Wat is dit + preparatie vraag
Wat is dit + preparatie vraag

Eben-Emael 28-10-06.
Wat is dit...alg? In ieder geval nergens daar zoiets gezien.
Nog iets....de stenen daar zijn zo zanderig dat alles verkruimmeld. Patrick gaf aan dat een houtlijm 10-25% oplossing + water de steen vaster zal maken.
Dat nav een gevonden zee-egel zonder schaal. Kan ik dit ook doen voor bv deze steen en stenen waarin belemnieten zich bevinden?
Dank u!
Verba volant, fossilis manent
- Supergraver
Antw: Wat is dit + preparatie vraag
Ik denk dat het een soort eendemossel is maar welke? Das een vraag voor een ander 
Gr
Martijn

Gr
Martijn
hoi rene, het is een fragment van een
Pinna cretacea, komt wel eens vaker voor in de Fm van Maastricht,
wat je houtlijm betreft, het is indd de goedkoopste methode, wateroplosbare houtlijm, 1/10de in water, en opstrijker of laten opdruipen, zo een mergelblok kan heel wat \'drinken\', en dan laten drogen,
best niet het blok in de emmer met oplossing stoppen, dan is ie oververzadigd en heb je vaak witte randen op je blokken,
bijna alle poreuse gesteenten kunnen hiermee behandeld worden, ook zand!
zo kan je zand steenhard maken
mvg stijn
Pinna cretacea, komt wel eens vaker voor in de Fm van Maastricht,
wat je houtlijm betreft, het is indd de goedkoopste methode, wateroplosbare houtlijm, 1/10de in water, en opstrijker of laten opdruipen, zo een mergelblok kan heel wat \'drinken\', en dan laten drogen,
best niet het blok in de emmer met oplossing stoppen, dan is ie oververzadigd en heb je vaak witte randen op je blokken,
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Thanks Stijn voor beide antwoorden. Goh die Pinna cretacea moet dan een behoorlijke schelp zijn. Tis ook een mooie afdruk en helemaal onder de loep.
Greetz
René
Greetz
René
Verba volant, fossilis manent
- binbinneke
- Contacteer:
He réne, waar heb je die gevonden? Ergens in de buurt bij Sean? Als dat zo is, ik heb die steen gevonden
en ik heb hem daar laten liggen, best wel greppig. Ik twijfelde nog of ik hem zou meenemen. Veel plezier ermee! 
gr. robin

gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Antw: Antw: Wat is dit + preparatie vraag
Hallo,Ammun Rah schreef:
mvg stijn
Ik heb ook erg goede ervaringen met deze methode. Ik doe het met al mijn mergelfossielen uit \'t Rooth en heb het ook gedaan met krijtfossielen uit Mon, Denemarken.
Groetjes Bram.
In plaats van houtlijm aan te lengen met water gebruik ik hier altijd voorstrijkmiddel voor ook aanlengen met water anders gaat het glimmen. Is per liter bij de bouwmarkt en werkt lekker makkelijk en goedkoop.
gr
pearl
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik ben het ermee eens dat houtlijm soms een beetje gaat glimmen, zeker als je er teveel van gebruikt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)