Museumtip!
Museumtip!
Hallo iedereen,
Als jullie je nog een dag vervelen en het weer echt te slecht is om fossielen te zoeken is dit wel een leuke aanrader: Westfälisches Museum für Naturkunde in Munster (Dld). Op het moment is er een tentoonstelling van de 500 belangrijkste (en mooiste) fossielen uit Westfalen. Onder andere te zien zijn de echte dinosauriervondsten uit het Sauerland, Neanderthalers, Carbooninsecten, en nog veel meer moois om vreselijk jaloers op te worden.
In de vaste tentoonstellingen staan onder andere skeletten (replica\'s) van een Tyrannosaurus, Camarasaurus, Iguanodon (uit Duitsland!), Stegosaurus, enz, enz, enz.
Entree is maar 3,50 Euro, dus daar hoef je het niet voor te laten!
Het museum zit naast de dierentuin, dus na de dode dieren kun je ook de levende nog gaan bewonderen (Allwetterzoo).
http://www.lwl.org/LWL/Kultur/WMfN
Veel plezier

Marjolein
Antw: Museumtip!
Inderdaad echt een aanrader!
Wie is trouwens die mafkees die tegen die dino staat te schreeuwen? Die heb ik niet gezien;)
[Bewerkt door Peter F. op 24-10-2006 om 21:16 NL]
Wie is trouwens die mafkees die tegen die dino staat te schreeuwen? Die heb ik niet gezien;)
[Bewerkt door Peter F. op 24-10-2006 om 21:16 NL]
Leuk verhaal Marjolein!
Zou ik een stukje van de tekst en een paar foto\'s mogen gebruiken voor de Museum pagina?
Zou ik een stukje van de tekst en een paar foto\'s mogen gebruiken voor de Museum pagina?
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Tuurlijk, ik zal je vanmiddag nog een paar betere foto\'s sturen (van dino\'s zonder dat Peter tegen ze schreeuwt
)

Heb je ook foto\'s van die Carboon-insecten ?
Z.
[Bewerkt door ziepe op 25-10-2006 om 12:23 NL]
Z.
[Bewerkt door ziepe op 25-10-2006 om 12:23 NL]
The earth has music for those who listen.
Geen zelf genomen foto\'s. Ik heb wel een boek gekocht van de tentoonstelling. Ik wil de plaatjes wel inscannen en naar je mailen.
Marjolein
Marjolein
Antw: Antw: Museumtip!
Dat zou ik super vinden!marjolein schreef:
Geen zelf genomen foto\'s. Ik heb wel een boek gekocht van de tentoonstelling. Ik wil de plaatjes wel inscannen en naar je mailen.
Marjolein
Alvast bedankt
ziepe (apestaartje) pandora (punt) be
The earth has music for those who listen.