Jurassic Coast
- agaathunter
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Jurassic Coast
@Marjolein
Mazon Creek is Carboon, dus ik begrijp de vergelijking met Lyme Regis (Jura) niet.
De vergelijking is niet in de zin van tijdvak, maar een mogelijke afdruk van de onderkant van een kwal, in Mazon creek zien we hier hele mooie voorbeelden van (van kwal - afdruk)
@Marjolein
Helaas voor Sebas, maar het is echt geen trilo en al helemaal geen degenkrab. Sorry...
Ik beweer niet dat ik een degencrab ziet, ik geef alleen maar aan, dat als in materiaal van Krijt of Jura ouderdom een silhouet van een Trilobiet herkent, best aan een degencrab kan denken, Trilobieten waren er niet meer, degencrabben wel.
[Bewerkt door fossilmadman op 28-11-2006 om 00:35 NL]
Mazon Creek is Carboon, dus ik begrijp de vergelijking met Lyme Regis (Jura) niet.
De vergelijking is niet in de zin van tijdvak, maar een mogelijke afdruk van de onderkant van een kwal, in Mazon creek zien we hier hele mooie voorbeelden van (van kwal - afdruk)
@Marjolein
Helaas voor Sebas, maar het is echt geen trilo en al helemaal geen degenkrab. Sorry...
Ik beweer niet dat ik een degencrab ziet, ik geef alleen maar aan, dat als in materiaal van Krijt of Jura ouderdom een silhouet van een Trilobiet herkent, best aan een degencrab kan denken, Trilobieten waren er niet meer, degencrabben wel.
(Henk)
Antw: Antw: Jurassic Coast
@fossilmadman:fossilmadman schreef:
@Marjolein
Lekker vriendelijk weer hoor! Om eerlijk te zijn begin ik me behoorlijk te irriteren aan je gedrag hier op het forum! Je doet alsof je alles weet, bent steeds nogal stellig zonder fatsoenlijke argumenten en hebt de wildste theoriën! Zelf moet je constant verbeterd worden, omdat je in je enthousiasme? dingen roept die niet kloppen. Slechts een paar voorbeelden:
- Je gebruikte voor je verzameling fossielen van een ander.
- Uit het niets, zonder het stuk in handen te hebben gehad, dat de Keichousaurus nep is en komt vervolgens met een uit de lucht gegrepen bedrag van 3000 Euro aanzetten...
- Naar Charlie Spouwenberg kun je lang zoeken...
- Wat je nu tegen Marjolein zegt vind ik, zeker in deze context, ook zowieso nergens op slaan! Als je constant mensen op de vingers wil tikken, doe dat dan alsjeblieft niet hier!
Je bent nog geen maand op het forum! Een beetje meer bescheidenheid zou je misschien sieren!
FF weer on topic... Mazon Creek en Lyme Regis is trouwens ook niet echt een goede vergelijking! De omstandigheden van fossilisatie en milieus zijn totaal anders geweest. Haal anders Ediacara er ook nog ff bij! De uitleg die Marjolein vraagt over je vergelijking met Mazon Creek zou ik ook wel graag zien. Daar hoef je niet zo neerbuigend over te doen!
Groeten,
Peter
[Bewerkt door Peter F. op 28-11-2006 om 08:42 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Bovendien valt in de tweede foto echt wel een afdruk van een ammoniet te herkennen, ik vraag me enkel af of deze kwalitatief goed genoeg is om te determineren.
Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat de eerste steen geen trilobiet is, en ook geen degenkrab. Je zou het stuk in de hand moeten hebben om te kunnen zeggen of het überhaupt een fossiel is.
Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat de eerste steen geen trilobiet is, en ook geen degenkrab. Je zou het stuk in de hand moeten hebben om te kunnen zeggen of het überhaupt een fossiel is.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ja, als je dingen zegt die voor mijn gevoel kant nog wal raken (degenkrabben en kwallen in Lyme Regis, vergelijkingen met Carboon-vindplaatsen), zie ik die theorie graag uitgelegd.fossilmadman schreef:
moet ik nou echt alles toelichten??
kan je beter niets zeggen - sorrie hoor, (Henk)
Over \"niets beters\":
Ik wil een steen die in mijn ogen geen fossiel is niet als zodanig benoemen, kostte wat kost. Je kunt wel eindeloos opties aangeven over wat het zou kunnen zijn, maar daar schiet niemand iets mee op. De foto zoals deze nu is, is niet te determineren als herkenbaar fossiel.
Pas alsjeblieft een beetje op je woorden. Je kunt wel theorieen op het forum blijven spuien, maar er is niet mis mee om een keer te zeggen dat je iets niet weet. Sebas is er ook mee geholpen als hij weet dat zijn steen geen trilobiet is. Hij heeft er niets aan als iemand het aangeeft dat het wel eens een degenkrab kan zijn, terwijl dat vrij ver gezocht is.
- SebastiaanVR

Ik heb een paar plaatjes om te vergelijken. Ik snap nu wat Henk bedoelt.
Bij de eerste 2 foto\'s heb ik als eerste een plaatje van een kwal (ik denk de juiste) en mijn ammoniet, als je goed kijkt zie je gelijkenissen. Het is dus niet erg vergezocht.
Bij de 2 laatste foto\'s zie je een degenkrab en een trilobiet. De gelijkenis is de achterkant van de degenkrab en de ribben van een trilobiet.
Dus daarom vind ik het toch niet zo gek, die theoriën (ik weet niet of ik het goed schrijf:)) van Henk.
Wat denken jullie nu?
gr, Sebas
\"...hele diepe zucht...\"
Sebas, ga eens op zoek naar geologische informatie over je vindplaats en je zult zien wat ik bedoel...
Marjolein
[Bewerkt door Marjolein op 28-11-2006 om 18:54 NL]
Sebas, ga eens op zoek naar geologische informatie over je vindplaats en je zult zien wat ik bedoel...
Marjolein
[Bewerkt door Marjolein op 28-11-2006 om 18:54 NL]
- fossilmadman
- Contacteer:
Hoe komt het dat een jongen van 14 mij beter begrijpt dan een paar overjarige pubers uit de achterhoek??
((edit door Frederik: lijnrecht tegen de forumregels in Henk. Met alle respect, doe zo door en je hebt een sanctie aan je broek. Bovendien heeft Marjolein nog eens overschot aan gelijk als ze zegt dat je degenkrab-theorie te ver gezocht is. Tot hier en niet verder!))
even voor de duidelijkheid, je beschuldigd mij van mensen op de vingers tikken en onvriendelijk gedrag, als dat zo is, heb ik graag dat je dat aangeeft, en wel op het moment dat ik dat doe, \"als\" ik dat al doe is het aan de webmaster of een beheerder om mij hier op te wijzen, en evt. terecht te wijzen, als je om wat voor reden dan \"geïrriteerd\" raakt neem dan een kouwe douche of schop een keer tegen een boom, \"\"vriendelijke\"\" groet (Henk)
((nvdFrederik: bij deze ben je dan gewaarschuwd))
[Bewerkt door Frederik op 28-11-2006 om 19:54 NL]
((edit door Frederik: lijnrecht tegen de forumregels in Henk. Met alle respect, doe zo door en je hebt een sanctie aan je broek. Bovendien heeft Marjolein nog eens overschot aan gelijk als ze zegt dat je degenkrab-theorie te ver gezocht is. Tot hier en niet verder!))
even voor de duidelijkheid, je beschuldigd mij van mensen op de vingers tikken en onvriendelijk gedrag, als dat zo is, heb ik graag dat je dat aangeeft, en wel op het moment dat ik dat doe, \"als\" ik dat al doe is het aan de webmaster of een beheerder om mij hier op te wijzen, en evt. terecht te wijzen, als je om wat voor reden dan \"geïrriteerd\" raakt neem dan een kouwe douche of schop een keer tegen een boom, \"\"vriendelijke\"\" groet (Henk)
((nvdFrederik: bij deze ben je dan gewaarschuwd))
[Bewerkt door Frederik op 28-11-2006 om 19:54 NL]
(Henk)
Ik houd me vanaf nu buiten deze discussie. De sfeer op het forum wordt er zo de laatste tijd niet beter op.fossilmadman schreef:
Hoe komt het dat een jongen van 14 mij beter begrijpt dan een paar overjarige pubers uit de achterhoek??
Sorry Frederik en Herman, dit is niet tegen jullie, ik weet dat jullie je uiterste best doen om dit forum leuk te houden en ik ben echt enthousiast, maar dit moet een keer ophouden. We zijn hier niet om modder te gooeien naar elkaar, maar om kennis te vergaren en te delen.
Marjolein
- fossilmadman
- Contacteer:
@Marjolein, wees niet boos, dat ben ik ook niet, echter de opmerkingen van Peter, daagde mij wel zodanig uit, ik probeer ook alleen maar mensen te helpen met hun vragen, je moet toch toe geven dat de opmerkingen van Peter niet in zijn geheel als vriendelijk kan worden opgevat, ik ben ook van mening dat deze laatste berichten niet thuishoren op de topic van Sebas, en hoop dat ze er morgen niet meer in staan (Frederik? ), excuses aan iedereen die zich hier benadeeld voelt.(Henk)
(Henk)