Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Niel
Antw: Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen

Bericht door Niel » 10 nov 2006, 15:11

Nu ik doe dit nog zo heel lang niet, maar eigenlijk zie ik het nut niet in het kopen van fossielen . Het leuke is toch het avontuur in de natuur, en dan s\'avonds je vondsten bewonderen, ze determineren en prepareren.
Of ben ik mis

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Hoe Herken Je Valse Chinese Fossielen

Bericht door Frederik » 10 nov 2006, 15:19

fossielenheerser schreef:
@Frederik, die fossielen die nep zijn heb ik niet van het internet.
Ah ok, misschien ben je voorzichtiger als je koopt via het internet? Nu ja, daar gaat dit topic niet echt over, dus dat terzijde.

@ Niel: Welkom op het forum. De discussie over zoeken vs. kopen is hier nog wel eens een paar keer gevoerd. Ik geef je echter gelijk, in die zin dat ik zoeken nog steeds veeeel leuker vind dan kopen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Niel

Bericht door Niel » 10 nov 2006, 16:03

Bedankt voor de gastvrijheid
Dat wist ik echter niet dat die discussie al gepasseerd was

MarkW

Bericht door MarkW » 10 nov 2006, 18:50

Over de Keichosaurus op Marktplaats:

Er zijn te weinig goede foto\'s bij geplaatst om met 100% zekerheid de echtheid te kunnen bepalen; wel zie ik een kenmerk wat bij mij altijd een belletje laat rinkelen; te grote oogholtes. (Kan toeval zijn)
Om een Keichosaurus goed te kunnen onderscheiden moet je alles tot in details kunnen zien.

Ik help vaak Chinezen met hun zaken,
hierbij eentje die ik het meeste vertrouw, deze man reist door China (geen vaste woon/verblijfplaats) en totaal geen verstand van fossielen, maar alles wat hij weet verteld hij ook (ook kan je hier soms voordelig wat fossielen op de kop tikken; hij is alleen niet goed in verpakken en verzending naar Nederland duurt maanden vanaf het Chineze platteland):
http://search.ebay.com/_W0QQsassZmydiggingfossil

Ik heb al een aantal Keichosaurussen van hem gekocht, en als mijn camera eindelijk redelijke foto\'s produceert zou ik eens wat foto\'s kunnen laten zien.

De Chinees waar ik een link naartoe heb gegeven weet zowat alle methodes hoe ze genept kunnen worden en dus ook hoe je ze van echtheid kan onderscheiden.

Kijk goed naar de volgende foto\'s, deze zijn van een Keichosaurus die bij het opensplijten aan het licht is gekomen en niet veel verdere preparatie vereiste (een stukje rond de borst) Als je goed kijkt naar de foto van de Schedel zal je kunnen zien dat er zelfs enkele tandjes nog zichtbaar zijn!
Deze Keichosaurus heb ik gekocht trouwens en hoop ik ergens in December te ontvangen!

http://www.frozenintime.nl/KeichosaurusOct/

veel plezier!

met vriendelijke groet,

Mark.

MarkW

Bericht door MarkW » 10 nov 2006, 18:51

De schedelfoto is trouwens keichosaurus1a.jpg

Als \'t onduidelijk voor iemand is dat daar tandjes te zien zijn zal ik het wel verduidelijken!

Gesloten