Vondsten Maasvlaktestrand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
hanoded
Junior Lid
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Contacteer:
Vondsten Maasvlaktestrand

Bericht door hanoded » Gisteren, 14:48

In het kader van 'een educatieve dag is beter dan een dag voor de TV', vandaag met mijn jongste zoon naar de Maasvlakte geweest. Auto geparkeerd op de blauwe parkeerplaats en een uurtje of twee wezen zoeken. Dit zijn de vondsten. Uiteraard geen idee wat het allemaal is, alleen het versteende hout herkende ik als zodanig. Ik durf er nu geen AI meer op los te laten....
Bijlagen
Wrs een 'nieuw' bot
Wrs een 'nieuw' bot
Bot 2.jpg
Dit lijkt me een ijstijd-dier
met het gaatje waar een takje heeft gezeten
met het gaatje waar een takje heeft gezeten
Versteend hout buitenkant.jpg

sjaak
Has thanked: 411 times
Been thanked: 410 times
Contacteer:
Re: Vondsten Maasvlaktestrand

Bericht door sjaak » Gisteren, 16:34

Ik was er vandaag ook. Er lag niet heel veel en er waren veel andere zoekers maar gelukkig heb je toch nog wat gevonden.
De eerste een fragment metapode van hert of rundachtige. Dan een ondetermineerbaar botfragment. De laatste is geen hout maar een wat zwaarder versteend botfragment met een bloedvat.

Groet,

Niels

hanoded
Junior Lid
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hanoded » Gisteren, 17:02

Haha, misschien zijn we elkaar wel tegen gekomen. Ik zag iig twee mensen dingen oprapen en uploaden. Wij waren er tussen 11 en 13. Ahh, dus dat versteende hout is bot met een bloedvat! Leuk!

Jelte.
Senior Lid
Has thanked: 255 times
Been thanked: 88 times

Bericht door Jelte. » Vandaag, 09:56

sjaak schreef: Gisteren, 16:34 Ik was er vandaag ook. Er lag niet heel veel en er waren veel andere zoekers maar gelukkig heb je toch nog wat gevonden.
De eerste een fragment metapode van hert of rundachtige. Dan een ondetermineerbaar botfragment. De laatste is geen hout maar een wat zwaarder versteend botfragment met een bloedvat.
Kan best zijn dat ik u tegen gekomen ben was u die gene met die laatste teenkoot mogelijk neushoorn?

sjaak
Has thanked: 411 times
Been thanked: 410 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » Vandaag, 11:24

Zeker! Leuk je gesproken te hebben!

Bij nader inzien is het waarschijnlijk een of ander middenhands/ voetbeentje. Lastig te determineren. Verder nog wat gevonden? Er waren veel zoekers.

Groet,

Niels

Jelte.
Senior Lid
Has thanked: 255 times
Been thanked: 88 times

Bericht door Jelte. » Vandaag, 12:22

sjaak schreef: Vandaag, 11:24 Zeker! Leuk je gesproken te hebben!

Bij nader inzien is het waarschijnlijk een of ander middenhands/ voetbeentje. Lastig te determineren. Verder nog wat gevonden? Er waren veel zoekers.
Ha leuk u ook gesproken te hebben verder niet veel gevonden een leuk drijfzaadje een dentalium en mogelijk een zeehonden botje uit de n voetbeentje lijkt me inderdaad ook een goeie optie ook meer realistische qua formaat

Plaats reactie