Homo floresiensis

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Maarten
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 20:10

Ik ben het met je eens dat de kans erg, erg klein is, maar heel misschien ergens in een stuk oerwoud.....

Op de Hoge Veluwe verwacht ik ze niet!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 31 okt 2004, 20:22

Ach tja, als het zo is dan weten we het binnenkort misschien ;)
maar ik ga er niet op hopen want als ze niks vinden is dat weer een teleurstelling.

Ik ben erg benieuwd wat de toekomst ons brengt! Hopelijk doen we nog veel meer van deze vonsten op andere eilanden en hopelijk leren we ook wat meer over hun leefgewoontes enz.

We did ask the villagers if they ever interbred with the Ebu Gogo. They vigorously denied this, but said that the women of Labuan Baju (a village at the far western end of Flores, better known as LBJ) had rather long breasts, so they must have done.
Als dat zo is, kunnen ze dan geen DNA van die bewoners bekijken om te zien of dat echt zo is?

[Bewerkt door Betelgeuze op 31-10-2004 om 20:23 NL]

Alpha Orionis

Maarten
Antw: Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 20:28

[
We did ask the villagers if they ever interbred with the Ebu Gogo. They vigorously denied this, but said that the women of Labuan Baju (a village at the far western end of Flores, better known as LBJ) had rather long breasts, so they must have done.
Als dat zo is, kunnen ze dan geen DNA van die bewoners bekijken om te zien of dat echt zo is?

Ik weet vrijwel zeker dat dit gewoon een soort van beledeging naar de bewoners van het andere dorp is!

[Bewerkt door Betelgeuze op 31-10-2004 om 20:23 NL][/quote]

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 31 okt 2004, 20:36

lol ja dat denk ik eigenlijk ook maar je weet nooit. Het lijkt me toch belangerijk om bij verdere studie ivm dit onderwerp ook eens het DNA van de bewoners van dat eiland te onderzoeken.

Verder heb ik ook dit op het net gevonden:
Next year they plan to explore caves on the island of Sulawesi, known, like Flores, for its unusual, endemic fauna.
Dat is ook het eerste wat ik zou doen. Als je die grotten kan vinden waarover ze het hadden, dan moet daar zeker wat te vinden zijn.

edit:
Het kan ook zijn dat die eilandbewoners gewoon te veel naar Star Wars hebben gekeken ;)
http://usuarios.lycos.es/BoigCinema/Stars/ewoks.JPG

:)

[Bewerkt door Betelgeuze op 31-10-2004 om 20:41 NL]

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 20:46

edit:
Het kan ook zijn dat die eilandbewoners gewoon te veel naar Star Wars hebben gekeken ;)
http://usuarios.lycos.es/BoigCinema/Stars/ewoks.JPG

Shit! Dat spul ken ik, daar wonen er een stel van in de kinderkamer!!!

Serieus:wat je m.i. van die starwarsknoffels kunt leren is dat iedereen een soort van wezentjes ergens in fantasie heeft, hetzelfde geldt voor kabouters, elfjes, trollen etc.

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 31 okt 2004, 21:00

Ja maar als je er over nadenkt kunnen al de dingen die de eilandbewoner zegt echt zijn en er is echt helemaal niks dat ongeloofswaardig klinkt met magische dingen enz(zoals dat meestal in mythen is).

Het enige wat niet bleek te kloppen is dat ze geen stenen wertuigen gebruikte volgens die bewoner. Toch beginnen ze daar enorm over te twijfelen(waardoor het verhaal helemaal klopt):
http://dsc.discovery.com/news/afp/20041 ... human.html

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 21:12

Betelgeuze schreef:
Het enige wat niet bleek te kloppen is dat ze geen stenen wertuigen gebruikte volgens die bewoner. Toch beginnen ze daar enorm over te twijfelen(waardoor het verhaal helemaal klopt):
http://dsc.discovery.com/news/afp/20041 ... human.html
Ja, maar dat vind ik altijd zo \"tricky\"; (achteraf) opeens bedenken dat ze wel gereedschap hadden/hebben. Nou ja, in ieder geval leuk om er een paar in Blijdorp te hebben, naast het gorilla-eiland of zo, de hobbitgrot!!

(Als ik het uiterlijk van deze makkers zie vraag ik me af of interbreeding aan de orde is, moet er ff niet aan denken!)

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 31 okt 2004, 23:23

Ik heb wat gemaakt:
Afbeelding

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 01 nov 2004, 07:06

Ziet er strak uit!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 01 nov 2004, 13:27

hé, als ze aan de andere kant van flores nog niet hebben gezocht, is dit onze kans! als wij daar één zouden vinden (dood, fossiel of levend maakt me niet uit), zouden we echt iets bijzonders hebben!!!
ik heb er best een dure vliegreis voor over. of zou het eiland meteen verboden zijn voor mensen met hamer schep o.i.d?
maar serieus, als ze dit zo bekend maken zit dan nu inmiddels het hele eiland niet vol met gelukszoekers?
en ook serieus: ik zou er echt heen willen, ook al kostte het mij een paar honderd euro\'s.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Gesloten