Slechts een idee
- Galeocerdo
Antw: Antw: Antw: Slechts een idee
Je bent lid vanaf 11-11-06 en hebt 17 posts, junior lid, rookie wat mij betreft.mark schreef:Die opmerking slaat wat mij betreft de plank mis.Galeocerdo schreef:
Daar gaan we weer...... \"a new rookie\"!!!
[Bewerkt door Galeocerdo op 14-11-2006 om 00:06 NL]
Ik ben beheerder van een forum met inmiddels 4100 leden. Ik weet dus het een en ander van hoe communities zich kunnen ontwikkelen en ook de problemen die dit met zich mee brengt.
Als de forumcultuur hier zo is dat er niet hardop nagedacht mag worden over verbeteringen laat me dat dan graag even weten.
Mark
Ik kan aan je avatar niet zien dat jij beheerder bent van een forum met 4100 leden. In je profiel staat ook niets hierover vermeld, sterker nog er staat niets noemenswaardig in. Nog sterker buiten de basisgegevens staat er niets in!!!
In bovenstaande staat dus al meer!!!
Wat betreft de forumcultuur: hier kan volgens mij iedereen zijn ideeën en mening ventileren. Ik hik alleen een beetje aan tegen de manier waarop dat gebeurd. Gebeurd de laatste tijd wel vaker! (al dan niet met ingrijpen door webmaster/beheerder) Laat je dus niet remmen door de reactie van mijn zijde. Ik geef mijn mening en deel af en toe eens een poor uit. Dat die in dit geval als stekend wordt ervaren door jou, kan ik niet helpen.
Laat eens zien wat je verzameld en vertel daar eens wat over. Daar hebben we volgens mij nog niets van gezien. Van fotograferen heb je blijkbaar verstand, kom op met die platen van je fossielen, bijvoorbeeld in de ruimte die in je profiel wordt geboden.
[Bewerkt door Galeocerdo op 14-11-2006 om 13:04 NL]
[Bewerkt door Galeocerdo op 14-11-2006 om 13:40 NL]
Gr. Taco
Antw: Antw: Antw: Slechts een idee
Dat mag zeker, don\'t worry.mark schreef:
Als de forumcultuur hier zo is dat er niet hardop nagedacht mag worden over verbeteringen laat me dat dan graag even weten.
Mark
Anderzijds wanneer men nieuw is op een forum wordt het steeds geapprecieerd wanneer men zich eerst even kort voorstelt, waarmee men zich bezighoudt enzovoort. Ik denk dat daarmee dit kon vermeden geweest zijn. But no hard feelings, be welcome !
Antw: Antw: Antw: Antw: Slechts een idee
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=3141somniosus schreef:
[.....]Anderzijds wanneer men nieuw is op een forum wordt het steeds geapprecieerd wanneer men zich eerst even kort voorstelt, waarmee men zich bezighoudt enzovoort. Ik denk dat daarmee dit kon vermeden geweest zijn. But no hard feelings, be welcome !
Mijn idee...
Heb mij profiel aangepast

- Galeocerdo
Antw: Antw: Slechts een idee
somniosus schreef:Ik ben het volledig met je eens Pieter. Je moet echter wel de mogenlijkheden (tijd, vindplaatsen, voldoende materiaal, kennis, etc) hebben om naar jou niveau uit te kunnen groeien.Galeocerdo schreef:
quote]
Ik ben een amateur, net als jullie, maar dit is één van de weinige takken van de wetenschap waar een amateur iets kan bijdragen (kijk maar bijvoorbeeld naar Rene zijn tandensets). Dankzij het internet en digitale fotografie kunnen mensen aan de andere kant van de wereld dat materiaal bestuderen. Dat is een enorme stap vooruit. Daarom vind ik het zonde van al die opgepotte fossielen zonder dat daar iets mee gedaan wordt. Gelukkig staan veel mensen open om hun collecties te laten zien. Deze hobby is zoveel boeiender...Palaeontologie is vooral begrijpen en begint pas wanneer het fossiel is geprepareerd.
Ik merk dat ik regelmatig tot andere inzichten kom, veelal gevoed door wetenschappelijke publicaties, fora en discussies met andere verzamelaars. Wellicht kom ik ooit nog eens op dat niveau terecht.
Gr. Taco
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Slechts een idee
Hey Mark,
Ook van mijn kant welkom. Ben benieuwd naar je ervaringen. Je mening ventileren mag zeker, opdit forum of via mail. Ben benieuwd naar je ervaringen met grotere communities (en naar je ervaringen in het fossielzoeken natuurlijk).
Zoals je wel ziet is dit een eerder kleine community. Voordeel is dat we elkaar erg goed leren kennen, nadeel is dat nieuwkomers zich eerst even moeten \'inwerken\'.
That said, we werken steeds door om het forum te optimaliseren (zie vb. downloadpagina en link vindplaatsen met google earth). Vincko\'s voorstellen worden zeker niet zonder meer afgewimpeld. Achter de schermen is over zo\'n zaken regelmatig overleg hoor.
Ook van mijn kant welkom. Ben benieuwd naar je ervaringen. Je mening ventileren mag zeker, opdit forum of via mail. Ben benieuwd naar je ervaringen met grotere communities (en naar je ervaringen in het fossielzoeken natuurlijk).
Zoals je wel ziet is dit een eerder kleine community. Voordeel is dat we elkaar erg goed leren kennen, nadeel is dat nieuwkomers zich eerst even moeten \'inwerken\'.

That said, we werken steeds door om het forum te optimaliseren (zie vb. downloadpagina en link vindplaatsen met google earth). Vincko\'s voorstellen worden zeker niet zonder meer afgewimpeld. Achter de schermen is over zo\'n zaken regelmatig overleg hoor.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)