Fossiel zeester
Fossiel zeester
Hallo,
Onlangs heeft mijn moeder dit fossiel gekocht op een antieke markt. Het zou uit het krijt moeten zijn. Ik vroeg me af of dit fossiel echt is? Op de foto is te zien dat de vorm is geaccentueerd. Daarnaast zit er een soort verf- / laklaag overheen. Daarnaast heb ik nog wat foto's toegevoegd van het kraampje waar dit fossiel is gekocht om misschien de echtheid te kunnen bepalen. Hopelijk heeft iemand een antwoord, alvast bedankt!
Onlangs heeft mijn moeder dit fossiel gekocht op een antieke markt. Het zou uit het krijt moeten zijn. Ik vroeg me af of dit fossiel echt is? Op de foto is te zien dat de vorm is geaccentueerd. Daarnaast zit er een soort verf- / laklaag overheen. Daarnaast heb ik nog wat foto's toegevoegd van het kraampje waar dit fossiel is gekocht om misschien de echtheid te kunnen bepalen. Hopelijk heeft iemand een antwoord, alvast bedankt!
- JZuidewijk
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 92 times
- Spongebob
- Has thanked: 422 times
- Been thanked: 640 times
Re: Fossiel zeester
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Het lijkt geritst in zacht (Krijt?)gesteente en daarna bijgekleurd.
Zeesterren bestaan uit talloze kleine kalkplaatjes. Daarvan is hier niets te herkennen.
Ik hoop dat je moeder er niet veel voor heeft betaald. Misschien als leuk hebbedingetje bewaren of anders gewoon terugbrengen en geld terugvragen,
want dit riekt naar oplichterij. Dat zal de verkoper zelf ook wel weten.
Time fades away (Neil Young)