Vakantie Zuid-Limburg, Valkenburg & Selzerbeek

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Jasper den Otter
Has thanked: 111 times
Been thanked: 147 times
Contacteer:
Re: Vakantie Zuid-Limburg, Valkenburg & Selzerbeek

Bericht door Jasper den Otter » 09 sep 2025, 13:51

JZuidewijk schreef: 30 aug 2025, 23:09 Een onbekend stukje, waarschijnlijk ook tand maar niet van een haai. Maar wat? Enchodus misschien of reptiel?

Selzerbeek_onbekend.jpg

Lijkt mij reptiel, @pachy-pleuro-whatnot-odon zou het misschien kunnen determineren.

Fossielenverslaafd

pachy-pleuro-whatnot-odon
Beheerder
Has thanked: 92 times
Been thanked: 129 times

Bericht door pachy-pleuro-whatnot-odon » Gisteren, 16:38

Mooie vondsten, hoor, @JZuidewijk! Leuke locatie ook! :D

Jasper den Otter schreef: 09 sep 2025, 13:51
JZuidewijk schreef: 30 aug 2025, 23:09 Een onbekend stukje, waarschijnlijk ook tand maar niet van een haai. Maar wat? Enchodus misschien of reptiel?

Afbeelding

Lijkt mij reptiel, @pachy-pleuro-whatnot-odon zou het misschien kunnen determineren.

Dit laatste tandje is inderdaad zeker reptiel, mosasauriër. Welke soort is helaas niet meer te zeggen, omdat het tandje daar te verrold voor is.

'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

JZuidewijk
Has thanked: 49 times
Been thanked: 106 times

Bericht door JZuidewijk » Gisteren, 21:43

pachy-pleuro-whatnot-odon schreef: Gisteren, 16:38 Mooie vondsten, hoor, @JZuidewijk! Leuke locatie ook! :D

Jasper den Otter schreef: 09 sep 2025, 13:51

Afbeelding

Dit laatste tandje is inderdaad zeker reptiel, mosasauriër. Welke soort is helaas niet meer te zeggen, omdat het tandje daar te verrold voor is.
Oh super! Dank je voor de identificatie :) Dan heb ik dus bij alle 3 zoekdagen dit jaar reptiel gevonden, 2x mosa, een keer Allopleuron :)

Plaats reactie