Strandvondst
Strandvondst
Hallo iedereen
Ik heb deze steen gevonden op het strand in Kaloot. Ik ben helemaal geïntrigeerd door de mooie blauwe kleur, maar ik heb geen idee met welk materiaal ik hier te maken heb. Kan iemand me verder helpen? Alvast bedankt!
Groetjes
An
Ik heb deze steen gevonden op het strand in Kaloot. Ik ben helemaal geïntrigeerd door de mooie blauwe kleur, maar ik heb geen idee met welk materiaal ik hier te maken heb. Kan iemand me verder helpen? Alvast bedankt!
Groetjes
An
-
- Junior Lid
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Strandvondst
Ik kom vaak op de kaloot en vraag me inderdaad altijd af wat voor stenen dit zijn. Er liggen er echt mega veel altijd.
Ha An,
Tom had het al over industrieel afval. Klopt, het zijn ovenslakken van de fosforfabriek Thermfos - eerder Hoechst - die op het aanliggende industriegebied Vlissingen-Oost stond.
Groet van Har
Tom had het al over industrieel afval. Klopt, het zijn ovenslakken van de fosforfabriek Thermfos - eerder Hoechst - die op het aanliggende industriegebied Vlissingen-Oost stond.
Groet van Har
-
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 113 times
Op internet is te vinden dat het om fosforslakken gaat van de vml. Hoechst fabriek in Vlissingen-Oost, de voorganger van Thermphos.
Groeten, Jeroen
Groeten, Jeroen