beurs antwerpen

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
binbinneke
Contacteer:
Antw: beurs antwerpen

Bericht door binbinneke » 19 nov 2006, 18:33

Mooi man :D
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 19 nov 2006, 19:04

KASSA !!!

Alles op authenticiteit qua vindplaats gecheckt?
Leuke aankopen,daarniet van, maarre heb zo\'n mijn twijfels.

[Bewerkt door Frisian-old-age op 19-11-2006 om 19:20 NL]

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Bowie

Bericht door Bowie » 19 nov 2006, 21:37

Hallo jimmeke,

Je hebt leuke stukken gekocht!
Volgens mij is het geen Mammoet rib.
Maar wacht maar op wat meer reacties

Gr, Bo

Isis
Contacteer:
Antw: Antw: beurs antwerpen

Bericht door Isis » 20 nov 2006, 07:52

frisian-old-age schreef:
Alles op authenticiteit qua vindplaats gecheckt?
Leuke aankopen,daarniet van, maarre heb zo\'n mijn twijfels.

[Bewerkt door Frisian-old-age op 19-11-2006 om 19:20 NL]
Ik dacht precies hetzelfde, Age. De vette jaren zijn in Cadzand al wel meer dan 7 jaren over.

@mammalboy
Zonder indiscreet te willen zijn: maar ik ben wel benieuwd wat je nu voor zo\'n meg hebt betaald (bv de hele).

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

mammalboy

Bericht door mammalboy » 20 nov 2006, 18:48

Hallo age en isis,

Ik twijfelde zelf ook op het begin. Echter kon paul blomme mij verzekeren dat hij uit de omgeving komt. Hij is gevonden door een oude man die jaren lang in die omgeving heeft gezocht en inmiddels is overleden. Die persoon dacht zelf dat er enkel in die omgeving haaientanden kon vinden. Dus ik vertrouw het paul zijn woorden wel.

Tja, isis, ze waren vond ik niet erg prijzig voor deze kwaliteit.

De grootste was 22 euro
De complete was wel 100 euro(dat was wel even sparen maar dan heb je ook wat)
De 2 andere kleine waren 4 en 6 euro.

Groet Ivo

zoeken is leven, leven is zoeken

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 20 nov 2006, 19:30

Hai Ivo,

Klinkt allemaal aannemelijk ( misschien wel een kern van waarheid) maar niet overtuigend.
Vindt dat de getoonde Megs + die kleine uit Frankrijk meer op matriaal wat uit North and South Carolina komt.Zou qua verkoop-waarde ook meer in de richting zitten voor wat je ervoor betaald hebt.
Een mooie Cadzandse Meg kost wel eventjes wel wat meer.
Wat was de prijsklasse van die G.aduncus uit Mill? Worden praktisch nooit, vanwege hun zeldzaamheid aangeboden,vertegenwooordigen daarvoor een hoge ruilwaarde.

Jim

Bericht door Jim » 20 nov 2006, 21:34

hoj bowie dat dachten anderen ook .ik eb het dus bij determinatie forum geplaatst.maat twas een koopje en ik vertrouw paul.mensen die me kunnen zeggen of het wel een mammoet rib is of niet laat het me weten.ik vind het trouwens een prachtig stuk..trouwens was er een meisje van het forum aanwezig die een mammoetrib had gekocht(op zaterdag)??jim

Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

mammalboy

Bericht door mammalboy » 21 nov 2006, 19:01

Hoi age,

als je het zo gaat stellen wordt het toch wel moeilijk. Is er misschien iets waaraan megalodons uit cadzand verschillen van die uit amerika?(bijvoorbeel stuctuur in de wortel) Of is er misschien een of ander testje waarmee je zeezout aan kan tonen?

Ik zal de vraag nog eens aan paul blomme stellen.

Voor die g. acundus uit mill heb ik 8 euro betaald. Lijkt me niet te veel.

Groet Ivo

zoeken is leven, leven is zoeken

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 21 nov 2006, 20:24

Afbeelding

Afbeelding

Hai Ivo,

Allereerst gaat het mij niet op het beschuldigde vingertje.Kan best zijn dat hij uit goeder trouw heeft gehandeld.

Het gaat mij gewoon om de juiste vindplaats, dat maakt deel uit van je verzameling.Hoe specieker - hoe waardevoller.Dat is voor je eigen en staat volkomen los van de verkoopwaarde.

1-ste foto toont een posterior ( in perfecte staat) van 7 cm , niet gekocht maar geruild tegen een Mill-hastalis van bijna 7 cm.Had een waarde -volgens het ruilprincipe - van $ 75.Wanneer ik bv.deze op één of andere beurs zou gaan verkopen hing daar een prijskaartje aan van zeker 150 euro.
2-de foto is een kleine 3 cm. Deze komt uit Frankrijk, en heb deze toevalliger wijze kunnen kopen van een franse verzamelaar voor 30 euro.( onderhands - hij wou hem feitelijk niet kwijt )Beurs-waarde van deze zeldzaam aangebodene, wat dacht je zelf?
Zo kan ik wel even doorgaan.
Voor 2 jaar terug heb ik 2 Cadzandse Megs op een beurs gezien, prijskaartje, schrik niet van 1000 -1250 euro.
Bij mijn weten kun je niet echt onderzoeken waar een meg vandaan komt. Megs die gefossiliseerd zijn in glauconiet-bevattende
silt\\klei hebben vaak dezelfde blauwe\\groene kleur.Megs van fosfaathoudende gronden (Bone-Valley) kunnen diverse kleuren hebben, terwijl zg. River-Megs (Virginia |Suwannee-river)vaak donkerbruin-okeroranje van kleur zijn, vanwege het looizuur-gehalte.
Mill-G.aduncus voor 8 euro da\'s goedkoop, als je nagaat dat verleden jaar op E-bay I.hastalis van kleine 6 cm een bod opbracht van 44 euro.Daarnaast heb ik tot op heden geen Mill-aduncus gezien op ebay of op beurzen -zo werkelijke waarde, no idea.

groetjes,

Jim

Bericht door Jim » 21 nov 2006, 20:45

ik wil nog even kwijt dat ik paul blomme een prima fossielenhandelaar vind(heb er nog nooit problemen met gehad.).maar ik koop ook dan wel geen haaientanden.
groet jim

Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Gesloten