Trilo\'s uit Resteigne
Trilo\'s uit Resteigne

O, wat zijn ze mooi! Lenzen duidelijke te zien. e.d.
Maar hoe krijg ik ze eruit!? Ik zie bijna niet wat gesteente is en trilobiet.
Foto 1: \'t koppie
Foto 2: de linkerachterkant van foto1. Jawel nog een koppie (denk ik)
Foto 3: andere steen met koppie erin.
Allemaal zijn de afmeetingen ongeveer hetzelfde.
Ik vraag me echt af of ooit iemand uberhaupt wel eens een trilo helemaal uit gesteente van Resteigne heeft gekregen want \'t is kei en keihardgesteente.
Ik heb nog twee koppies in andere stenen uit Resteigne.
Misschien maar ruilen met een al geprepareerde? *kijk naar Ceraurus*

Verba volant, fossilis manent
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Trilo\'s uit Resteigne
Hé Rene
Ik dacht dat je een luchtbeitel had?
Daar moet het met veel geduld toch mee lukken?
Denk niet dat je sommige stukken in een avondje kunt blootleggen. Voor die Trilo\'s heb je gewoon veel geduld nodig. Leg ze soms even weg en pak hem over enkele dagen weer.
Ik kan weken of maanden bezig zijn omdat ik soms met meerdere preparaties bezig ben.
Te lang telkens met hetzelfde exemplaar bezig zijn begint soms te vervelen en verandering van spijs doet eten.
Gebruik in iedergeval een microscoop of hoofdloep zoals ik je aanraadde. Die heb je zeker nodig bij dit fijne werk!!
Succes
Ik dacht dat je een luchtbeitel had?
Daar moet het met veel geduld toch mee lukken?
Denk niet dat je sommige stukken in een avondje kunt blootleggen. Voor die Trilo\'s heb je gewoon veel geduld nodig. Leg ze soms even weg en pak hem over enkele dagen weer.
Ik kan weken of maanden bezig zijn omdat ik soms met meerdere preparaties bezig ben.
Te lang telkens met hetzelfde exemplaar bezig zijn begint soms te vervelen en verandering van spijs doet eten.
Gebruik in iedergeval een microscoop of hoofdloep zoals ik je aanraadde. Die heb je zeker nodig bij dit fijne werk!!
Succes
Robert Mensink
8) LOL!!!
Kom op Rene, je heb een stukje goed gereedschap nu!
Zorg ervoor dat je niet te dicht op de trilo begint. Ik zie dat je al aardig dichtbij aan het \'krassen\' geweest bent.
<:{{{{{>
Kom op Rene, je heb een stukje goed gereedschap nu!
Zorg ervoor dat je niet te dicht op de trilo begint. Ik zie dat je al aardig dichtbij aan het \'krassen\' geweest bent.
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Hoe is het trouwens met je Homalonotus Robert?
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Hoi Tomas
Fijn dat je hier even naar vraagt !
Ik heb wegens mijn opleiding de laatste maanden bijna geen tijd aan het prepareren kunnen besteden.
Helaas heb ik ook hetzelfde probleem als Rene, namelijk de zeer harde steensoort. Helaas beschik ik niet over een luchtbeitel anders had ik het karwei ondertussen al wel geklaard.
Bij ons in de WFT zit echter een \'meesterpreparatuur\' en aanstaande dinsdag hebben we weer een bijeenkomst. Ik wil hem de vraag voorleggen om deze Trilo voor mij te prepareren.
Wat vindt je trouwens van mijn Neoasaphus cf. jewensis (Schmidt 1901) op de fotopagina?
Fijn dat je hier even naar vraagt !
Ik heb wegens mijn opleiding de laatste maanden bijna geen tijd aan het prepareren kunnen besteden.
Helaas heb ik ook hetzelfde probleem als Rene, namelijk de zeer harde steensoort. Helaas beschik ik niet over een luchtbeitel anders had ik het karwei ondertussen al wel geklaard.
Bij ons in de WFT zit echter een \'meesterpreparatuur\' en aanstaande dinsdag hebben we weer een bijeenkomst. Ik wil hem de vraag voorleggen om deze Trilo voor mij te prepareren.
Wat vindt je trouwens van mijn Neoasaphus cf. jewensis (Schmidt 1901) op de fotopagina?
Robert Mensink
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Antw: Antw: Trilo\'s uit Resteigne
Mooi zeg !!ceraurus schreef:
Bedoel je zo geprepareerd Rene?
Hoe lang heb je hier nu aan gewerkt?
Robert Mensink
Geweldig mooi stuk Robert!
Is deze compleet en door jou zelf gevonden (dacht het wel he?)
Heb je daar meer foto\'s van?
Nee Robert, deze vriend is gezandstraald door een expert, compleet en subliem gedaan. Ik kan hier in ieder geval (nog) niet aan tippen.

- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Antw: Antw: Trilo\'s uit Resteigne
Helemaal zelf gevonden in een stuk Ordovisische kalksteen in Haddorf.ceraurus schreef:
Geweldig mooi stuk Robert!
De ogen zijn zo gaaf dat je facetten kunt zien mbv de loep.
Binnenkort wil ik hem verder laten uitprepareren om te zien of we het pygidium ook gedeeltelijk vrij kunnen leggen.
Robert Mensink