Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen
Antw: Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen
Oh.. wel leuk om er bij te vermelden is dat een aantal maanden geleden nog wel complete (originele maar bij elkaar gepuzzelde) Psittacosaurussen werden aangeboden startend bij $250, maar aangezien de Chinezen de beveiliging extreem hebben verhoogd komt er nu amper iets uit de Psittacosaurus vindplaatsen,
De Chinese regering is het zo zat dat als ik een Chinees contact van mij moet geloven zij een aantal maanden geleden een gehele formatie met dinosaurus eieren hebben OPGEBLAZEN omdat er te veel werd weggehaald voor verkoop(maar ook schijnen ze er andere dingen mee te doen.. ze zijn daar zo veel voorkomend dat ze soms verwerkt worden in cement of om gewoon een muurtje mee op te bouwen, ja er komen nog steeds indrukwekkende verhalen uit China!);
volgens de Chinezen kunnen de wetenschappers ook wel wetenschappelijk onderzoek doen met stukjes..
[Bewerkt door MarkW op 09-11-2006 om 11:32 NL]
De Chinese regering is het zo zat dat als ik een Chinees contact van mij moet geloven zij een aantal maanden geleden een gehele formatie met dinosaurus eieren hebben OPGEBLAZEN omdat er te veel werd weggehaald voor verkoop(maar ook schijnen ze er andere dingen mee te doen.. ze zijn daar zo veel voorkomend dat ze soms verwerkt worden in cement of om gewoon een muurtje mee op te bouwen, ja er komen nog steeds indrukwekkende verhalen uit China!);
volgens de Chinezen kunnen de wetenschappers ook wel wetenschappelijk onderzoek doen met stukjes..
[Bewerkt door MarkW op 09-11-2006 om 11:32 NL]
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Erg leerzaam, deze link naar vervalsingen.
Er staat momenteel (10-11-2006, 12.40uur)) een fraaie Keichosaurus op Marktplaats (pg 3) te koop aangeboden!
Moet men Marktplaats hierover verwittigen?
Er staat momenteel (10-11-2006, 12.40uur)) een fraaie Keichosaurus op Marktplaats (pg 3) te koop aangeboden!
Moet men Marktplaats hierover verwittigen?
HJ
Het is wel duidelijk dat je geen fossielen via internet moet kopen. Wat erger is, dat handelaren met malafide rotzooi worden toegelaten op beurzen. Het is duidelijk dat de organisatie van die beurzen graag uit de kosten komen en iedereen toelaten.
Vervelend is tevens dat het steeds lastiger wordt om verfalsingen te herkennen.
Het lijkt me verstandig dat we elkaar blijven informeren. Duidelijk is in iedergeval dat alles waar China of Marokko opstaat het resultaat is van nijvere huisvlijt.
Herman
Vervelend is tevens dat het steeds lastiger wordt om verfalsingen te herkennen.
Het lijkt me verstandig dat we elkaar blijven informeren. Duidelijk is in iedergeval dat alles waar China of Marokko opstaat het resultaat is van nijvere huisvlijt.
Herman
- SebastiaanVR
Antw: Antw: Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen
Dat is niet helemaal waar, want ik heb al ongeveer 60 fossielen van het internet gehaald en ze zijn helemaal echt. Een aanrader is Rita. Zij verkoopt altijd mooie en echte fossielen. Daar heb ik veel van gekocht, o.a. mijn twee grote ammonieten. Je moet natuurlijk wel oppassen wat je koopt op internet, maar het is, sorry dat ik het zo zeg, onzin dat je niets op het internet moet kopen.hvr01 schreef:
Het is wel duidelijk dat je geen fossielen via internet moet kopen.
gr, Sebas
Antw: Antw: Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen
Dit is fantastisch amusement!!For some SPECIAL reason,we don\'t accept returned items,only provide exchange,compensate or partially/fully refund in the following situation.Please contact us within 5 days upon receiving your shipment.
1) The items are damaged during delivery.
2) The items are not as described.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen
Helaas klopt dit niet. In een vorige discussie is duidelijk gesteld dat enkele van je fossielen serieus bijgewerkt zijn, je hebt je al een paar keer bij de neus laten nemen.fossielenheerser schreef:Dat is niet helemaal waar, want ik heb al ongeveer 60 fossielen van het internet gehaald en ze zijn helemaal echt.hvr01 schreef:
Het is wel duidelijk dat je geen fossielen via internet moet kopen.
Toch ben ik het niet eens met HVR01. Akkoord, er zijn veel neppers op internet, en het worden er waarschijnlijk steeds meer naarmate de populariteit van fossielen stijgt. Maar dit geldt eveneens voor beurzen en handelaren.
Het is wel zo dat je moet leren het echte van het neppe te onderscheiden, en dat dit tijd vraagt. Het is zeer efficiënt veel kennis op te doen door rond te kijken en te lezen, en door betrouwbare handelaren te zoeken met goede referenties.
Een deel van deze info staat reeds onder de rubriek \'fossielen kopen\' (o.a. een zeer duidelijke tekst van Tomas over Marokkaanse trilo\'s), wellicht kan dit overzicht verder aangevuld worden. Het klopt niet dat elk Marokkans of Chinees fossiel vals is, het is wel zo dat er enorm veel neppers tussen zitten voor dat soort fossielen.
Verder kan ik echt aanraden, zeker voor de minder ervaren personen hier, om even hier navraag te doen (met duidelijk link naar het bewuste fossiel) alvorens een bepaald verdacht fossiel te kopen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen
LOL!koen schreef:Dit is fantastisch amusement!!For some SPECIAL reason,we don\'t accept returned items,only provide exchange,compensate or partially/fully refund in the following situation.Please contact us within 5 days upon receiving your shipment.
1) The items are damaged during delivery.
2) The items are not as described.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- SebastiaanVR
@Frederik, die fossielen die nep zijn heb ik niet van het internet. Die zijn van winkels en beurzen. Ik ben een aantal keer genept, maar nog niet op het internet. Kijk maar op marktplaats, daar staan vele fossielen van Rita, en daar heb ik ongeveer 40 van gekocht.
gr, Sebas
gr, Sebas