1e Paleontica Veiling!
- Jasper den Otter
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 144 times
- Contacteer:
1e Paleontica Veiling!
Beste Paleontica gebruikers,
Wij als Paleontica team hadden een leuk idee bedacht: een Paleontica-veiling. De opbrengsten zullen gebruikt worden voor de onderhoud van de site en alle andere zaken omtrent Paleontica te verbeteren. Ons doel is om iedere maand één fossiel te veilen.
Veilingregels:
De veiling zal zeven dagen duren. Deze veiling zal sluiten op 24 oktober om 14:00 Nederlandse tijd. Het startbod van de veiling is 1 euro. Ieder bod dient minimaal het vorige bod met 1 euro te overschrijden. Ophalen heeft de voorkeur. Verzenden is op kosten en risico koper.
Over het stuk:
Het eerste fossiel is een Calamites sp., gevonden in de Piesberg in de buurt van Osnabrück. Om het stuk te verstevigen is het behandeld met Paraloid B72.
Succes met bieden!
Wij als Paleontica team hadden een leuk idee bedacht: een Paleontica-veiling. De opbrengsten zullen gebruikt worden voor de onderhoud van de site en alle andere zaken omtrent Paleontica te verbeteren. Ons doel is om iedere maand één fossiel te veilen.
Veilingregels:
De veiling zal zeven dagen duren. Deze veiling zal sluiten op 24 oktober om 14:00 Nederlandse tijd. Het startbod van de veiling is 1 euro. Ieder bod dient minimaal het vorige bod met 1 euro te overschrijden. Ophalen heeft de voorkeur. Verzenden is op kosten en risico koper.
Over het stuk:
Het eerste fossiel is een Calamites sp., gevonden in de Piesberg in de buurt van Osnabrück. Om het stuk te verstevigen is het behandeld met Paraloid B72.
Succes met bieden!
Fossielenverslaafd
- Carboon
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 525 times
Re: 1e Paleontica Veiling!
Hoi Jasper,
Wat een uitstekend initiatief! Hierbij een openingsbod van EUR 5,-
Groeten,
Tim
P.S. Het zou vrij schandalig zijn als dit fraaie fossiel voor zo'n laag bedrag bij mij in de collectie eindigt. Dat zou namelijk betekenen dat alle potentiële "kapers op de kust" over het hoofd hebben gezien dat het hier gaat om een mooi didactisch stuk Calamites undulatus (zie de kenmerkende, gegolfde ribben), waarop bovendien sporen van eilegging door insecten te zien zijn (Megaovoidus-type littekens; zie geel omcirkelde gebiedje). Maar wie weet, misschien heb ik geluk...
Wat een uitstekend initiatief! Hierbij een openingsbod van EUR 5,-
Groeten,
Tim
P.S. Het zou vrij schandalig zijn als dit fraaie fossiel voor zo'n laag bedrag bij mij in de collectie eindigt. Dat zou namelijk betekenen dat alle potentiële "kapers op de kust" over het hoofd hebben gezien dat het hier gaat om een mooi didactisch stuk Calamites undulatus (zie de kenmerkende, gegolfde ribben), waarop bovendien sporen van eilegging door insecten te zien zijn (Megaovoidus-type littekens; zie geel omcirkelde gebiedje). Maar wie weet, misschien heb ik geluk...
Op zoek naar groen in het zwart.
-
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 93 times
Goedemorgen Jasper,
Ik bied € 20 voor dit mooie stuk.
Goed initiatief...
Ik zou willen voorstellen om dit item, ondanks dat het een veiling is, onder het forum 'algemeen' te plaatsen. Dan springt het voor iedereen meer in het oog. Uitzonderingen moeten mogelijk zijn, zeker gezien het doel.
Groeten, Jeroen
Ik bied € 20 voor dit mooie stuk.
Goed initiatief...
Ik zou willen voorstellen om dit item, ondanks dat het een veiling is, onder het forum 'algemeen' te plaatsen. Dan springt het voor iedereen meer in het oog. Uitzonderingen moeten mogelijk zijn, zeker gezien het doel.
Groeten, Jeroen
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 111 times
Kom op mensen! De veiling is bijna ten einde! Plaats nog even je biedingen van het laatste moment om te zorgen dat dit mooie stuk naar jou toe mag komen, en niet naar iemand anders! 

'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett
- paleontology.dad
21 euro voor dit goede doel vanuit mijn kant Jasper! 
(Hou me maar via de WhatsApp op de hoogte, ik lees helaas te weinig mee op het forum laatste tijd)

(Hou me maar via de WhatsApp op de hoogte, ik lees helaas te weinig mee op het forum laatste tijd)
-
- Been thanked: 1 time
- Jasper den Otter
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 144 times
- Contacteer:
Gefeliciteerd @haaientand met het winnende bod van 25€!
Ik zal je een PBtje sturen!
gr. Jasper.

Ik zal je een PBtje sturen!
gr. Jasper.
Fossielenverslaafd