encyclopedie

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Flash
Antw: encyclopedie

Bericht door Flash » 03 nov 2006, 18:53

Vol verbazing lees ik deze topic. Dit forum lijkt me niet voor niks de huidige vorm hebben. Buiten dat het m.i. niet geheel in de hand te houden is wanneer iedereen foto\'s en tekst kan spuien, steel je gewoon een compleet forum voor eigen doeleinden.
Verder geeft men keer op keer aan zich te ergeren aan de anonieme stukjes van fmm maar blijft hij hierin volharden. Niet mijn stijl.

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

agaathunter
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door agaathunter » 03 nov 2006, 18:56

Supergraver schreef:
fossilmadman schreef:

het doel is een groot referentieboek te maken, doelgroep:, iedereen kan het gebruiken als determineerhulp, op zich is het net of je verzameling aanlegt, (eigenlijk een hobby op zich dus doen omdat je het leuk vind), fmm
We praten denk ik een beetje langs mekaar heen. Ik vind het opzich een heel leuk idee. Maar wanneer een site TE pro (profesioneel) wordt kan het gebeuren dat het lekkere, leuke, amaturistische (hhmm is dit goed gespeld???)
wel eens in gevaar zou kunnen komen. Ben een beetje conservatief.

Gr

Martijn
Hoi Martijn,

Nu je er toch om vraagt het moet zijn: amateuristische (afgeleid van amateur), maar een kniesoor die er op let! :X :D
Zie dit niet als een vorm van kritiek, maar als antwoord op je vraag!!!!!!!!!

Groetjes: Ed

geduld is een goede zaak

Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door Supergraver » 03 nov 2006, 19:28

agaathunter schreef:

Hoi Martijn,

Nu je er toch om vraagt het moet zijn: amateuristische (afgeleid van amateur), maar een kniesoor die er op let! :X :D
Zie dit niet als een vorm van kritiek, maar als antwoord op je vraag!!!!!!!!!

Groetjes: Ed

Hoi Ed,

Bedankt man, ik denk dat ik reeds te lang in Noorwegen woon :)

Gr

Martijn

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door fossilmadman » 03 nov 2006, 19:37

flash schreef:
Vol verbazing lees ik deze topic. Dit forum lijkt me niet voor niks de huidige vorm hebben. Buiten dat het m.i. niet geheel in de hand te houden is wanneer iedereen foto\'s en tekst kan spuien, steel je gewoon een compleet forum voor eigen doeleinden.
Verder geeft men keer op keer aan zich te ergeren aan de anonieme stukjes van fmm maar blijft hij hierin volharden. Niet mijn stijl.

Grrr Edo
Neem me niet kwalijk maar ik dacht dat ik me had voorgesteld in mijn gebruikers profie, als ik dit niet volledig heb gedaan dan mijn excuses, ik ga gelijk kijken wat ik kan verbeteren fmm (henk)

(Henk)

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: encyclopedie

Bericht door Frederik » 03 nov 2006, 21:40

Kalm aan,

Voor zover ik het heb begrepen is het helemaal niet de bedoeling van Henk om \'dit forum in te pikken\', wel om te kijken of hier eventueel mensen zouden rondlopen die interesse hebben om mee te werken aan een dergelijk project. In feite moet ieder dat voor zichzelf beslissen.

Verder lijkt me duidelijk dat Henk intussen wat meer achtergrondinfo heeft gegeven.
Mijn vraag is dan ook: heb je al iets concreet om te laten zien Henk (het voorbeeld waarover je sprak)? Heb je een framework, of een concept van de site?

Enerzijds zeg je dat je 10000 fossielen in deze databank wilt proppen, anderzijds spreek je van een eigen domein, dat al gereserveerd is. Heb je \'n server om iets dergelijks te draaien?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 03 nov 2006, 22:33

Frederik schreef:
Kalm aan,

Voor zover ik het heb begrepen is het helemaal niet de bedoeling van Henk om \'dit forum in te pikken\', wel om te kijken of hier eventueel mensen zouden rondlopen die interesse hebben om mee te werken aan een dergelijk project. In feite moet ieder dat voor zichzelf beslissen.

Verder lijkt me duidelijk dat Henk intussen wat meer achtergrondinfo heeft gegeven.
Mijn vraag is dan ook: heb je al iets concreet om te laten zien Henk (het voorbeeld waarover je sprak)? Heb je een framework, of een concept van de site?

Enerzijds zeg je dat je 10000 fossielen in deze databank wilt proppen, anderzijds spreek je van een eigen domein, dat al gereserveerd is. Heb je \'n server om iets dergelijks te draaien?
Sorrie dat ik wat laat reageer, ik was met artikels in Wikipedia bezig, De vraag aan Herman was of hij bij het technische gedeelte kon helpen, Herman heeft nog niet gereageerd, dus ik denk dat hij ergens een weekend aan het steenhouwen is, dat je steld dat iedereen voor zichzelf beslist is natuurlijk waar, het is wat iemand `ter beschikking steld` vanuit zijn eigen collectie (foto ~info) voor een dergelijk artikel, wat betreft dat ik anoniem bent, was (dacht ik) niet helemaal waar omdat ik me op mijn profiel had voorgesteld, - ik zal dit uitbreiden - een voorbeeld van mijn artikels had ik aangewezen in wikipedia, [Calamites], [Lepidodendron], [Sigillaria], dit zijn mijn artikels en mijn foto`s, en mijn voorbeelden, dat het domein gereserveerd is, is ook het enige, de layout en invulling is nog leeg, omdat deze nog opgemaakt moet worden, iemand zei iets over verschillende foto`s van dezelfde soort, dit gaat niet helemaal op.(Henk) ik zal voortaan met eigen naam onderschrijven, ik dacht begrepen te hebben bij het registreren dat dat anders moet?

Als je liever hebt dat ik iets opstuurt moet je me even laten weten hoe je dit wilt en in welke vorm/(Henk)

[Bewerkt door fossilmadman op 03-11-2006 om 22:37 NL]

(Henk)

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 03 nov 2006, 23:54

fossilmadman schreef:
Hallo allemaal, ik heb jullie reacties en opmerkingen zeer aandachtig doorgelezen, ik zie heel veel positieve, \"sferen\" hierin, ik zal proberen een eenvoudige uitleg te geven hoe deze \"encyclopedie\" eruit zou moeten zien, deze encyclopedie, moet een naslagwerk worden waar in principe iedereen kan bijdragen, zonder dat daar een \"eigen\" naam boven staat, een soort algemene vrijwillegersbank, met daarin een beperkte groep \"beheerders\" die de informatie en afbeeldingen toetst en verifieerd, het doel is om zoveel mogelijk fossielen, , en evt. ook gesteenten, mineralen, enz. te voorzien van een \"academische artikel\" met achterliggende artikelen betreffende, taxonomie, stratigrafie, anatomie, enz. het is dus niet de bedoeling dat èèn persoon de hele zooi schrijft, maar iedereen een beetje (laten we zeggen een foto vanuit je verzameling, met wat informatie, vervolgens zoeken we gezamenlijk de rest van de info bij elkaar), iedereen komt ergens anders, dus de totale verzameling kan aanzienlijk uitbreiden (zelfs vanuit het buitenland), de encyclopedie kan dan vervolgens (als deze uit de kinderschoenen groeit) toegepast worden door iedereen als referentie naslagwerk, een soort \"soortenbank\", dus eigenlijk een oproep aan iedereen die een beetje \"stenengek\" is om hieraan mee te werken, als vrijwilliger (schrijver), fotograaf, research medewerker, beheerder, vraag?> wat moet je doen en wanneer?, je doet wat je doet, wanneer jij daar zin in hebt, ik zal ook proberen iets meer van mezelf te vertellen, elders, als er vragen zijn, beantwoord ik die graag, fossil mad man, fmm

Dat zijn wel erg hoge ambities.

misschien is het beter om een (moooie) site te maken, met een tekst zoals hierboven maar dan wat duidelijker... en een aantal voorbeeld-entries... en dan her en der op internet zeggen van... ok, ik heb hier een plan [internetadres], wat denken jullie ervan. ik denk dat je dan een breder publiek beter zal kunnen berijken. en natuurlijk moet zoiets alhaast in het engels. als je echt een professionele encyclopedie wilt, met niet zomaar wat lulverhaaltjes (ikzelf acht mij bijvoorbeeld niet in staat om een fossiel te beschrijven voor een encyclopedie), zul je toch echt een flink aantal experts nodig hebben. en we hebben d\'r wel wat in nederland, maar t kan tegenvallen denk ik.

waarom, als ik vragen mag, wil je een internet-encyclopedie?

Post mortem we sort 'em!

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door fossilmadman » 04 nov 2006, 00:01

Casper schreef:
fossilmadman schreef:
Hallo allemaal, ik heb jullie reacties en opmerkingen zeer aandachtig doorgelezen, ik zie heel veel positieve, \"sferen\" hierin, ik zal proberen een eenvoudige uitleg te geven hoe deze \"encyclopedie\" eruit zou moeten zien, deze encyclopedie, moet een naslagwerk worden waar in principe iedereen kan bijdragen, zonder dat daar een \"eigen\" naam boven staat, een soort algemene vrijwillegersbank, met daarin een beperkte groep \"beheerders\" die de informatie en afbeeldingen toetst en verifieerd, het doel is om zoveel mogelijk fossielen, , en evt. ook gesteenten, mineralen, enz. te voorzien van een \"academische artikel\" met achterliggende artikelen betreffende, taxonomie, stratigrafie, anatomie, enz. het is dus niet de bedoeling dat èèn persoon de hele zooi schrijft, maar iedereen een beetje (laten we zeggen een foto vanuit je verzameling, met wat informatie, vervolgens zoeken we gezamenlijk de rest van de info bij elkaar), iedereen komt ergens anders, dus de totale verzameling kan aanzienlijk uitbreiden (zelfs vanuit het buitenland), de encyclopedie kan dan vervolgens (als deze uit de kinderschoenen groeit) toegepast worden door iedereen als referentie naslagwerk, een soort \"soortenbank\", dus eigenlijk een oproep aan iedereen die een beetje \"stenengek\" is om hieraan mee te werken, als vrijwilliger (schrijver), fotograaf, research medewerker, beheerder, vraag?> wat moet je doen en wanneer?, je doet wat je doet, wanneer jij daar zin in hebt, ik zal ook proberen iets meer van mezelf te vertellen, elders, als er vragen zijn, beantwoord ik die graag, fossil mad man, fmm

Dat zijn wel erg hoge ambities.

misschien is het beter om een (moooie) site te maken, met een tekst zoals hierboven maar dan wat duidelijker... en een aantal voorbeeld-entries... en dan her en der op internet zeggen van... ok, ik heb hier een plan [internetadres], wat denken jullie ervan. ik denk dat je dan een breder publiek beter zal kunnen berijken. en natuurlijk moet zoiets alhaast in het engels. als je echt een professionele encyclopedie wilt, met niet zomaar wat lulverhaaltjes (ikzelf acht mij bijvoorbeeld niet in staat om een fossiel te beschrijven voor een encyclopedie), zul je toch echt een flink aantal experts nodig hebben. en we hebben d\'r wel wat in nederland, maar t kan tegenvallen denk ik.

waarom, als ik vragen mag, wil je een internet-encyclopedie?
Werkelijk een hele mooi site, mooie foto`s ook, jammer dat er geen beschrijving bij is, en dat is nou net wat ik mis in \"al\" die mooie sites, en dat is nou ook precies waarom ik een online encyclopedie wil maken, (Henk)

(Henk)

Galeocerdo

Bericht door Galeocerdo » 04 nov 2006, 00:10

Frederik schreef:
Kalm aan,

Voor zover ik het heb begrepen is het helemaal niet de bedoeling van Henk om \'dit forum in te pikken\', wel om te kijken of hier eventueel mensen zouden rondlopen die interesse hebben om mee te werken aan een dergelijk project.
Als dat zijn bedoeling is, had hij dit ook wel op een andere manier kunnen brengen.
Ik ga er niet verder op door, want ik ben inmiddels behoorlijk geïrriteerd... Bekijk het voorlopig even vanaf de zijlijn.

Gr. Taco

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: encyclopedie

Bericht door fossilmadman » 04 nov 2006, 00:24

Galeocerdo schreef:
Frederik schreef:
Kalm aan,

Voor zover ik het heb begrepen is het helemaal niet de bedoeling van Henk om \'dit forum in te pikken\', wel om te kijken of hier eventueel mensen zouden rondlopen die interesse hebben om mee te werken aan een dergelijk project.
Als dat zijn bedoeling is, had hij dit ook wel op een andere manier kunnen brengen.
Ik ga er niet verder op door, want ik ben inmiddels behoorlijk geïrriteerd... Bekijk het voorlopig even vanaf de zijlijn.
Als ik iemand heb beledigd of geïrriteerd, dan spijt me dat, ik ben gewoon enthiousiast over mijn idee, en anderen ook die ik heb benaderd, Iemand maakte trouwens de opmerking dat hij niet goed was in het beschrijven van fossielen, dit hoeft ook niet, als je een bijdrage kan / wil doen, zijn een foto en vindplaatsgegevens, ruim voldoende, de \"encyclopedie\", groeit hier omheen, (Henk), weet iemand waar Herman is ??.

(Henk)

Gesloten