Vakantie Zuid-Limburg, Valkenburg & Selzerbeek
- Jasper den Otter
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 147 times
- Contacteer:
Re: Vakantie Zuid-Limburg, Valkenburg & Selzerbeek
JZuidewijk schreef: ↑30 aug 2025, 23:09 Een onbekend stukje, waarschijnlijk ook tand maar niet van een haai. Maar wat? Enchodus misschien of reptiel?
Selzerbeek_onbekend.jpg
Lijkt mij reptiel, @pachy-pleuro-whatnot-odon zou het misschien kunnen determineren.
Fossielenverslaafd
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 129 times
Mooie vondsten, hoor, @JZuidewijk! Leuke locatie ook! 
Dit laatste tandje is inderdaad zeker reptiel, mosasauriër. Welke soort is helaas niet meer te zeggen, omdat het tandje daar te verrold voor is.

Jasper den Otter schreef: ↑09 sep 2025, 13:51JZuidewijk schreef: ↑30 aug 2025, 23:09 Een onbekend stukje, waarschijnlijk ook tand maar niet van een haai. Maar wat? Enchodus misschien of reptiel?
![]()
Lijkt mij reptiel, @pachy-pleuro-whatnot-odon zou het misschien kunnen determineren.
Dit laatste tandje is inderdaad zeker reptiel, mosasauriër. Welke soort is helaas niet meer te zeggen, omdat het tandje daar te verrold voor is.
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett
- JZuidewijk
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 106 times
Oh super! Dank je voor de identificatiepachy-pleuro-whatnot-odon schreef: ↑Gisteren, 16:38 Mooie vondsten, hoor, @JZuidewijk! Leuke locatie ook!
Jasper den Otter schreef: ↑09 sep 2025, 13:51JZuidewijk schreef: ↑30 aug 2025, 23:09 Een onbekend stukje, waarschijnlijk ook tand maar niet van een haai. Maar wat? Enchodus misschien of reptiel?
![]()