Verschillende fossielen

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
SebastiaanVR
Antw: Verschillende fossielen

Bericht door SebastiaanVR » 15 nov 2006, 17:10

@ Koen, bedankt voor de antwoorden. Ik ben blij dat ze cht zijn, ook al zijn sommige bijgewerkt. Hoe kan ik de ingekleurde visjes terug krijgen in hun originele kleur???

@Age, bedankt voor je tip. Ik weet nog bij lange na niet alle tijdsduren.
Ook bedankt voor je advies van het kopen. Ik ben laatst in een winkel geweest waar ze echt veel nep spul verkochten. Dankzij deze site(inclusief de adviezen van de forumleden) weet ik nu al beter wat echt en nep is.
Als ik wat wil kopen en het is niet te ver weg om er weer heen te rijden, zet ik wel eerst een berichtje erop om te kijken hoe jullie erover denken.

Kan ik iemand een paar foto\'s sturen zodat diegene kan kijken of er neppers bij zitten?
Dat zou ik zeer op prijs stellen, want straks zit ik met een hele verzameling neppe fossielen:P

gr, Sebas

[Bewerkt door fossielenheerser op 15-11-2006 om 17:10 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 15 nov 2006, 17:19

Ook op deze site staat iets over geverfde visjes:
http://www.fossiel.net/informatie/image ... fdevis.jpg
http://www.fossiel.net/informatie/fossielenkopen.php

Meestal kan je de verf (en ook lak en zo) weghalen met aceton (hetzelfde als nagellakverwijderaar, vraag je moeder ernaar). Uiteraard kan het zijn dat het eindresultaat tegenvalt :D
Misschien is het nuttig eens dieper in te gaan op verschillende soorten vervalsingen. Ik start hier wel even een nieuw onderwerp over op.

Ik heb onlangs voor experimentele doeleinden een chinees visje gekocht (bijna letterlijk voor een appel en een ei via ebay), dat binnenkort een badje met aceton krijgt, uiteraard zal ik de verschillen voor en na duidelijk op foto zetten voor deze website.

[Bewerkt door Frederik op 15-11-2006 om 17:20 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 15 nov 2006, 17:35

Bedankt voor de links Frederik. Kan ik hiermee ook het fossiel beschadigen? Als dat zo is, is het wel zonde om het dan in een acetonbad te leggen.
Kan ik misschien wat foto\'s naar je sturen voor andere fossielen om te kijken of die nep zijn? Het zijn wel foto\'s waar meerdere fossielen in 1 keer opstaan. Gelukkig zijn de foto\'s groot genoeg om ze goed te kunnen zien.

Als iemand anders wat foto\'s wilt, graag! Alle hulp is welkom:)

gr, Sebas

PS: laat even hier op het forum weten als je de e-mail hebt ontvangen en als je er eentje verstuurd. Mijn hotmail doet raar, dus weet ik niet of ik een berichtje heb ontvangen of echt heb verstuurd.
[Bewerkt door fossielenheerser op 15-11-2006 om 17:39 NL]

[Bewerkt door fossielenheerser op 15-11-2006 om 18:49 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 15 nov 2006, 17:44

Als de foto\'s duidelijk genoeg zijn mag je ze natuuurlijk mailen, geen probleem.

[Bewerkt door Frederik op 15-11-2006 om 17:44 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 15 nov 2006, 21:05

Wil je nog andere foto\'s? Ik heb er nog een paar.

@Galeocerdo, heb je mijn mails ontvangen? Ik weet niet of het goed is gegaan, want mijn hotmail werkt een beetje vervelend. En zo ja, wil je nog andere foto\'s?

gr, Sebas

PS: Iedereen die een mailtje naar mij stuurt, meld het op het forum, weet ik tenminste of er een mail is gestuurd en of ik hem dan wel binnen heb gekregen. Alvast bedankt.

Gesloten