Vondsten Kaloot 19-11
- fossielenjagers
- Contacteer:
Vondsten Kaloot 19-11
Hoi collega\'s.
Een paar weken terug ben ik met m\'n pa naar de Kaloot geweest. Hierboven staan een viertal vondsten die we daar gedaan hebben.
1. Vuursteenknolletje? Rare grillige structuur.
2. Tussenwervelschijfje. Van?
3. Kaakfragmentje?
4. Botfragment. Lengte: 16 cm.
Komt een en ander bekend voor bij iemand?
Alvast bedankt, Bram.
[Bewerkt door fossielenjagers op 04-12-2006 om 10:45 NL]
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers
- fossielenjagers
- Contacteer:
Antw: Vondsten Kaloot 19-11
Foto 1 zou ook heel goed een tektietje kunnen zijn, dit is wel redelijk zeldsaam!
Een tektiet is een versmelting van aardse steentjes en puin tijdens een meteorietinslag. In Europa worden verschillende tektieten gevonden, vaak van de Ries Krater in Duitsland. Ik heb niet zoveel verstand van de vindplaats die je geeft maar controleer even of er misschien ook andere stukjes vulkanisch en of tektieten zijn gevonden!
Een tektiet is een versmelting van aardse steentjes en puin tijdens een meteorietinslag. In Europa worden verschillende tektieten gevonden, vaak van de Ries Krater in Duitsland. Ik heb niet zoveel verstand van de vindplaats die je geeft maar controleer even of er misschien ook andere stukjes vulkanisch en of tektieten zijn gevonden!
Moeder natuur heeft ons iets heel moois geschonken
- fossielenjagers
- Contacteer:
Tektiet?
Heeft iemand ervaring met \'n dergelijke vondst op de Kaloot?7efossiel schreef:
Foto 1 zou ook heel goed een tektietje kunnen zijn, dit is wel redelijk zeldzaam! [...]
Ik heb niet zoveel verstand van de vindplaats die je geeft maar controleer even of er misschien ook andere stukjes vulkanisch en of tektieten zijn gevonden!
Groet, Bram
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers
- FransFrenken
- Contacteer:
Die steentjes worden wel vaker aangetroffen. Een theorie is dat het steentjes zijn die uit de maag van een dier komen, en dus door het maagzuur zijn aangetast...
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
bwa of gewoon aangespoeld als verglaasd materiaal, afvalmateriaal van ertsverwerking,
mvg stijn
ex situ (zoals op de kaloot) zal je nooit kunnen aantonen dat dit maagstenen (of gastrolieten) zijn
mvg stijn
ex situ (zoals op de kaloot) zal je nooit kunnen aantonen dat dit maagstenen (of gastrolieten) zijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- binbinneke
- Contacteer:
Geen tektiet, noch een moldaviet.
In mijn vorige leven -laat ik het zo zeggen:D- kende ik wel wat van mineralen en edelstenen.
Geen tektiet dus. Tektiet weegt trouwens zo goed als niets en is meestal doorzichtiger. Ze worden in deze streek denk ik zeer schaars gevonden.
Wat het wél is, geen idee.
gr. robin
p.s. met dat kaakfragment denk ik dat je juist zit.
[Bewerkt door binbinneke op 07-12-2006 om 19:07 NL]
In mijn vorige leven -laat ik het zo zeggen:D- kende ik wel wat van mineralen en edelstenen.
Geen tektiet dus. Tektiet weegt trouwens zo goed als niets en is meestal doorzichtiger. Ze worden in deze streek denk ik zeer schaars gevonden.
Wat het wél is, geen idee.
gr. robin
p.s. met dat kaakfragment denk ik dat je juist zit.
[Bewerkt door binbinneke op 07-12-2006 om 19:07 NL]
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- fossielenjagers
- Contacteer:
Als ik bovenstaande reacties lees kan ik concluderen dat er geen naamkaartje op te plakken valt. Juist?
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers
- agaathunter