Wie kan ons helpen?
-
- Junior Lid
Wie kan ons helpen?
Ik ben leerkracht en probeer de leerlingen veel over de natuur te leren.
Tijdens het thema stenen en fossielen kwamen we dit tegen in de kringloopwinkel. De winkel had geen informatie over wat het is.
Iemand die ons kan vertellen wat wij hier hebben?
Alvast bedankt.
Tijdens het thema stenen en fossielen kwamen we dit tegen in de kringloopwinkel. De winkel had geen informatie over wat het is.
Iemand die ons kan vertellen wat wij hier hebben?
Alvast bedankt.
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times
Re: Wie kan ons helpen?
Nieuwsgierigheid is het begin van ontdekken en leren.
Als de juf al nieuwsgierig is, zal dat ook doorwerken op de kinderen in haar klas.
Hebben die even geluk!
Volgens mij zie ik de schelp van een tweekleppige of een brachiopode.
Het gesteente eronder lijkt me kalksteen.
Haal er in bijzijn van de kinderen een stukje steen af en kijk of het in (schoonmaak) azijn gaat schuimen en verdwijnen.
Leuke proef om te doen en verder te leren.
Kalk houdt niet van azijn, maar azijn smult ervan
Als de juf al nieuwsgierig is, zal dat ook doorwerken op de kinderen in haar klas.
Hebben die even geluk!
Volgens mij zie ik de schelp van een tweekleppige of een brachiopode.
Het gesteente eronder lijkt me kalksteen.
Haal er in bijzijn van de kinderen een stukje steen af en kijk of het in (schoonmaak) azijn gaat schuimen en verdwijnen.
Leuke proef om te doen en verder te leren.
Kalk houdt niet van azijn, maar azijn smult ervan

Time fades away (Neil Young)
-
- Junior Lid
Wat een superleuk experiment. Die gaan we uiteraard uitvoeren.
We zijn erg benieuwd.
We zijn erg benieuwd.
-
- Junior Lid
@SpongeBob: bedankt voor het mooie compliment. Mijn leerlingen lopen inderdaad altijd met steentjes, schelpjes, diertjes, veertjes etc rond. En zijn inderdaad net zo nieuwsgierig geworden als ik ben. Maar ook leergierig en hebben soms vragen of objecten die ik niet zelf kan beantwoorden. Nogmaals bedankt voor het compliment en het leuke experiment.
De nieuwsgierige juf
De nieuwsgierige juf
- Jasper den Otter
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 144 times
- Contacteer:
Leuk dat je kinderen leert over fossielen!
Het is goed dat je kinderen daar dingen over leert. Ik wil wel meehelpen, Ik heb ook nog wat fossielen hier liggen. Als jij mij de verzendkosten vergoed en mij jouw adresgegevens stuurt (liefst via PM). dan zal ik je wat fossielen opsturen en er wat informatie over bijgeven. Stuur maar een privé bericht als je interesse hebt.
Grt. Jasper
Het is goed dat je kinderen daar dingen over leert. Ik wil wel meehelpen, Ik heb ook nog wat fossielen hier liggen. Als jij mij de verzendkosten vergoed en mij jouw adresgegevens stuurt (liefst via PM). dan zal ik je wat fossielen opsturen en er wat informatie over bijgeven. Stuur maar een privé bericht als je interesse hebt.
Grt. Jasper
Fossielenverslaafd