Scherf aardewerk wat zou hier nog over te vertellen kunnen zijn?
-
- Senior Lid
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 83 times
Scherf aardewerk wat zou hier nog over te vertellen kunnen zijn?
Hoi allemaal gisteren vond ik tijdens het zoeken met mijn metaaldetector deze scherf en nu ben ik benieuwd over hier nog wat uit te halen valt wat denken jullie op de vindplaats liep 200 jaar geleden een weg
Gr Jelte
Gr Jelte
- Jasper den Otter
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 144 times
- Contacteer:
Re: Scherf aardewerk wat zou hier nog over te vertellen kunnen zijn?
Hallo Jelte,
Zulk soort fragmentjes zijn natuurlijk lastig te determineren, maar even online kijkend lijkt het wel ietswat op aardewerk uit Raeren (16e eeuw), maar het kan ook goed iets anders zijn, het is namelijk een klein fragment en ik ben verre van expert.
online vindt ik dit over de herkomst van steengoed in het algemeen:
"Steengoed werd namelijk in twee Duitse regio's geproduceerd. In Westelijk deel van Duitsland, het Duitse Eifel en Rijnland, hier vinden we dan ook de bekendste productie plaatsen zoals:
Raeren, Aken, Keulen, Langerwehe, Siegburg, Mayen, Westerwald, Frechen en minder bekend Bruggen-Oebel, Bruhl, Altenrath en Vreden-Stadtlohn.
Het tweede productie centrum ligt in midden en Oost Duitsland, met als bekendste productie plaatsen; Bautzen, Schmiedeberg, Waldenburg, Muskau, Bubzlau, Dippoldiswalde, Annaberf, Altenberg, Creussen, Peterskischen en Duingen (ook Weser aardewerk).
"
(https://sites.google.com/view/determina ... authuser=0)
Veel succes met determineren,
Jasper
Zulk soort fragmentjes zijn natuurlijk lastig te determineren, maar even online kijkend lijkt het wel ietswat op aardewerk uit Raeren (16e eeuw), maar het kan ook goed iets anders zijn, het is namelijk een klein fragment en ik ben verre van expert.
online vindt ik dit over de herkomst van steengoed in het algemeen:
"Steengoed werd namelijk in twee Duitse regio's geproduceerd. In Westelijk deel van Duitsland, het Duitse Eifel en Rijnland, hier vinden we dan ook de bekendste productie plaatsen zoals:
Raeren, Aken, Keulen, Langerwehe, Siegburg, Mayen, Westerwald, Frechen en minder bekend Bruggen-Oebel, Bruhl, Altenrath en Vreden-Stadtlohn.
Het tweede productie centrum ligt in midden en Oost Duitsland, met als bekendste productie plaatsen; Bautzen, Schmiedeberg, Waldenburg, Muskau, Bubzlau, Dippoldiswalde, Annaberf, Altenberg, Creussen, Peterskischen en Duingen (ook Weser aardewerk).
"
(https://sites.google.com/view/determina ... authuser=0)
Veel succes met determineren,
Jasper
Fossielenverslaafd