encyclopedie
Antw: Antw: Antw: Antw: encyclopedie
dankje. ik vind het zelf leuk om een mooi design te maken en een goedwerkend systeem, maar ik ben niet zo fanatiek in het vullen ervan. bovendien is het een immense klus, en ben ik erg lui.fossilmadman schreef:
Werkelijk een hele mooi site, mooie foto`s ook, jammer dat er geen beschrijving bij is, en dat is nou net wat ik mis in \"al\" die mooie sites, en dat is nou ook precies waarom ik een online encyclopedie wil maken, (Henk)
maar je hebt geen inhoudelijk commentaar gegeven op mijn verhaaltje.
ik persoonlijk denk dat je wat hoge verwachtingen hebt, en dat het moeilijk, heel moeilijk gaat worden om die te verwerkelijken.
Post mortem we sort 'em!
- Frisian-old-age
Enthousiasme? Ok.Momenteel lijkt mij het verstandigst om even gas terug te nemen.Bij lezen van dit alles is de terughoudendheid en irritatie van forumleden meer en meer merkbaar.Plaats anders een topic: van vrijwilligers gevraagd en wacht dat dan even af of er inderdaad forumleden zich melden voor een eventuele samenwerking.Zo als het nu verloopt, wordt men het \" harnas\" ingejaagd.fossilmadman schreef:Als ik iemand heb beledigd of geïrriteerd, dan spijt me dat, ik ben gewoon enthiousiast over mijn idee, en anderen ook die ik heb benaderd, Iemand maakte trouwens de opmerking dat hij niet goed was in het beschrijven van fossielen, dit hoeft ook niet, als je een bijdrage kan / wil doen, zijn een foto en vindplaatsgegevens, ruim voldoende, de \"encyclopedie\", groeit hier omheen, (Henk), weet iemand waar Herman is ??.Galeocerdo schreef:Als dat zijn bedoeling is, had hij dit ook wel op een andere manier kunnen brengen.Frederik schreef:
Kalm aan,
Voor zover ik het heb begrepen is het helemaal niet de bedoeling van Henk om \'dit forum in te pikken\', wel om te kijken of hier eventueel mensen zouden rondlopen die interesse hebben om mee te werken aan een dergelijk project.
Ik ga er niet verder op door, want ik ben inmiddels behoorlijk geïrriteerd... Bekijk het voorlopig even vanaf de zijlijn.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 04-11-2006 om 02:18 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Antw: encyclopedie
frisian-old-age schreef:
Tja heb zo-even die website doorgebladerd.
Informatie gelezen over Stichting,Doelstelling,Sponsoren etc.Nu even laten bezinken.
Het wordt namelijk al wat later in de nacht en ik heb feitelijk geen zin of puf meer om hier inhoudelijk verder over te discusiëren.
_______
Mijn enthiousasme was er ook in gelegen dat ik op de ledenlijst verschillende bekende namen zag staan, waar ik vroeger (overigens twaalf jaar is toch niet zo lang geleden, of wel??) nog leuk fossielen heb gezocht, dus toch: uit het oog, uit het hart?? (Henk)
[Bewerkt door Frisian-old-age op 03-11-2006 om 01:00 NL]
(Henk)
Antw: encyclopedie
Ik heb inderdaad de mail van Henk gekregen, maar ik had nog niet kunnen antwoorden. Vandaar dat ik nu maar even via het forum reageer.
Vorig jaar zijn we begonnen om op deze site een fotosysteem te beginnen zodat verzamelingen ontsloten worden via het internet. Hier kan uitgebreide extra info bij gegeven worden.
In dit systeem is ervoor gekozen om emnsen uit te nodigen om deel te nemen aan het systeem, en niet een wiki benadering te kiezen. De ervaring heeft inmiddels geleerd (via commentaar op de determinaties) dat er veels teveel fouten in zouden sluipen op ee n dergelijke manier.
Het systeem dat je voorsteld in naar mijn idee in principe hetzelfde als het systeem op deze site, maar dan dat iedereen er iets aan kan toevoegen zonder beperkingen.
Ik denk dat een 100% wiki systeem voor fossielendeterminaties niet goed zal gaan voldoen, maar ik wens jullie er veel succes mee hoor. Wel is het de vraag of één database niet beter zou zijn. Ik zie niet zo snel goede mogelijkheden om de twee benaderingswijzen via één database te laten lopen.
Verder zul je heel erg op moeten gaan letten zodat veranderingen in de \"stamboom\" goed verwerkt gaan worden in je systeem. Dat is namelijk de hoofdindeling die je voorsteld. Hier hebben we ervoor gekozen om de indeling per categorie te doen (met zoekoptie per vindplaats, eigenaar, trefwoord, vindplaats of tijdperk), en de determinatie op genus en soort. Beter niet de indeling vermelden dat een foute is hier de redenering. Om de familieindelingen goed bij te houden zal erg veel tijd kosten.
Vorig jaar zijn we begonnen om op deze site een fotosysteem te beginnen zodat verzamelingen ontsloten worden via het internet. Hier kan uitgebreide extra info bij gegeven worden.
In dit systeem is ervoor gekozen om emnsen uit te nodigen om deel te nemen aan het systeem, en niet een wiki benadering te kiezen. De ervaring heeft inmiddels geleerd (via commentaar op de determinaties) dat er veels teveel fouten in zouden sluipen op ee n dergelijke manier.
Het systeem dat je voorsteld in naar mijn idee in principe hetzelfde als het systeem op deze site, maar dan dat iedereen er iets aan kan toevoegen zonder beperkingen.
Ik denk dat een 100% wiki systeem voor fossielendeterminaties niet goed zal gaan voldoen, maar ik wens jullie er veel succes mee hoor. Wel is het de vraag of één database niet beter zou zijn. Ik zie niet zo snel goede mogelijkheden om de twee benaderingswijzen via één database te laten lopen.
Verder zul je heel erg op moeten gaan letten zodat veranderingen in de \"stamboom\" goed verwerkt gaan worden in je systeem. Dat is namelijk de hoofdindeling die je voorsteld. Hier hebben we ervoor gekozen om de indeling per categorie te doen (met zoekoptie per vindplaats, eigenaar, trefwoord, vindplaats of tijdperk), en de determinatie op genus en soort. Beter niet de indeling vermelden dat een foute is hier de redenering. Om de familieindelingen goed bij te houden zal erg veel tijd kosten.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
... er is niets dat een mens zo haastig maakt als geld... als zo\'n geosite niet (?) om geld draait, dan vraag ik me dan af wat zo geforceerd moet worden om alles liever gisteren al beklonken te hebben?
is een ingebouwde spellingschecker op dt-fouten te downloaden ergensn?
is een ingebouwde spellingschecker op dt-fouten te downloaden ergensn?
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Antw: encyclopedie
fossilmadman schreef:Kan veel gebeuren in 12 jaar, dus ook met enthousiasme.Dus als je voor 12 jaar terug leuk met diverse bekenden van dit forum fossielen gezocht\\verzameld hebt wil dit pertinent nog niet zeggen dat dit feit hetzelfde gebleven is.En wat dat spreekwoord betreft: Uit het oog,uit het hart, is een beetje paraxodaal.Komt er op neer ondanks het feit dat het hart \"spreekt\" zul je eerst moeten nadenken over dat gesprokende.Kom je vanzelf op het volgende spreekwoord: Bezint eer gij begint.frisian-old-age schreef:
Informatie gelezen over Stichting,Doelstelling,Sponsoren etc.Nu even laten bezinken.
Het wordt namelijk al wat later in de nacht en ik heb feitelijk geen zin of puf meer om hier inhoudelijk verder over te discusiëren.
_______
Mijn enthiousasme was er ook in gelegen dat ik op de ledenlijst verschillende bekende namen zag staan, waar ik vroeger (overigens twaalf jaar is toch niet zo lang geleden, of wel??) nog leuk fossielen heb gezocht, dus toch: uit het oog, uit het hart?? (Henk)
[Bewerkt door Frisian-old-age op 04-11-2006 om 11:18 NL]
- fossilmadman
- Contacteer:
frisian-old-age schreef:Iemand had moeite met \"anonieme\" berichtjes, wie was dat ook al weer??(Henk)fossilmadman schreef:Kan veel gebeuren in 12 jaar, dus ook met enthousiasme.Dus als je voor 12 jaar terug leuk met diverse bekenden van dit forum fossielen gezocht\\verzameld hebt wil dit pertinent nog niet zeggen dat dit feit hetzelfde gebleven is.En wat dat spreekwoord betreft: Uit het oog,uit het hart, is een beetje paraxodaal.Komt er op neer ondanks het feit dat het hart \"spreekt\" zul je eerst moeten nadenken over dat gesprokende.Kom je vanzelf op het volgende spreekwoord: Bezint eer gij begint.frisian-old-age schreef:
_______
[Bewerkt door Frisian-old-age op 04-11-2006 om 11:18 NL]
[Bewerkt door fossilmadman op 04-11-2006 om 11:29 NL]
(Henk)
- Frisian-old-age
Slotje?
[Bewerkt door Frisian-old-age op 04-11-2006 om 11:36 NL]
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Antw: encyclopedie
frisian-old-age schreef:
Slotje?
neem me niet kwalijk ik geloof dat dit over de brachiopode gaat?? slotje is het scharnier punt (of gewricht) van de twee kleppen (Henk)
(Henk)
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: encyclopedie
fossilmadman schreef:frisian-old-age schreef:
Slotje?
neem me niet kwalijk ik geloof dat dit over de brachiopode gaat?? slotje is het scharnier punt (of gewricht) van de twee kleppen (Henk)
______
Hoe vond je het voorbeeld?(Henk)
[Bewerkt door fossilmadman op 04-11-2006 om 11:44 NL]
[Bewerkt door fossilmadman op 04-11-2006 om 11:44 NL]
(Henk)