Jurassic Coast
- SebastiaanVR
Jurassic Coast
Ik heb een aanrader van een vindplaats: Jurassic coast.
Je vind hier fossielen letterlijk bij bosjes. Binnen een paar minuten heb je al 3 a 5 fossielen.
Het zijn weliswaar niet de allermooiste fossielen, maar zeker de moeite waard. Ik plaats binnenkort wel wat foto\'s.
Hier zijn de fossielen die je kunt vinden:
belemnieten, ammonieten, schelpen en iets waarvan ik niet weet wat het is:)
Ik weet niet zeker, maar volgens mij gooide ik een plaat weg met iets wat leek op een kreeftje. Was te snel en gooide het weg:(
Kweet, niet echt slim...
Is het mogelijk dat het een kreeftje of iets wat er op lijkt was?
En is het mogelijk een trilo bij Jurassic coast te vinden?
gr, Sebas
Je vind hier fossielen letterlijk bij bosjes. Binnen een paar minuten heb je al 3 a 5 fossielen.
Het zijn weliswaar niet de allermooiste fossielen, maar zeker de moeite waard. Ik plaats binnenkort wel wat foto\'s.
Hier zijn de fossielen die je kunt vinden:
belemnieten, ammonieten, schelpen en iets waarvan ik niet weet wat het is:)
Ik weet niet zeker, maar volgens mij gooide ik een plaat weg met iets wat leek op een kreeftje. Was te snel en gooide het weg:(
Kweet, niet echt slim...
Is het mogelijk dat het een kreeftje of iets wat er op lijkt was?
En is het mogelijk een trilo bij Jurassic coast te vinden?
gr, Sebas
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Jurassic Coast
Beste Fossielenheerser
Ik heb geen enkel idee over welke lokatie je het hebt.
Vaag, vaag, vaag !!
En lees het bericht hierboven van Koen eens even goed. Pak er een boek bij en zoek eens op waarom die twee woorden niet bij elkaar passen.
Ik heb geen enkel idee over welke lokatie je het hebt.
Vaag, vaag, vaag !!
En lees het bericht hierboven van Koen eens even goed. Pak er een boek bij en zoek eens op waarom die twee woorden niet bij elkaar passen.
Robert Mensink
- SebastiaanVR

@Koen, snap dat het niet kan, maar toch lijkt het net op een afdruk van een trilobiet.
De typische vorm.
De foto\'s zijn niet echt duidelijk, ik maak wel nieuwe.
Ik heb er ook meteen een wat mindere ammo bijgezet, die had ik al op mijn pc.
Als iemand de naam weet, mag hij (of zij) het zeggen, ben ik zeer blij:D
De eerste foto onderaan (niet echt duidelijk) lijkt op een trilo.
Daarom dacht ik het.
@Fossielenzoeker, Jurassic coast ligt vlakbij Lyme Regis. Ik weet alleen niet de plaats waar dat weer bij ligt:P Als het goed is staat Lyme Regis ook op de vindplaatsen pagina. Ik heb gekeken in mijn boeken en ik snap het. Maar toch lijkt het verdraaid veel op een trilo.
gr, Sebas
Misschien was die trilo/kreeftje in het Jura als gefossileerd? Technisch gesproken zou dit kunnen. Zeg nooit - nooit.
Ik ben het er wel mee eens dat je niet expliciet trilo\'s gaat zoeken in een Jura ontsluiting.
Ik zie dat zoëven al de foto\'s zijn geupload. Ik zie er geen trilo in hoor. Maar ik ben ook geen trilobieten expert.
[Bewerkt door Vincko op 22-11-2006 om 21:00 NL]
Ik ben het er wel mee eens dat je niet expliciet trilo\'s gaat zoeken in een Jura ontsluiting.

Ik zie dat zoëven al de foto\'s zijn geupload. Ik zie er geen trilo in hoor. Maar ik ben ook geen trilobieten expert.
[Bewerkt door Vincko op 22-11-2006 om 21:00 NL]
Verba volant, fossilis manent
Ik heb vanmiddag bij mijn verzameling een ammoniet uit Charmouth geplaatst. Dit ligt naast Lyme Regis, ook aan de Jurassic Coast. Het begrip Jurassic Coast als vindplaats is inderdaad erg vaag omdat dit een erg groot gebied beslaat. In het gebied zijn meerdere ontsluitingen te vinden. Maar trilobieten worden er echt niet gevonden!
http://www.jurassiccoast.com/index.jsp
http://www.jurassiccoast.com/index.jsp
Hoi Fossielenheerser,
Bij die tweede foto (trilobiet?) bedoel je misschien ammoniet? Want dat lijkt er al meer op.
Groetjes...
Ilse
Bij die tweede foto (trilobiet?) bedoel je misschien ammoniet? Want dat lijkt er al meer op.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Ik zie daar eerlijk gezegd geen trilo in hoor, eerder een stuk van een ammoniet (zoals al gezegd).
De laatste trilo\'s stierven uit in het perm (en waren toen al met niet zo veel meer) en je spreekt over Jura - op z\'n minst zit daar een slordige 100 miljoen jaar tussen, dus de theorie van Vincko klopt ook niet, de versheidsdatum van die beestjes lijkt me geen 100.000.000 jaar hé.
Kan je me hetvolgende eens uitleggen Vincko:

Z.
[Bewerkt door ziepe op 22-11-2006 om 23:01 NL]
De laatste trilo\'s stierven uit in het perm (en waren toen al met niet zo veel meer) en je spreekt over Jura - op z\'n minst zit daar een slordige 100 miljoen jaar tussen, dus de theorie van Vincko klopt ook niet, de versheidsdatum van die beestjes lijkt me geen 100.000.000 jaar hé.
Het zal hier weer Star Trek worden, beam me up Scotty\"Misschien was die trilo/kreeftje in het Jura als gefossileerd? Technisch gesproken zou dit kunnen. Zeg nooit - nooit. \"

Z.
[Bewerkt door ziepe op 22-11-2006 om 23:01 NL]
The earth has music for those who listen.
Antw: Antw: Jurassic Coast
Je kan toch een fossiel vinden in bepaalde era terwijl dat fossiel in deze era ook al een fossiel was ???ziepe schreef:
---knipperdeknip--je spreekt over Jura - op z\'n minst zit daar een slordige 100 miljoen jaar tussen, dus de theorie van Vincko klopt ook niet, de versheidsdatum van die beestjes lijkt me geen 100.000.000 jaar hé.
\"Misschien was die trilo/kreeftje in het Jura als gefossileerd? Technisch gesproken zou dit kunnen. Zeg nooit - nooit. \"
Live long and in prosperziepe schreef:
Het zal hier weer Star Trek worden, beam me up Scotty![]()
Verba volant, fossilis manent