Van welk dier is dit sacrum?
Van welk dier is dit sacrum?

Vraag van Jan van der Steeg:
Heeft iemand een idee van welk dier het sacrum is met een vergroeid deel van het bekken? Verschillende mensen hebben er maar gekeken maar tot nu toe nog geen determinatie. De achtergrond is millimeterpapier.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Jan Losser
Antw: Van welk dier is dit sacrum?
Webmaster bedankt voor het plaatsen. Ik heb het botje al zo\'n twee jaar geleden gevonden, maat tot nu toe weet ik nog niet van welk dier.
Zonder verleden geen toekomst
Ha die Jan,
Had je hem al vergeleken met de recente collectie in naturalis?
Mark
Had je hem al vergeleken met de recente collectie in naturalis?
Mark

- Jan Losser
Hoi Mark , had het even gezegd ik had niet op jou profiel gekeken.
We hebben ook de recente collectie bekeken. Maar we hebben geen idee waar ongeveer,
De gewrichtkom staat in bergelijking met andere dieren vrij ver naar achteren, het moet dus een dier zijn met een afwijkend
bewegingspatroon. Zoals bijvoorbeeld een watermol. Maar om aan vergelijkingmateriaal te komen is erg lastig ook in Naturalis
We hebben ook de recente collectie bekeken. Maar we hebben geen idee waar ongeveer,
De gewrichtkom staat in bergelijking met andere dieren vrij ver naar achteren, het moet dus een dier zijn met een afwijkend
bewegingspatroon. Zoals bijvoorbeeld een watermol. Maar om aan vergelijkingmateriaal te komen is erg lastig ook in Naturalis
- Jan Losser
Als iemand een persoon kent met kennis van kleine zoofdieren stuur hem dan de foto\'s even op. Het zou een watermol kunnen zijn Desmana cf. moschata, maar ik heb geen recent vergelijkingsmateriaal
Je zou te rade kunnen gaan bij Jelle Reumer (Natuurmuseum Rotterdam) ik dacht ooit gehoord te hebben dat hij afgestudeerd was op kleine zoogdieren.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- fossilmadman
- Contacteer:
Probeer Charlie Spouwenberg te bereiken, hij is de zoogdierkenner bij uitstek, lid van WPZ en NGV (geloof ik) hij komt regelmatig ook bij Naturalis, succes, (Henk)
(Henk)
@Jan: Er is een artikel dat misschien interessant voor je kan zijn: http://www.blackwell-synergy.com/doi/ab ... 06.00087.x
@Fossilmadman: Het is Charlie Schouwenburg, niet Spouwenberg...
Groeten,
Peter
@Fossilmadman: Het is Charlie Schouwenburg, niet Spouwenberg...
Groeten,
Peter
Skelet van een \"gewone\" mol met aparte tekening van de pelvis: http://www.pelletlab.com/images/Posters--Mole.jpg
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Als we het over dezelfde Charlie hebben is het Charlie Schouwenberg en alhoewel hij heel wat afweet van zoogdieren denk ik ,weet ik, dat hij zich de laatste jaren erg verdiept heeft in Holenbeer.
Theo