Poll: Moeten er extra forumonderdelen komen?
Poll: Moeten er extra forumonderdelen komen?
Naar aanleiding van een recente discussie lijkt het me zinnig om eens te peilen wat jullie van de indeling van het forum vinden.
De indeling is nu:
- Vindplaatsen
- Wat is dit? / Determinatie
- Vraag en Aanbod
- Overige onderwerpen
De meeste berichten worden geplaatst in Overige Onderwerpen en Determinatie. Wellicht tijd om de Overige Onderwerpen op te splitsen? Voorwaarde is wel dat het geheel overzichtelijk moet blijven. Voor elk detail onderwerp een nieuw forumonderdeel is niet wenselijk denk ik.
We zouden kunnen denken aan:
- website updates / suggesties
- prepareren
- mineralen
- ....
Ik ben erg benieuwd naar de meningen en eventuele verdere suggesties voor forumonderdelen.
[Bewerkt door webmaster op 21-11-2006 om 15:37 NL]
De indeling is nu:
- Vindplaatsen
- Wat is dit? / Determinatie
- Vraag en Aanbod
- Overige onderwerpen
De meeste berichten worden geplaatst in Overige Onderwerpen en Determinatie. Wellicht tijd om de Overige Onderwerpen op te splitsen? Voorwaarde is wel dat het geheel overzichtelijk moet blijven. Voor elk detail onderwerp een nieuw forumonderdeel is niet wenselijk denk ik.
We zouden kunnen denken aan:
- website updates / suggesties
- prepareren
- mineralen
- ....
Ik ben erg benieuwd naar de meningen en eventuele verdere suggesties voor forumonderdelen.
[Bewerkt door webmaster op 21-11-2006 om 15:37 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Poll: Moeten er extra forumonderdelen komen?
All right, dit wordt een leuke discussie denk ik. Even de boel op gang trekken. Ik heb er nog eens over nagedacht en ben een beetje van mening veranderd.
Vincko schreef hierover:
(Somniosus voegt hier -niet geheel onterecht- nog het item \"onderzoek\" aan toe)
Een mogelijk voorstel tot nieuwe structuur zou er zo uit kunnen zien (eigen suggestie, geïnspireerd op de suggesties van anderen):
Zo, het is een aanzet, commentaar is zeker welkom! ik ben benieuwd.
Vincko schreef hierover:
... en stelt een soortgelijke structuur voor.vincko:
Naar mijn gevoel zijn er 4 tot 5 fases m.b.t. de hobby fossielen.
- Zoeken/vinden
- Prepareren
- Determineren
- Archiveren - database/techniek/advies
- Display - tentoonstellen
(Somniosus voegt hier -niet geheel onterecht- nog het item \"onderzoek\" aan toe)
Een mogelijk voorstel tot nieuwe structuur zou er zo uit kunnen zien (eigen suggestie, geïnspireerd op de suggesties van anderen):
Ik denk persoonlijk dat dit redelijk wat onderdelen zijn, maar net niet teveel. De community groeit nog steeds dagelijks bij.Forumstructuur:
- Vindplaatsen (alles over vindplaatsen, zoeken, tips edm, dit onderdeel bestaat al en blijft ongewijzigd)
- Preparatie (alles over techniek en materiaal, tips voor preparatie, maar ook vragen als \"wie kan dit voor mij prepareren?\" etc. kunnen hier thuishoren)
- Determinatie (idem als huidige determinatietopic, zou enkel het \"wat is dit?\" in de titel schrappen - dit inspireert mensen tot het niet verzinnen van goede topictitels)
- Vraag & Aanbod (idem als huidig)
- De verzameling (alles over archiveren, databases, doosjes, vitrines, kasten, structuur van verzameling, hoeveel, hoe groot, de ergernis van vrouwlief...
- Onderzoek (alles over recent onderzoek, artikels, bespreking van de nieuwsitems op de home-pagina van deze site, maar ook eigen bescheiden onderzoek, dentities, ...)
- Algemeen (alles wat niet in bovenstaande topic thuishoort + suggesties voor forum en site)
- Off-topic (optioneel onderdeel, voor gesprekken die niets met fossielen te maken hebben, actualiteit, moppen, whatever, in dit topic gelden de regels ook maar minder strikt - op de beleefdheidsregels na dan! -)
Zo, het is een aanzet, commentaar is zeker welkom! ik ben benieuwd.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Akkoord met alles behalve met het \'off topic\' item. Ik heb hiervoor 2 redenen:
1- er zijn genoeg, meer dan genoeg plaatsen op internet om te kletsen, chatten en off-topic te handelen, dit blijft immers een fossiel forum.
2- ben bang dat er gewoon kletsers zullen afkomen voor de offtopic thema\'s
voor de rest: laat maar komen!
Z.
1- er zijn genoeg, meer dan genoeg plaatsen op internet om te kletsen, chatten en off-topic te handelen, dit blijft immers een fossiel forum.
2- ben bang dat er gewoon kletsers zullen afkomen voor de offtopic thema\'s
voor de rest: laat maar komen!
Z.
The earth has music for those who listen.
Oh ja, en threads in de offtopic sectie trekken spammers en andere ongewenste personen aan...
Z.
Z.
The earth has music for those who listen.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Jep, ik denk er ook zo over, maar ik had het er toch \'optioneel\' bijgezet omdat dat de discussie enkel kan bevorderen.
O ja, bovendien ben ik van mening dat nieuwe forumonderdelen op zich de discussie kunnen bevorderen of aanwakkeren. Zo vermoed ik dat, als er bijvoorbeeld een nieuw onderdeel \'preparatie\' bijkomt, er meer mensen vragen over preparatie zullen stellen.
O ja, bovendien ben ik van mening dat nieuwe forumonderdelen op zich de discussie kunnen bevorderen of aanwakkeren. Zo vermoed ik dat, als er bijvoorbeeld een nieuw onderdeel \'preparatie\' bijkomt, er meer mensen vragen over preparatie zullen stellen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Wellicht is het handig als we eens inventariseren hoeveel procent van de berichtjes (van bijvoorbeeld de afgelopen maand) in de mogelijke categoriën zouden vallen. Een onderdeel opzetten voor minder dan één procent van de berichtjes per maand is wat overdreven natuurlijk.
Maar laten we eerst eens de poll afwachten, want wie weet wil de meerderheid helemaal niets veranderen....(?).
[Bewerkt door webmaster op 14-11-2006 om 15:55 NL]
Maar laten we eerst eens de poll afwachten, want wie weet wil de meerderheid helemaal niets veranderen....(?).
[Bewerkt door webmaster op 14-11-2006 om 15:55 NL]
Kennis telt!
- Galeocerdo
De nieuwe onderdelen lijken me een goede aanvullig op de bestaande onderdelen en ik verwacht dat ze wel gevuld gaan worden.
Off-topic lijkt me opzich wel een goed idee. Ik deel echter het schrikbeeld dat Ziepe heeft met de komst van spammers oid. Alert blijven dus! Een strak banbeleid voor hen die zich misdragen op het forum lijkt me geen overbodige luxe. Hiermee kunnen de spammers de deur uitgewerkt worden.
Who\'s next...
[Bewerkt door Galeocerdo op 14-11-2006 om 16:12 NL]
Off-topic lijkt me opzich wel een goed idee. Ik deel echter het schrikbeeld dat Ziepe heeft met de komst van spammers oid. Alert blijven dus! Een strak banbeleid voor hen die zich misdragen op het forum lijkt me geen overbodige luxe. Hiermee kunnen de spammers de deur uitgewerkt worden.
Who\'s next...
[Bewerkt door Galeocerdo op 14-11-2006 om 16:12 NL]
Gr. Taco
Antw: Antw: Poll: Moeten er extra forumonderdelen komen?
Edit door webmaster: graag niet onnodig quoten...
Ik heb het e.a. met interesse gevolg, moet zeggen dat ik zelf normaal conservatief ben maar deze indeling is wel heel goed, maar als er ook een algemeen topic komt, waarom dan nog een off-topic includeren?
Niet alleen lokt dat allerlei dingen uit wat snel teveel is, niet te volgen is etc, terwijl je binnen het topic algemeen met een symbool (net zoals die er immers al zijn) aan kunt geven dat het toch wat minder serieus van aard is wat iemand kwijt wil...
idee?
J
[Bewerkt door webmaster op 14-11-2006 om 16:33 NL]
Ik heb het e.a. met interesse gevolg, moet zeggen dat ik zelf normaal conservatief ben maar deze indeling is wel heel goed, maar als er ook een algemeen topic komt, waarom dan nog een off-topic includeren?
Niet alleen lokt dat allerlei dingen uit wat snel teveel is, niet te volgen is etc, terwijl je binnen het topic algemeen met een symbool (net zoals die er immers al zijn) aan kunt geven dat het toch wat minder serieus van aard is wat iemand kwijt wil...
idee?
J
[Bewerkt door webmaster op 14-11-2006 om 16:33 NL]
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Wat misschien een idee is, is om een toevoeging te maken waarin de lezers wetenschappelijke stukken (voor determinatie) kunnen aandragen (in PDF-vorm bijvoorbeeld). Ik zie momenteel in trilobietenland steeds meer \'trilobite-papers\' vrijkomen.
Steeds meer zaken gaan \'online\' en ik denk dat dit een kwalitatieve slag voor de site zou zijn.
Herman; jij begint over mineralen; wat ik wel eens wil weten is de wijze van mineralisatie van fossielen.
Voor de rest vind ik (mening) dat wij (inclus. mezelf) nog al eens kunnen doorzeuren over niet relevante onderwerpen.
<:{{{{{>
Steeds meer zaken gaan \'online\' en ik denk dat dit een kwalitatieve slag voor de site zou zijn.
Herman; jij begint over mineralen; wat ik wel eens wil weten is de wijze van mineralisatie van fossielen.
Voor de rest vind ik (mening) dat wij (inclus. mezelf) nog al eens kunnen doorzeuren over niet relevante onderwerpen.
Trilobiti Ceská Republika
- Galeocerdo
Antw: Antw: Poll: Moeten er extra forumonderdelen komen?
moet je er wel zeker van zijn dat er geen auteursrechten zijn!ceraurus schreef:
Wat misschien een idee is, is om een toevoeging te maken waarin de lezers wetenschappelijke stukken (voor determinatie) kunnen aandragen (in PDF-vorm bijvoorbeeld). Ik zie momenteel in trilobietenland steeds meer \'trilobite-papers\' vrijkomen.
Gr. Taco