encyclopedie

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Supergraver
Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door Supergraver » 03 nov 2006, 15:08

Galeocerdo schreef:
Check!!!

Dubbel check :)

fossilmadman
Contacteer:
Antw: encyclopedie

Bericht door fossilmadman » 03 nov 2006, 17:33

Hallo allemaal, ik heb jullie reacties en opmerkingen zeer aandachtig doorgelezen, ik zie heel veel positieve, \"sferen\" hierin, ik zal proberen een eenvoudige uitleg te geven hoe deze \"encyclopedie\" eruit zou moeten zien, deze encyclopedie, moet een naslagwerk worden waar in principe iedereen kan bijdragen, zonder dat daar een \"eigen\" naam boven staat, een soort algemene vrijwillegersbank, met daarin een beperkte groep \"beheerders\" die de informatie en afbeeldingen toetst en verifieerd, het doel is om zoveel mogelijk fossielen, , en evt. ook gesteenten, mineralen, enz. te voorzien van een \"academische artikel\" met achterliggende artikelen betreffende, taxonomie, stratigrafie, anatomie, enz. het is dus niet de bedoeling dat èèn persoon de hele zooi schrijft, maar iedereen een beetje (laten we zeggen een foto vanuit je verzameling, met wat informatie, vervolgens zoeken we gezamenlijk de rest van de info bij elkaar), iedereen komt ergens anders, dus de totale verzameling kan aanzienlijk uitbreiden (zelfs vanuit het buitenland), de encyclopedie kan dan vervolgens (als deze uit de kinderschoenen groeit) toegepast worden door iedereen als referentie naslagwerk, een soort \"soortenbank\", dus eigenlijk een oproep aan iedereen die een beetje \"stenengek\" is om hieraan mee te werken, als vrijwilliger (schrijver), fotograaf, research medewerker, beheerder, vraag?> wat moet je doen en wanneer?, je doet wat je doet, wanneer jij daar zin in hebt, ik zal ook proberen iets meer van mezelf te vertellen, elders, als er vragen zijn, beantwoord ik die graag, fossil mad man, fmm

(Henk)

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 03 nov 2006, 17:37

Supergraver schreef:
Net zo als Age heb ik niet echt de pufff gehad om dit hele topic door te lezen, maar wat mij er nogal aan stoort is \'het zo met de deur in huis vallen\' en meteen met een stapeltje commentaar te beginnen dat het niet deugd of dat het beter kan. Ten eerste zou je je eens netjes kunnen voorstellen en ten tweede zou je jezelf op de hoogte moeten stellen met het eventuele doel van deze site.
Het is een beetje: Waarom blijven jullie groenteman, terwijl je ook een supermarktketen zou kunnen zijn :)

Gr

Martijn
als ik de indruk gaf dat ik het een slechte site vond, absoluut niet, ik vind het er hartstikke goed en netjes uit zien, mijn vraag is in het algemeen, om een grotere database op te zetten, (of in elk geval daaraan mee te helpen / werken, fmm

(Henk)

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 03 nov 2006, 17:39

Ongeacht de leeftijd?

gr, Sebas

Supergraver
Antw: Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door Supergraver » 03 nov 2006, 18:06

fossilmadman schreef:
als ik de indruk gaf dat ik het een slechte site vond, absoluut niet, ik vind het er hartstikke goed en netjes uit zien, mijn vraag is in het algemeen, om een grotere database op te zetten, (of in elk geval daaraan mee te helpen / werken, fmm
Dit klinkt al meteen wat rustiger en aardiger ;) Maar ik denk dat er heel wat te overwegen valt. Twee belangrijke vragen voor deze site zijn denk ik:\'Wat is je doelgroep en wat wil je er uiteindelijk meebereiken (Het Doel)\'. Ik spreek nu voor mezelf (Herman is toch degene die moet beslissen), maar ik denk dat de doelgroep hier heel breed is (beginner tot gevorderde, en jong naar oud)en het Doel is in mijn ogen een gezellige site waar eenieder (de Doelgroep) lekker met en over zijn/haar hobby kan discussieren, daarbij geholpen door een determinatie pagina en een vindplaatsenpagina. Ik denk dat we daar als eerste niets aan moeten/willen veranderen.
Verder het woord aan Herman :)

Gr

Martijn

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 03 nov 2006, 18:06

fossielenheerser schreef:
Ongeacht de leeftijd?

gr, Sebas

ongeacht leeftijd, kleur of afkomst,
Er zijn twee belangrijke punten:
1 - het is een serieus onderwerp!
2 - het geheel is een anoniem, non-profit, samenwerkings project.

(Henk)

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 03 nov 2006, 18:10

Natuurlijk is het een serieus onderwerp en ik stelde een serieuse vraag. Het lijkt mij wel een leuk idee, vooral als iedereen, jong en oud, er bij mee mag helpen. Net zoals bij deze site. Nu nog wachten op en berichtje van de webmaster en iijken wat hij ervan vind.

gr, Sebas

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door fossilmadman » 03 nov 2006, 18:11

fossilmadman schreef:
Frederik schreef:
jep, heb je site bekeken. door te verwijzen naar \'tree of life\' laat je geen twijfels bestaan over je ambities, zoveel is zeker. Het idee om deze structuur te verbinden aan encyclopedie-pagina\'s is wel erg interessant. Lijkt me wel zinvol hierover eens te praten. Maar als je specifiek wacht op antwoord van Herman (op allerzielen, 11u \'s avonds), waarom niet even naar \'m mailen dan?
Ik bedoel het niet slecht hoor, maar snap het doel van dit topic gewoon nog niet helemaal.

F., straks verder, of morgen verder, daarom heet het ook \'forum\', en niet \'chatbox\'. ;)

PS: @ Age: je mill-meg is terug, jiiihaw!

[Bewerkt door Frederik op 02-11-2006 om 23:15 NL]
*mijn mail heeft ie al (leesbevestiging), ik zag iets over een gebruikersforum en ik dacht, even kennismaken en gelijk met de deur in huis vallen), wel grappig op de openingssite zie lezers: na 5 minuten 5, na 10 minuten 30, na een half uur 120, hoe vond je mijn artikelen in de wiki?? fmm

ben ik trouwens een beetje gewent als wiki schrijver, als je behoorlijk wat schrijfwerk hebt, (artikelen en alles), is er een soort overleg pagina, die ook een beetje als chatbox wordt gebruikt , dit noemen ze de \"kroeg\" niks zomaar chatten, ontspannen met een computer die antwoord geeft, fmm

[Bewerkt door fossilmadman op 02-11-2006 om 23:25 NL]

zo probeer ik gelijk te peilen hoe andere \"gebruikers\" over dit voornemen denken, en uit hun reactie kan redelijk hun karakter aflezen, mijn manier van kennismaken fmm

[Bewerkt door fossilmadman op 02-11-2006 om 23:28 NL]
dit laatste werkt alleen op internet, fmm

(Henk)

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door fossilmadman » 03 nov 2006, 18:16

Supergraver schreef:
fossilmadman schreef:
Dit klinkt al meteen wat rustiger en aardiger ;) Maar ik denk dat er heel wat te overwegen valt. Twee belangrijke vragen voor deze site zijn denk ik:\'Wat is je doelgroep en wat wil je er uiteindelijk meebereiken (Het Doel)\'. Ik spreek nu voor mezelf (Herman is toch degene die moet beslissen), maar ik denk dat de doelgroep hier heel breed is (beginner tot gevorderde, en jong naar oud)en het Doel is in mijn ogen een gezellige site waar eenieder (de Doelgroep) lekker met en over zijn/haar hobby kan discussieren, daarbij geholpen door een determinatie pagina en een vindplaatsenpagina. Ik denk dat we daar als eerste niets aan moeten/willen veranderen.
Verder het woord aan Herman :)

Gr

Martijn

het doel is een groot referentieboek te maken, doelgroep:, iedereen kan het gebruiken als determineerhulp, op zich is het net of je verzameling aanlegt, (eigenlijk een hobby op zich dus doen omdat je het leuk vind), fmm

(Henk)

Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door Supergraver » 03 nov 2006, 18:26

fossilmadman schreef:

het doel is een groot referentieboek te maken, doelgroep:, iedereen kan het gebruiken als determineerhulp, op zich is het net of je verzameling aanlegt, (eigenlijk een hobby op zich dus doen omdat je het leuk vind), fmm
We praten denk ik een beetje langs mekaar heen. Ik vind het opzich een heel leuk idee. Maar wanneer een site TE pro (profesioneel) wordt kan het gebeuren dat het lekkere, leuke, amaturistische (hhmm is dit goed gespeld???)
wel eens in gevaar zou kunnen komen. Ben een beetje conservatief.

Gr

Martijn

Gesloten