pathologish zeer zeker
- sharkteethrene
pathologish zeer zeker
deze is meer om naar te kijken,maar er mag wel iets over gezegd worden.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- sharkteethrene
Antw: pathologish zeer zeker
dit heb ik ook een keer tegen mijn zoekmaatje jaap gezegd toen hij de tand op
de bijgevoegde foto vond.
bleek een somniosus te zijn.
staan nu als een van de pronkstukken op johan jansen zijn site.
- Galeocerdo
Fraaie pathologishe tand, dat is echt één van de krenten in de pap!
Gr. Taco
- sharkteethrene
Ik moet toevoegen,dat er veel speciale vondsten in verzamelingen verdwijnt van mensen die er niets mee doen.
er is een discussie geweest over Benedeni tandjes
ikzelf heb er nu 5 in bezit van de kuilen.
en zover ik weet zijn er circa 15 gevonden waar ik het bestaan van weet.
dit zijn de grotere vormen zoals uit amerika
de kleinere worden hier niet gevonden(zoals in belgie)
de meeste mensen hier vinden grotere tanden mooier inplaats van welk soort.
ik probeer alles een beetje in kaart te brengen,en probeer ook de unieke stukken
te verzamelen.
laats kreeg ik een hemipristis UIT MILL
en een brokstuk van een megalodon die op zijn minst (vergeleken ,met enkele van mijn tanden)toch zeker 5.5\"/6\"geweest moet zijn
geweest.
maar ik ben vroeger ook zo geweest,als je 150 tandjes vindt hou je alleen de hele mooie.
de foto is nog uit de goede oude tijd toen er veel gevonden werd,deze tijd komt weer.
en ik zou er veel over kunnen vertellen,maar
dan krijgen we weer dat het stormloopt bij de kuilen.
iets waar de eigenaar niet blij mee is,de enige reden dat er gezocht mag worden bij de kuilen is dat de eigenaar het toelaat,
wij als de \"localen\"kent hij persoonlijk.
de jongens die er werken drinken in het weekend een biertje met ons.
dit word wel eens ondershat.
omdat er gezegd wordt:als er wat gevonden wordt hoor je niets.
dit is helemaal niet zo,als er teveel mensen komen laat hij niemand meer toe.
dit is niet omdat hij (theo) ons dit niet gunt
maar omdat sommigen mensen(als het er teveel worden)recht onder de spuitmond gaan staan.
en als er dan een ongeluk zich voordoet is hij aansprakelijk.
dit moeten we zien te voorkomen,want dan gaat er een unieke vindplaats verloren.
ik woon vlakbij de vindplaats,en heb mezelf aangeleerd als er teveel mensen zijn ga ik terug naar huis.
dit is natuurlijk geen optie voor mensen die ver moeten rijden.
probeer alleen de woensdag middag te vermijden,op de een of andere mannier is het dan ontzettend druk.
wij \"de locale\" weten wanneer ze zuigen en wanneer op de betere plekken.
dit willen we niet voor ons houden,maar we willen ook niet dat de vindplaats verloren gaat.
alles wat we er niet uithalen,verdwijnt onder de snelweg.
als ik 50 tandjes vindt(onder de spuitmond)
heb ik er 5000 ongeveer gemist.
er is genoeg voor iedereen.
goh is toch een heel verhaal geworden (jarenlang opgekropt)
iedereen veel succes met het graven,en geluk naar de raarste vondsten.
mvgr rene.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen. Dat allemaal omwille van 1 pathologische tand...
(bon, even dit onderwerp naar \'overige onderwerpen\' kicken)
(bon, even dit onderwerp naar \'overige onderwerpen\' kicken)
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hoi Rene,
Zo\'n pathologische tand is iets unieks en zou ik zeker en vast niet weggooien.
Als ik jou zeef zo voor me zie heb ik al zin om door het scherm van m\'n computerke mijn hand eens uit te steken om wat mooie tandjes uit jou zeef te halen.
Ik ben nog maar een of twee keer naar Mill geweest maar wil zeker en vast nog eens gaan als de vondsten terug wat beter zijn.
Groetjes...
Ilse
Zo\'n pathologische tand is iets unieks en zou ik zeker en vast niet weggooien.
Als ik jou zeef zo voor me zie heb ik al zin om door het scherm van m\'n computerke mijn hand eens uit te steken om wat mooie tandjes uit jou zeef te halen.
Ik ben nog maar een of twee keer naar Mill geweest maar wil zeker en vast nog eens gaan als de vondsten terug wat beter zijn.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Galeocerdo
Het merendeel van de \'zoekers\' gaan voor de grote tanden. Hoe groter hoe beter. De echte verzamelaars zijn meestal in de minderheid. Ik kan mij de eerste keren dat ik in Mill (2000) was nog goed herinneren. Dat was een goede tijd. Maar drie man rond de spuitmond en grote aantallen tanden. De sfeer was toen anders, gemoedelijker. In die tijd zat ik doordeweeks redelijk dicht bij Mill en kon ik er regelmatig een paar uurtjes gaan verzamelen. Echt bijzondere vondsten heb ik niet gedaan in die tijd. Maar ik kan er enorm van genieten als ik zie dat de krenten in de pap bij een serieuze verzamelaar terecht komen. Dat is beter dan wanneer ze in een stoffige doos verdwijnen van een \'zoeker\'. Wat er dan mee gaat gebeuren moet je maar afwachten of naar raden.
Ik ken een verhaal over de enig bekende megalodon uit het Mioceen van Dingden. Deze tand was in het bezit van een man die niet met fossiele haaientanden had. Hij overleed en de tand werd gegeven aan een kleinzoon van hem, die er gewoon mee speelde alsof het steen was. Door een paleontholoog werd geprobeerd de tand te kopen voor een museum. Maar de familie wilde dat de jongen de tand hield. Een aantal jaren later werd nogmaals geïnformeerd naar de tand. Die was, je raad het al verdwenen en niemand wist wat ermee gebeurd was. That\'s live, maar wel erg jammer.
Volgens mij gaan we wel heel erg off topic!
Ik ken een verhaal over de enig bekende megalodon uit het Mioceen van Dingden. Deze tand was in het bezit van een man die niet met fossiele haaientanden had. Hij overleed en de tand werd gegeven aan een kleinzoon van hem, die er gewoon mee speelde alsof het steen was. Door een paleontholoog werd geprobeerd de tand te kopen voor een museum. Maar de familie wilde dat de jongen de tand hield. Een aantal jaren later werd nogmaals geïnformeerd naar de tand. Die was, je raad het al verdwenen en niemand wist wat ermee gebeurd was. That\'s live, maar wel erg jammer.
Volgens mij gaan we wel heel erg off topic!
Gr. Taco