihi, op nr. 1 staat op mijn verlanglijstje:
macintosh-compatibiliteit!
*kijkt hoopvol richting Ziepe*
Ziet en gij zult vinden
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
All right! 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
- Been thanked: 1 time
Hoi allemaal,
Ik heb jullie overwegingen voor het ontwikkelen van een database een beetje gevolgd.Ikzelf werk al ca. 20 jaar met een database(eerst pcfile,daarna Acces) en er staan inmiddels meer da 450 fossielen in.
Enige tips:
- Kies een d-base die,als het systeem verouderd is eenvoudig de gegevens uit kan wisselen met een nieuwe versie.
- Ik heb er geen plaatjes bij en dat is natuurlijk mooi als je dat wel hebt.Alleen moet de optie uitgeschakeld kunnen worden bij het printen.
- Ik heb de volgende velden:
Collectie: eigen naam invullen,lijkt logisch,maar soms krijg je een deelcollectie van iemand anders
Nummer: eerst afkorting Latijnse naam,dan getal,daarna periode-afkorting bv.E-001-Kr voor 1e zeeëgel(Kr=Krijt)
Geslacht,soort,familie,superfamilie en Orde
Formatie:Bv.Krijt,Boven-Krijt,Campaan
Vindplaats:eerst het land,daarna provincie,plaats,groeve,horizon.
Gesteente:bv kalk,mergel e.d.
Datum:wanneer gevonden
Vondst: door wie
Gekocht/geschenk:bij/door wie
Prijs in €: koopprijs,handig als je het weer wilt verkopen
Literatuur:bronvermelding incl.pagina, dan kan discussie plaats vinden waarom het fossiel volgens jou zo heet.
Bijzonderheden:voor overige info bv als je twijfelt over de naam,restauraties enz.
De naam van de auteur die de soort als eerste heeft beschreven heb ik later toegevoegd.
Event. Links die Hanneke noemt,lijkt me wel handig.
Veel succes er mee
Piet.
Ik heb jullie overwegingen voor het ontwikkelen van een database een beetje gevolgd.Ikzelf werk al ca. 20 jaar met een database(eerst pcfile,daarna Acces) en er staan inmiddels meer da 450 fossielen in.
Enige tips:
- Kies een d-base die,als het systeem verouderd is eenvoudig de gegevens uit kan wisselen met een nieuwe versie.
- Ik heb er geen plaatjes bij en dat is natuurlijk mooi als je dat wel hebt.Alleen moet de optie uitgeschakeld kunnen worden bij het printen.
- Ik heb de volgende velden:
Collectie: eigen naam invullen,lijkt logisch,maar soms krijg je een deelcollectie van iemand anders
Nummer: eerst afkorting Latijnse naam,dan getal,daarna periode-afkorting bv.E-001-Kr voor 1e zeeëgel(Kr=Krijt)
Geslacht,soort,familie,superfamilie en Orde
Formatie:Bv.Krijt,Boven-Krijt,Campaan
Vindplaats:eerst het land,daarna provincie,plaats,groeve,horizon.
Gesteente:bv kalk,mergel e.d.
Datum:wanneer gevonden
Vondst: door wie
Gekocht/geschenk:bij/door wie
Prijs in €: koopprijs,handig als je het weer wilt verkopen
Literatuur:bronvermelding incl.pagina, dan kan discussie plaats vinden waarom het fossiel volgens jou zo heet.
Bijzonderheden:voor overige info bv als je twijfelt over de naam,restauraties enz.
De naam van de auteur die de soort als eerste heeft beschreven heb ik later toegevoegd.
Event. Links die Hanneke noemt,lijkt me wel handig.
Veel succes er mee
Piet.
pieter
Pieter bedankt,
je hebt nog enkele velden genoemd, die nog niet op mijn lijstje stonden en toch wel handig zijn.
Ik hoop er binnen twee weken aan te beginnen.
je hebt nog enkele velden genoemd, die nog niet op mijn lijstje stonden en toch wel handig zijn.
Ik hoop er binnen twee weken aan te beginnen.
Pedro Janssen
Venray
Update: ontwikkelen database
Ik ben vandaag begonnen aan de database.
Indien er nog toevoegingen zijn, dan laat maar horen!
Indien er nog toevoegingen zijn, dan laat maar horen!
Pedro Janssen
Venray
welke indeling voor database
Welke indeling heeft de voorkeur voor de database:
- Klasse \\ Familie \\ Soort
of
- Stam \\ sub Stam \\ Klasse \\ sub Klasse \\ Superorde \\ Orde etc etc.
Waar is behoefte aan.
Weet iemand tekstbestanden te vinden van de soorten fossielen, zodat ik deze reeds in de keuzelijsten kan invoeren?
- Klasse \\ Familie \\ Soort
of
- Stam \\ sub Stam \\ Klasse \\ sub Klasse \\ Superorde \\ Orde etc etc.
Waar is behoefte aan.
Weet iemand tekstbestanden te vinden van de soorten fossielen, zodat ik deze reeds in de keuzelijsten kan invoeren?
Pedro Janssen
Venray