Groot bot in Zeeland
Groot bot in Zeeland
Goedemiddag,
In Zeeland dit bot (35 cm, zwaar en met blaasjes/poreus) aangetroffen. Wij zijn erg nieuwsgierig of iemand een gok durft te doen wat het is…?
In Zeeland dit bot (35 cm, zwaar en met blaasjes/poreus) aangetroffen. Wij zijn erg nieuwsgierig of iemand een gok durft te doen wat het is…?
-
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 95 times
Re: Groot bot in Zeeland
Goedemorgen,
Volgens mij een dijbeen. Misschien van een groot rund. Ik kan de afmetingen niet goed inschatten, maar het lijkt een flink bot.
Groeten, Jeroen
Volgens mij een dijbeen. Misschien van een groot rund. Ik kan de afmetingen niet goed inschatten, maar het lijkt een flink bot.
Groeten, Jeroen
Dit stuk is zoals gezegd 35 cm, maar zoals te zien duidelijk afgebroken dus was (fors) groter als geheel.
Ik denk zelf als leek ook aan een rund oid, al wordt hier heel hard gehoopt op een mammoet
Ik denk zelf als leek ook aan een rund oid, al wordt hier heel hard gehoopt op een mammoet
Zeker de radius (spaakbeen) en ulna (ellepijp) van een rund (bij paard loopt de ulna minder ver door). Ouderdom is bij dergelijke vondsten niet/moeilijk waterdicht vast te stellen. Het kan ook een gedomesticeerd dier zijn.
Marine mammals, dolphinately awesome
Eens dat het om een vergroeide combinatie radius/ulna gaat en dus van een volgroeid dier. Ik denk echter dat het van een paard is en niet van een rund. Bij rund loopt de ulna juist helemaal door tot aan het ander uiteinde. Maar nog een paar foto's van verschillende kanten zou meer duidelijkheid kunnen geven. ook het enigszins knotvormige proximale uiteinde van de radius doet mij meer aan paard denken. Maar nogmaals, even een paar foto's erbij van verschillende kanten.
Vilmar D
-
- Gewoon Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 29 times
- Contacteer:
het verschil:
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2025-07-12 om 19.41.07.png (74.27 KiB) 99 keer bekeken