Prepareren is niet zo makkelijk
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
Dat is inderdaad waar, en dat merk je zelfs bij de ammo\'s uit CBN.
gr. robin
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Ik heb ooit eens op het Steinkern forum gelezen, dat het kan helpen om een UV lamp te gebruiken, het fossiel licht dan op in een andere kleur dan het gesteente en wordt daardoor beter zichtbaar.
Als postzegelverzamelaar heb ik zo\'n lamp, maar het is me nog niet gelukt. Misschien ligt het ook aan de samenstelling van het fossiel en/of gesteente.
Marianne
Als postzegelverzamelaar heb ik zo\'n lamp, maar het is me nog niet gelukt. Misschien ligt het ook aan de samenstelling van het fossiel en/of gesteente.
Marianne
Antw: Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
Ik kan me voorstellen dat bij schelpen dit een prima methode is, maar voor trilo\'s van Resteigne heb ik zo mijn twijfels, evenzo als bij de ammonieten van CBN.marianne schreef:
Ik heb ooit eens op het Steinkern forum gelezen, dat het kan helpen om een UV lamp te gebruiken, het fossiel licht dan op in een andere kleur dan het gesteente en wordt daardoor beter zichtbaar.
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
Let wel dat er twee soorten UV licht zijn; korte en lange golf. Voor zover ik weet heb je de korte golf UV-licht nodig en dat zijn dure lampjes!
En nee Rene, ik zal het al moeilijk zat hebben die ogen op steeltjes te verwijderen.
Ik houd jullie op de hoogte
<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 29-11-2006 om 16:47 NL]
En nee Rene, ik zal het al moeilijk zat hebben die ogen op steeltjes te verwijderen.
Ik houd jullie op de hoogte

<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 29-11-2006 om 16:47 NL]
Trilobiti Ceská Republika
Ja dat klopt inderdaad en zeker met de stenen uit CBN. Er onstaat een soort rood-bruin (roestig) kleurtje als een soort dun laagje maar alleen aan de buitenkant van het fossiel.Theo schreef:
Al geprobeert om je fosiel met een spons even nat te maken.Je ziet vaak dat bij regenweer het fossiel een andere kleurschakering heeft dan de omliggende laag.
Maar dan nog..de rest van het fossiel zit diep ik het gesteente en al zou ik alles gaan weken dan ga je er nog dwars doorheen met het luchtdruk beiteltje.
Ik ga het toch wel even proberen vanavond!
Bedankt voor de tips!
Greetz
René
Verba volant, fossilis manent
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Nog een Tip:
Gebruik een goede hoofdloep !!
Dat is een wereld van verschil.
Gebruik een goede hoofdloep !!
Dat is een wereld van verschil.
Robert Mensink
Een hoofdloep? Goh, ik dacht dat ik nu onderhand alles al had. Het begint (correctie) het is een dure hobby aan het worden.
Waar kan je zoiets kopen want bodemschat heeft \'t niet?
Suppl: bedoel je zoiets: http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... -maal.html
Greetz
[Bewerkt door Vincko op 30-11-2006 om 08:55 NL]
Waar kan je zoiets kopen want bodemschat heeft \'t niet?
Suppl: bedoel je zoiets: http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... -maal.html
Greetz
[Bewerkt door Vincko op 30-11-2006 om 08:55 NL]
-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Heeft er iemand al eens aan gedacht om een steen droog te krijgen om hem bijvoorbeeld
15 minuten in de microgolf te leggen ?
Je kan zelfs gaan experimenteren met verschillende Watt - standen van je mircogolf.
Het is misschien een experiment waard.
Dagobert
15 minuten in de microgolf te leggen ?
Je kan zelfs gaan experimenteren met verschillende Watt - standen van je mircogolf.
Dagobert
Dagobert L'Ecluse
@Leclused
Heb je dat zelf al is geprobeerd?
Een steen kan uit elkaar barsten denk ik en kan de magnetron(of microgolf) erg beschadigen.
Waag ik mijn magnetron niet aan
Misschien dat een oven op lage stand dan beter werkt, kun je ook vruchten e.d. mee drogen.
gr
pearl
[Bewerkt door pearl op 30-11-2006 om 12:25 NL]
Heb je dat zelf al is geprobeerd?
Een steen kan uit elkaar barsten denk ik en kan de magnetron(of microgolf) erg beschadigen.
Waag ik mijn magnetron niet aan

Misschien dat een oven op lage stand dan beter werkt, kun je ook vruchten e.d. mee drogen.
gr
pearl
[Bewerkt door pearl op 30-11-2006 om 12:25 NL]
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Antw: Antw: Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
Ha! no way! mijn vriendin filleerd mij als ik dit zou doen. In theorie geen gek plan hoor.Leclused schreef:
Dagobert