Wat is dit?
Wat is dit?
Heeft iemand een idee wat dit voor iets is? De steen zelf onderhevig aan erosie maar wat zijn die sedimenten uit die gaten? Alvast bedankt! 
- Spongebob
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 681 times
Re: Wat is dit?
Zo kan het ook een nieuwe kaassoort uit de AH zijn
Altijd er bij vertellen waar je het hebt gezien of gevonden.
Hoe moeten we nu inschatten welk gesteente of uit welke periode dit stamt?
Time fades away (Neil Young)
Hi Spongebob en Smettryns,
Beiden bedankt voor jullie reactie.
Sorry voor de summiere info maar dit heeft te maken met mijn kennis die ook uiterst summier te noemen is.
. Ik vermoed dat het gaat om zandsteen maar niet helemaal zeker. Ik zal later met Google lens checken.
Ik heb dit gezien in Frankrijk, in het noorden van het departement de Loiret op t platteland waar heel veel van dit soort steen in de grond zit. De steen is enorm en heeft zeker een diameter van 80 cm.
Bedankt
Beiden bedankt voor jullie reactie.
Sorry voor de summiere info maar dit heeft te maken met mijn kennis die ook uiterst summier te noemen is.
Ik heb dit gezien in Frankrijk, in het noorden van het departement de Loiret op t platteland waar heel veel van dit soort steen in de grond zit. De steen is enorm en heeft zeker een diameter van 80 cm.
Bedankt
- Spongebob
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 681 times
Loiret, okee!
Misschien kun je nóg iets preciezer zijn.
En er staat veel onzin op het internet, maar ook veel goede informatie:
https://www.brgm.fr/en/regional-agency/centre-val-loire
Via de geologische kaart kun je de formatie en waarschijnlijk ook het gesteente achterhalen.
Groen betekent Krijt en ik denk dat ?Smetryns gelijk heeft en dat het kalksteen met calcietopvullingen betreft.
Misschien kun je nóg iets preciezer zijn.
En er staat veel onzin op het internet, maar ook veel goede informatie:
https://www.brgm.fr/en/regional-agency/centre-val-loire
Via de geologische kaart kun je de formatie en waarschijnlijk ook het gesteente achterhalen.
Groen betekent Krijt en ik denk dat ?Smetryns gelijk heeft en dat het kalksteen met calcietopvullingen betreft.
Time fades away (Neil Young)
super, dank je wel. zal de geologische kaart van mijn departement gaan bekijken!
Ik heb nog wat extra foto's geplaatst. Deze stenen komen bijna zeker uit de grond en zijn door een boer verplaatst.
Fijne dag!
Ik heb nog wat extra foto's geplaatst. Deze stenen komen bijna zeker uit de grond en zijn door een boer verplaatst.
Fijne dag!