in graafgang escalles gevonden?
in graafgang escalles gevonden?
Hoi
deze kleine fossielen vond ik in een graafgang bij escalles. De zaagtandjes zijn ca 12 mm lang. wat zou dat kunnen zijn? het materiaal (niet goed zichtbaar op de fotos) lijkt chitine, dus een insecten oid huid.
deze kleine fossielen vond ik in een graafgang bij escalles. De zaagtandjes zijn ca 12 mm lang. wat zou dat kunnen zijn? het materiaal (niet goed zichtbaar op de fotos) lijkt chitine, dus een insecten oid huid.
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Re: in graafgang escalles gevonden?
Nee, bij een vis zitten die meer in de kaak vergroeid.
Groet,
Niels
Niels
- Jasper den Otter
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 144 times
- Contacteer:
Leuk!
Kreefachtigen gebruikte vaak harde delen, meestal visresten, om hun graafgangen te verstevigen. In Z-Limburg heb ik er ook vele gevonden,
grt. Jasper
Kreefachtigen gebruikte vaak harde delen, meestal visresten, om hun graafgangen te verstevigen. In Z-Limburg heb ik er ook vele gevonden,
grt. Jasper
Fossielenverslaafd
-
- Senior Lid
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 83 times
Mooi! Kunt u er de afmetingen bijzetten ? Misschien helpt dit eerdere topic met het determineren viewtopic.php?p=288726&hilit=Cbn#p288726
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 635 times
Hallo Ed,
Bijzondere vondst!
Ik heb vorig jaar ook zoiets gevonden (maar niet zo mooi als die van jou) en wist ook niet wat het was.
Met hulp van Jeroen kwam ik erachter dat het om een 'gill raker' handelt; een kieuwzeef van een filtervoedende beenvis.
viewtopic.php?t=39829&hilit=kieuwzeef
https://en.wikipedia.org/wiki/Gill_raker
Groeten, Tom
Bijzondere vondst!
Ik heb vorig jaar ook zoiets gevonden (maar niet zo mooi als die van jou) en wist ook niet wat het was.
Met hulp van Jeroen kwam ik erachter dat het om een 'gill raker' handelt; een kieuwzeef van een filtervoedende beenvis.
viewtopic.php?t=39829&hilit=kieuwzeef
https://en.wikipedia.org/wiki/Gill_raker
Groeten, Tom
Time fades away (Neil Young)