wetenschapper of verzamelaar?
Antw: wetenschapper of verzamelaar?
Het algemene nut van Paleontologie is door middel van onderzoek van het leven in de prehistorie, beter te kunnen bepalen hoe de toekomst er voor al het huidige leven uit KAN gaan zien.
Het nut voor mij; is het bevredigen van een bijna ziekelijke nieuwsgierigheid wat er in het verleden hier heeft rondgelopen, gezwommen en gevlogen
Groeten,
The Stone
Het nut voor mij; is het bevredigen van een bijna ziekelijke nieuwsgierigheid wat er in het verleden hier heeft rondgelopen, gezwommen en gevlogen

Groeten,
The Stone
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
ja, dat klopt, maar dan is het nog niet erg nuttig.
het nut voor mij is gewoon recreatie. ook erg nuttig!
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Nou daar ben ik het niet met je eens.
Het algemene nut is wel degelijk heel erg NUTTIG want waarom en hoe is iets uitgestorven. Bijvoorbeeld waarom zijn er geen Neanderthalers meer. Als ze dat te weten komen kunnen ze misschien voorkomen dat ons clubje van 6 miljard mensen hetzelfde lot overkomt.
En wat voor impact heeft een meteorietinslag of een klimaatverandering op het huidige leven!
Groeten,
The Stone
Het algemene nut is wel degelijk heel erg NUTTIG want waarom en hoe is iets uitgestorven. Bijvoorbeeld waarom zijn er geen Neanderthalers meer. Als ze dat te weten komen kunnen ze misschien voorkomen dat ons clubje van 6 miljard mensen hetzelfde lot overkomt.
En wat voor impact heeft een meteorietinslag of een klimaatverandering op het huidige leven!
Groeten,
The Stone
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?
Pfff...als je er geen nut in ziet, dan zoek je misschien beter een andere hobby?Casper schreef:
erg interessant en bedankt voor de info, maar ik vroeg Wat is het NUT van paleontologie?Groeten, Casper
was niet kwaad bedoeld hoor.
[Bewerkt door Casper op 27-10-2004 om 15:08 NL]
Casper schreef:
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 27-10-2004 om 15:08 NL]
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?
Casper schreef:
was niet kwaad bedoeld hoor.
Pas op he cas je hebt ook verzamelaars met wetenschappers allures.Casper schreef:
Groeten, Casper
Die kan je niet op de teenjes lopen,zonder de steentjes te slopen.
Sommigen mensen worden al boos op je als je alleen maar zegt dat je het voor de leukigheid doet.(neem nou mijn vrouw die wil het ook nooit van me aanemen dat ik het alleen maar leuk vind om te doen)???
gr dv
i just looove fossils
\'k had je berichtje niet gezien. is inderdaad wel nuttig, maar is er al eens iets nuttigs ontdekt?The Stone schreef:
Nou daar ben ik het niet met je eens.
Groeten,
The Stone
Post mortem we sort 'em!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Een oude bekende in de paleontologie schreef ooit: \"Why has not anyone seen that fossils alone gave birth to a theory about the formation of the earth, that without them, no one would have ever dreamed that there were successive epochs in the formation of the globe.Casper schreef:
erg interessant en bedankt voor de info, maar ik vroeg Wat is het NUT van paleontologie?
Groeten, Casper
G. Cuvier (1769-1832)\", en zo is het inderdaad: zonder de ondekking van fossielen en het begrijpen van hun oorsprong had de mens nooit een idee gehad van de nietige rol die hij speelt in de ontwikkelingsgeschiedenis van onze aardkloot .
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
te zien aan de reacties is het een best wel aanvallende vraag van mij geweest.
rustig maar allemaal, ik ben overtuigd.
paleontologie is best wel nuttig.
toch blijf ik erbij dat het het niet zo nuttig is als bijvoorbeeld de ontwikkelingen van medicijnen en behandelingen tegen ziektes e.d.
het is een relatief nutteloos beroep.
bijvoorbeeld vuilnisman is een veel nuttiger beroep dan paleontoloog. als er geen vuilnismannen zouden zijn geweest, zou het overal erg vies, onhygienisch e.d. zijn.
paleontologie heeft ook wel nut, maar als iedereen in de hele wereld zou moeten stemmen wie er mag blijven: de vuilnisman of de paleontoloog zou de paleontoloog weinig kans hebben denk ik.
paleontologie is alleen nuttig bij filosofische, ethische en/of cognitieve kwesties.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 31-10-2004 om 13:53 NL]
rustig maar allemaal, ik ben overtuigd.
paleontologie is best wel nuttig.
toch blijf ik erbij dat het het niet zo nuttig is als bijvoorbeeld de ontwikkelingen van medicijnen en behandelingen tegen ziektes e.d.
het is een relatief nutteloos beroep.
bijvoorbeeld vuilnisman is een veel nuttiger beroep dan paleontoloog. als er geen vuilnismannen zouden zijn geweest, zou het overal erg vies, onhygienisch e.d. zijn.
paleontologie heeft ook wel nut, maar als iedereen in de hele wereld zou moeten stemmen wie er mag blijven: de vuilnisman of de paleontoloog zou de paleontoloog weinig kans hebben denk ik.
paleontologie is alleen nuttig bij filosofische, ethische en/of cognitieve kwesties.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 31-10-2004 om 13:53 NL]
Post mortem we sort 'em!
Nutvragen zijn niet makkelijk te beantwoorden, wat is het nut van kankeronderzoek? Met elkaar vinden we dit belangrijk omdat we er direct of indirect wat aan hebben, dus betalen we hier met elkaar aan. Hetzelfde geldt in veel mindere mate voor paleontologie: een aantal vinden het nut hebben (nut dicht je ergens zelf aan toe!)dus wordt e.a. betaald uit de collectieve middelen (al wordt dit steeds minder).
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!