Display kleine haaientandjes
- JZuidewijk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 102 times
Display kleine haaientandjes
Sinds mijn verzameling aan kleine haaientandjes uit het Krijt flink is toegenomen, zoek ik naar manieren om die te displayen. Ik gebruikte al eerder van dit soort doosjes:
https://georockshop.nl/nl/home/2711-ede ... m-wit.html
Het nadeel is om de tandjes op zijn plek te krijgen en houden, zowel als je het doosje dicht doet, en als je het doosje hanteert. Ik wil ze niet permanent vastlijmen. Ook van die plak gom (zoals blue tack) heb ik slechte ervaringen mee, aangezien dat na verloop van tijd in een taaie kauwgom veranderd, wat je er vrijwel niet meer af krijgt, helemaal bij poreuze fossielen.
Eerder heb ik in een doosje een etiket met de lijm laag boven gedaan, wat redelijk werkt. Alleen ben ik bang dat die vrij snel vergeelt, zeker de lijm die daar vaak voor wordt gebruikt.
Zojuist heb ik dubbelzijdige foam montage stickers te gebruikt as proef:
Hier kun je de tandjes, of andere kleine fossielen op plakken, en als je ze er weer uit wilt halen, trek je ze zo weer los. En deze lijmlaag is mooi wit, en hopelijk blijft dat zo. We zullen het zien. Het iet er in ieder geval mooi uit zo, en de tandjes blijven goed zitten:
Nu nog een keer zulke doosjes vinden maar dan met raampjes van glas (of zelf de raampjes vervangen). Dat is veel makkelijker schoonmaken, en krasbestendig. Deze doosjes as is zijn erg gevoelig voor krassen, en meerdere van de doosjes die ik heb gekocht zitten al lelijke krassen op.
https://georockshop.nl/nl/home/2711-ede ... m-wit.html
Het nadeel is om de tandjes op zijn plek te krijgen en houden, zowel als je het doosje dicht doet, en als je het doosje hanteert. Ik wil ze niet permanent vastlijmen. Ook van die plak gom (zoals blue tack) heb ik slechte ervaringen mee, aangezien dat na verloop van tijd in een taaie kauwgom veranderd, wat je er vrijwel niet meer af krijgt, helemaal bij poreuze fossielen.
Eerder heb ik in een doosje een etiket met de lijm laag boven gedaan, wat redelijk werkt. Alleen ben ik bang dat die vrij snel vergeelt, zeker de lijm die daar vaak voor wordt gebruikt.
Zojuist heb ik dubbelzijdige foam montage stickers te gebruikt as proef:
Hier kun je de tandjes, of andere kleine fossielen op plakken, en als je ze er weer uit wilt halen, trek je ze zo weer los. En deze lijmlaag is mooi wit, en hopelijk blijft dat zo. We zullen het zien. Het iet er in ieder geval mooi uit zo, en de tandjes blijven goed zitten:
Nu nog een keer zulke doosjes vinden maar dan met raampjes van glas (of zelf de raampjes vervangen). Dat is veel makkelijker schoonmaken, en krasbestendig. Deze doosjes as is zijn erg gevoelig voor krassen, en meerdere van de doosjes die ik heb gekocht zitten al lelijke krassen op.
- JZuidewijk
Re: Display kleine haaientandjes
Overigens had ik deze foam stickers besteld van bol.com als zwart, maar bleken bij aankomst wit te zijn. Gelukkig had ik zowel zwarte als witte doosjes besteld, dus dat kwam alsnog goed.
-
- Junior Lid
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 2 times
- Jdevries
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 22 times
- Contacteer:
Hoi,
Ik maak gebruik van dacron/fiberfill.
Dit is te koop in grote rollen en zelf op maat te snijden.
Dit materiaal wordt ook gebruikt in de zogenaamde rikers displays. Je kan als het waren de tanden in lijsten of doosjes klemmen zodat ze op hun plek blijven.
Op deze manier beschadig je de fossielen niet met lijmen of andere dingen.
Ik maak gebruik van dacron/fiberfill.
Dit is te koop in grote rollen en zelf op maat te snijden.
Dit materiaal wordt ook gebruikt in de zogenaamde rikers displays. Je kan als het waren de tanden in lijsten of doosjes klemmen zodat ze op hun plek blijven.
Op deze manier beschadig je de fossielen niet met lijmen of andere dingen.
- JZuidewijk
Juist dat klemmen ben ik niet zo'n fan van, omdat de tandjes dan vaak verdraaien als je het doosje sluit, of sommigen klemmen wel, en anderen niet, zodat ze verzakken als je het doosje hanteert. Ik wil ook graag een mooie strakke achtergrond, wat je niet hebt met fiberfill vind ik, zeker als je er fossielen van enkele milimeters op plaatst. De methode hierboven lost dat op. En het werkt met fossielen in allerlei vormen. Je haalt ze ook makkelijk weer los als je dat wilt zonder lijm residu. Dus wat dat betreft een verbetering vind ik. Nu zoek ik ook nog een zwarte versie, zodat ik die in zwarte doosjes kan gebruiken.