Botje Isle of Wight
-
Jelte.
- Senior Lid
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 86 times
Botje Isle of Wight
Hoi afgelopen herfst vakantie dit botje gevonden op yaverland in de Vectis formatie en na voorzichtig prepareren deze gevonden helaas lijkt het botje niet compleet te zijn maar ik ben benieuwd wat jullie er van denken? In het zelfde blok zitten nog wat grotere botten dus als jullie ook nog tips hebben voor het preppen ben ik wel benieuwd
Mvg Jelte
Mvg Jelte
- sjaak
- Has thanked: 404 times
- Been thanked: 395 times
- Contacteer:
Re: Botje Isle of Wight
Teer botje, maar lijkt de moeite van prepareren waard. Welke periode is dit? Ik zou eens contact opnemen met lokale verzamelaars die kunnen je vast verder helpen.
Groet,
Niels
Niels
-
Jelte.
- Senior Lid
wie zou ik dan het beste kunnen benaderen? en heeft u zelf nog een idee van wat het zou kunnen zijn?
- sjaak
- Contacteer:
Op sociale media zijn Isle of Wight fossielen groepen. Anders Fossilforum proberen of een lokaal museum daar een mail sturen. Ik durf er verder niets over te zeggen.
Groet,
Niels
Niels
- JZuidewijk
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 111 times
Leuk, ik heb daar ook verschillende fossielen in gevonden in die schelpen platen uit de Vectis formatie, o.a. kauw plaat van een pycnodont, kaakje van een vis (zie: https://www.thefossilforum.com/topic/15 ... nt-1578130), en vin stekel van een haai. Ik ben er momenteel nog eentje aan het prepareren, waarvan ik dacht dat het een vin stekel was, zou mogelijk toch een kaakje van een vis kunnen zijn.
-
Jelte.
- Senior Lid
het lijkt overigns hol te zijn zou pterosaurus dan nog een optie kunnen zijn kleine kans maar is het mogelijk?Jelte. schreef: ↑23 nov 2025, 20:35 Hoi afgelopen herfst vakantie dit botje gevonden op yaverland in de Vectis formatie en na voorzichtig prepareren deze gevonden helaas lijkt het botje niet compleet te zijn maar ik ben benieuwd wat jullie er van denken? In het zelfde blok zitten nog wat grotere botten dus als jullie ook nog tips hebben voor het preppen ben ik wel benieuwd
Mvg Jelte
- sjaak
- Contacteer:
Ja, ik dacht in eerste instantie ook aan pterosaurus, maar vissenbotjes kunnen ook hol zijn of van sommige sauriërs. Er valt van deze foto eigenlijk weinig te zeggen. Je zou het voorzichtig wat kunnen vrij prepareren zodat vorm en structuur duidelijker worden.
Ik zou beginnen met dat gewricht. Als je geen airscribe hebt dan voorzichtig met miniatuur schroevendraaiers en een klein hamertje of tandarts haakjes.
Ik zou beginnen met dat gewricht. Als je geen airscribe hebt dan voorzichtig met miniatuur schroevendraaiers en een klein hamertje of tandarts haakjes.
Groet,
Niels
Niels