Fascinerende fossiele vondsten: wat is je meest memorabele ontdekking?

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
siriasis
Junior Lid
Fascinerende fossiele vondsten: wat is je meest memorabele ontdekking?

Bericht door siriasis » 25 jun 2024, 10:48

Ik dacht dat het interessant zou zijn om een ​​draad te starten waarin we allemaal onze meest memorabele fossiele ontdekkingen kunnen delen. Of je nu een doorgewinterde paleontoloog bent, een amateur-fossielenjager of gewoon iemand met een grote interesse in de prehistorische wereld, ik hoor graag over je ervaringen.

Voor mij was het een paar jaar geleden tijdens een familievakantie in de Badlands van South Dakota. We besloten een begeleide fossielenjachttocht te maken, en ik had niet verwacht dat ik veel zou vinden. Tot mijn verbazing stuitte ik op een gedeeltelijke Triceratops-schedel! De gids zei dat het een van de belangrijkste vondsten was die ze dat seizoen hadden gezien. Het gevoel een stukje geschiedenis in handen te hebben dat zo oud was, was onbeschrijfelijk. Ik kon mijn geluk niet geloven.

Dus, wat is jouw verhaal? Heeft u iets bijzonder zeldzaams of unieks gevonden? Misschien iets dat uw interesse in paleontologie heeft aangewakkerd? Deel gerust foto's als je die hebt!

Ik kijk er naar uit om over je avonturen te lezen.

sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:
Re: Fascinerende fossiele vondsten: wat is je meest memorabele ontdekking?

Bericht door sjaak » 26 jun 2024, 23:51

Welkom op het forum! Misschien leuk om je even voor te stellen? Ik kan mij voorstellen dat het mooi is om een stuk Triceratops te vinden. Heb je ook foto's?

Groet,

Niels

Spongebob
Has thanked: 409 times
Been thanked: 633 times
Re: Fascinerende fossiele vondsten: wat is je meest memorabele ontdekking?

Bericht door Spongebob » 27 jun 2024, 11:14

Voorstellen, ja....
Bij sommige berichten en schimmige account-aanmeldingen heb ik de indruk dat ze door AI zijn gemaakt.
Dat is ook hier weer het geval. De foto's zullen dan wel uitblijven, maar misschien (hopelijk) vergis ik me.

Time fades away (Neil Young)

Plaats reactie