Het grote valse fossielen topic
Antw: Het grote valse fossielen topic
Het eindresultaat van deze inventarisatie van Frederik kan prima op de pagina over \"Fossielen Kopen\" worden gezet. Zou je als je klaar bent hier een voorzetje voor kunnen leveren?
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net

Dit is echt nep.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Het grote valse fossielen topic
Dat is de bedoelingwebmaster schreef:
Het eindresultaat van deze inventarisatie van Frederik kan prima op de pagina over \"Fossielen Kopen\" worden gezet. Zou je als je klaar bent hier een voorzetje voor kunnen leveren?

In die zin zijn de geplaatste foto\'s zeker welkom. Iedereen die goede foto\'s van een vervalsing bezit en die op de site geplaatst mogen worden, mag die naar mij doormailen. Het zou goed zijn als ik van elke \'categorie\' een duidelijk voorbeeld zou kunnen maken. Ik kan dan ook de plaats waar het smeren te zien is in photoshop op het fossiel aanduiden.
Ervaringen of tips over het ontmaskeren van valse fossielen zijn zeer welkom, ik heb nl. niet met elk type vervalsing ervaring (gelukkig maar!).
[Bewerkt door Frederik op 16-11-2006 om 09:41 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik vond die tand op wervel die ik laatst gepost heb, erg grappig omdat het een visetende haai op een zoogdierbot betreft (en zoals al eerder door Frederik opgemerkt op een zeer vreemde plek van de wervel bij een normale slachtpartij op zee).
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 3072#30289
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 3072#30289
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
Antw: Antw: Het grote valse fossielen topic
The Stone schreef:
Dit is echt nep.
Stond deze kaak niet op de GEA beurs van 21 oktober in Amsterdam te koop? Of was het een andere nepperd...
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Je moet dan ook niet de inelkaargezette krokodil en schildpad schedels vergeten. Die kom je voort steeds meer tegen. Ook zal ik laats op een beus een of andere inelkaargezette schedel die bestond uit mosatanden en stukjes bot. Volgens mij was het nog niet eens een bestaand beest. Misschien is die schedel mensen ook nog bijgebleven van de mineralen beurs in den haag die dacht ik in september dit jaar was.
zoeken is leven, leven is zoeken
ik heb nog een valse ammoniet,ik zal foto\'s proberen te plaatsen later.
groeten,
g.
groeten,
g.
Bij ons in de stad is een winkel waar ze -deels- overduidelijk ook neppe fossielen verkopen. De ammonieten, binnenin bijgewerkt met heel andere ribbeltjes, bijvoorbeeld. Ons werd diverse keren verzekerd dat het puur natuur was. Wat moet je daar mee? Zou de verkoper het zelf echt niet weten??? Dat lijkt me sterk.
hoplites
hoplites
..om je russische trilobietenvraag te beantwoorden; ja, deze worden ook vervalst!
Deze trilobieten kunnen schitterend uitgeprepareerd worden maar vertonen toch nog vaak allerlei gaatjes en beschadigingen.
Dit wordt opgevuld met gelijkgekleurd vulmiddel maar dit is bijna niet te zien.
Overschrijd dit een bepaald percentage wordt het natuurlijk onacceptabel, maar als dat hier en daar is, is het ok.
Ik heb nu een rus leren kennen, die bezig is ongeprepareerde russische pindakaasbruinevriendjes te leveren zodat ik zelf aan de slag kan om ook dit materiaal beter te leren kennen. Misschien wel eens leuk een artikel te wijden aan russische asaphiden
Deze trilobieten kunnen schitterend uitgeprepareerd worden maar vertonen toch nog vaak allerlei gaatjes en beschadigingen.
Dit wordt opgevuld met gelijkgekleurd vulmiddel maar dit is bijna niet te zien.
Overschrijd dit een bepaald percentage wordt het natuurlijk onacceptabel, maar als dat hier en daar is, is het ok.
Ik heb nu een rus leren kennen, die bezig is ongeprepareerde russische pindakaasbruinevriendjes te leveren zodat ik zelf aan de slag kan om ook dit materiaal beter te leren kennen. Misschien wel eens leuk een artikel te wijden aan russische asaphiden

Trilobiti Ceská Republika
hoi,
Hier is duidelijk ook aan geknoeid.Dat laatste stuk is er duidelijk met ?cement? aangeplakt.Hij koste me 40 euro op een beurs in Gent.Zou ik hiermee naar de verkoper hiervan kunnen gaan en mijn geld terugvragen ?
groeten,
g.