Bijzondere Mollusc
-
- Junior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Contacteer:
Bijzondere Mollusc
Vandaag 1 juli in Ordovisisch gesteente(Baksteenkalk) uit De Haerst gevonden.
Rostroconch genaamd; Beukeria plicata uit de groep van Ischyrinia. Steenkern en afdruk op de afbeelding.
Hij meet 8,5mm. Beukeria is vernoemd naar eerste vinder, Jaap Beuker van het Drents Museum in Assen.
Toch weer een mooie aanwinst, naast de andere Rostroconchen
Rostroconch genaamd; Beukeria plicata uit de groep van Ischyrinia. Steenkern en afdruk op de afbeelding.
Hij meet 8,5mm. Beukeria is vernoemd naar eerste vinder, Jaap Beuker van het Drents Museum in Assen.
Toch weer een mooie aanwinst, naast de andere Rostroconchen
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 635 times
Re: Bijzondere Mollusc
Prachtig Jaap!
Erg knap gevonden.
Van de naam 'Baksteenkalk' moeten we overigens af; veel te verwarrend met de Duitse 'Backsteinkalk' dat een andere inhoud herbergt.
Noem het gewoon: Ordovicische Verkiezelde Kalksteen (OVK)
Beste groeten, Tom (die eigenlijk vanavond bij Neil Young in Groningen had moeten zijn
)
Erg knap gevonden.
Van de naam 'Baksteenkalk' moeten we overigens af; veel te verwarrend met de Duitse 'Backsteinkalk' dat een andere inhoud herbergt.
Noem het gewoon: Ordovicische Verkiezelde Kalksteen (OVK)

Beste groeten, Tom (die eigenlijk vanavond bij Neil Young in Groningen had moeten zijn

Time fades away (Neil Young)
-
- Junior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Contacteer:
Re: Bijzondere Mollusc
Merci Tom. Ben er ook heel blij mee. Naast de andere Rostroconchen stond deze nog op mijn lijstje van 'musthaves'.
(Dat die man nog Young heet, bijna 80)
Ik zet de oude naam er altijd nog maar bij, door die naamsbekendheid. (goed Nederlands Jaap????!!!)
(Dat die man nog Young heet, bijna 80)
Ik zet de oude naam er altijd nog maar bij, door die naamsbekendheid. (goed Nederlands Jaap????!!!)