Open brief aan FossilMadman
Open brief aan FossilMadman
<DIT IS LATER BIJGEVOEGD>
FossilMadman:
Ren alsjeblieft niet weg na het lezen van deze brief, want ook jij bent een van ons,
en wegrennen van je problemen lost niets op,
ik zeg wat ik denk, en ik zou graag jouw reactie ook zien, dit is totaal niet bedoeld om je weg te jagen, maar zoals je je nu opstelt tegenover ons vind ik niet heel erg vriendelijk en sociaal overkomen,
geef je niet gewonnen al vind je dat jijzelf gelijk hebt, maar ga dieper door, en bewijs het me dat jij gelijk hebt!
<DIT IS LATER BIJGEVOEGD>
Ik schrijf deze brief in Fossielen Algemeen omdat ik geen andere plek wist en ik dit toch aan meerdere leden tegelijkertijd wilde laten weten.
<BEGIN BRIEF>
Beste FossilMadman,
De laatste tijd kom je steeds een beetje vreemd uit de hoek, en vergelijk je jezelf in-direct met alle \"Grote Geesten\" die ontdekkingen hebben gedaan waarvoor ze niet gelijk serieus werden genomen. (Semmelweiss, Darwin, en nog enkelen..)
Deze grote geesten echter, hadden in tegenstelling van bijvoorbeeld je \"Tsoenami\" theorie allemaal een zekere logica.
Charles Darwin (Bedenker Evolutie Theorie ? Meer informatie http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Darwin)
Deze man had fossielen als uiteindelijk bewijs. Dat levensvormen veranderen naarmate hun leefomgeving veranderd, zodat wij hem nu ook zouden mogen geloven, en dat dit voor de mensen die wat minder geloven in het scheppingsverhaal toch nog iets aannemelijks hebben.
MET mogelijk bewijs. (Fossielen!)
Nog zo\'n verhaal: Semmelweiss
(Grondlegger van de Natuurwetenschappelijke methode.
Klik hier voor meer informatie http://nl.wikipedia.org/wiki/Ignaz_Semmelweiss)
Had ook zo zijn eigen theorieën lijnrecht tegenover die van zijn tijdgenoten,
Maar toch, Semmelweiss had bewijs, hij deed epidemiologisch onderzoek
(=balans maken met problemen per regio, en zo erachter komen wat de oorzaak van iets is)
En hij deed ook verder FYSIEK onderzoek, en testte zijn theorieën uit, maar hield ze vaak liever voor ZICHZELF, en is zijn ontdekking van de oorzaak van Kraamvrouwenkoorts uiteindelijk ook erkent, weliswaar te laat, maar ontdekt, en bewezen door middel van cijfers (lager besmettingscijfer na handen wassen voor bevallingshulp te verlenen)
(Dit was in zijn geval het probleem wat hij wou oplossen.)
Toch werd hij werd voor gek verklaard,
en denk niet dat wij iedereen hier voor gek verklaren die met een theorie komt,
ALS JE EEN THEORIE HEBT BEN JE NIET GELIJK BRILJANT, maar zo doe JIJ het wel overkomen,
en je zet ons in een positie neer alsof wij hier de mensen zijn die jouw \'briljante theorieën\' niet willen geloven, en over 100 jaar ineens wel zouden toegeven dat je gelijk hebt.
Ook zijn jouw theorieën nauwelijks te bewijzen oftewel je bent aan het smijten met theorieën en het is net zulk onbegonnen werk als elke Moslim proberen te bekeren tot het Christendom, er zijn gigantische verschillen, maar het komt allebei neer op een onzichtbare God.
Voor elke Semmelweiss en Darwin zijn er hele volkeren die andere theorieën hebben.
Al zou jij hier met genoeg bewijs aan kunnen komen dat wij in de geschiedenis van de aarde regelmatig Tsoenami\'s hebben die tot in de woestijnen van Chili komen,
en dan ook nog eens haaien meeslepen,
en dan direct bedekken onder een dikke laag zand,
dan wil ik je best geloven.
Ik wil zelfs nog wel een oogje dichtknijpen,
maar de logica totaal opgeven is geen uitkomst.
En nu haal ik je \"Tsoenamie\" theorie er weer bij, en dus geloven dat het vaker voorkomt dat er tsoenami\'s zijn die hele haaien in de woestijn gooien, misschien wel honderden kilometers van zee, vind ik persoonlijk, en vind de samenleving over het algemeen ook minder aannemelijk dan dat waar een of meerdere complete haai(en) word(en) gevonden en andere grote aantallen aan zeeleven, levend of dood, ooit een zee is geweest.
Begrijp je nu waarom mensen je irritant vinden, en bekijk het ook eens uit ons standpunt, wij willen bewijs om onze aanvaarde theorieën te vervangen voor die van jou,
met vriendelijke groet,
en fijne feestdagen aan allen,
Mark.
<EINDE BRIEF>
[Bewerkt door MarkW op 17-12-2006 om 21:11 NL]
[Bewerkt door MarkW op 17-12-2006 om 21:50 NL]
- Supergraver
- SebastiaanVR
Antw: Open brief aan FossilMadman
Hallo,
ik wil toch nog even iets belangrijks kwijt, namelijk:
Henk, we willen allemaal dat je niet weggaat van het forum. Je bent, zoals MarkW zo mooi zei, een van ons.
Je krijgt soms reacties waarvan ik denk, waar slaat dit allemaal op?
Je bedoeld het goed, ook al komt het soms toch verkeerd over. En iedereen die zegt dat ik ongelijk hebt, daar luister ik gewoon echt niet naar!
Nu klink ik misschien zeer bot, maar mensen, kom op, we horen aardig tegen elkaar te doen, en niet boze of onnodige rare reacties op elkaar te geven.
Ok, soms lokt Henk het zelf uit, maar dan moet je er gewoon niet op ingaan, dan komen er ook geen problemen, zoals wat er nu heel de tijd gebeurt.
Als je Henk een tijdje kent, weet je dat hij een aardige gozer is met veel humor.
Mensen zullen nu waarschijnlijk wel boos op me worden, maar daar trek ik me niets van aan, want ik wil iemand helpen.
gr, S
ik wil toch nog even iets belangrijks kwijt, namelijk:
Henk, we willen allemaal dat je niet weggaat van het forum. Je bent, zoals MarkW zo mooi zei, een van ons.
Je krijgt soms reacties waarvan ik denk, waar slaat dit allemaal op?
Je bedoeld het goed, ook al komt het soms toch verkeerd over. En iedereen die zegt dat ik ongelijk hebt, daar luister ik gewoon echt niet naar!
Nu klink ik misschien zeer bot, maar mensen, kom op, we horen aardig tegen elkaar te doen, en niet boze of onnodige rare reacties op elkaar te geven.
Ok, soms lokt Henk het zelf uit, maar dan moet je er gewoon niet op ingaan, dan komen er ook geen problemen, zoals wat er nu heel de tijd gebeurt.
Als je Henk een tijdje kent, weet je dat hij een aardige gozer is met veel humor.
Mensen zullen nu waarschijnlijk wel boos op me worden, maar daar trek ik me niets van aan, want ik wil iemand helpen.
gr, S
- Galeocerdo
Antw: Antw: Open brief aan FossilMadman
LOL² 
[Bewerkt door Galeocerdo op 17-12-2006 om 22:19 NL]

[Bewerkt door Galeocerdo op 17-12-2006 om 22:19 NL]
Gr. Taco
Sebas, da\'s heel lief van je. Waarom zouden we boos worden op je als je het opneemt voor een mede-forumlid?
Maar ik denk niet dat Mark bedoeld dat Henk weg moet van het forum. Dat vind ik ook absoluut niet.
Je moet alleen kunnen begrijpen dat het soms vervelend is dat er van alles gesuggereerd wordt, maar dat bewijzen ontbreken, terwijl je dat van een ander wel vraagt.
Vervelende reacties worden uitgelokt door provocatief gedrag, en dat maakt de sfeer op het forum er niet beter op. Daar hebben we het al eerder over gehad.
Ik denk zeker dat Henk een waardevolle bijdrage aan het forum kan leveren op zijn eigen vakgebied, met name Carboonplanten. Ook is het plan van een encyclopedie online best een goed plan.
Waar het om gaat is de manier waarop dingen gebracht worden, misschien kan Henk daar eens over nadenken...
Het is nu al door verschillende mensen op dit forum aangekaart, dat lijkt me toch een redelijk teken aan de wand dat de manier van werken van FMM niet de manier van werken van de meeste mensen is. (en ga me nu niet pakken op het feit dat mensen verschilend zijn en niet in hokjes geplaatst willen worden, enz.)
Henk, ik geloof zeker dat je een aardige man bent met een hoop humor, zoals Sebas zegt, maar ik persoonlijk, en ik geloof met mij meer mensen, hebben enige moeite met je manier van communiceren op dit forum.
Moet eerlijk zeggen dat het de boel wel levendig houdt hier
Vriendelijke groet,
Marjolein
Maar ik denk niet dat Mark bedoeld dat Henk weg moet van het forum. Dat vind ik ook absoluut niet.
Je moet alleen kunnen begrijpen dat het soms vervelend is dat er van alles gesuggereerd wordt, maar dat bewijzen ontbreken, terwijl je dat van een ander wel vraagt.
Vervelende reacties worden uitgelokt door provocatief gedrag, en dat maakt de sfeer op het forum er niet beter op. Daar hebben we het al eerder over gehad.
Ik denk zeker dat Henk een waardevolle bijdrage aan het forum kan leveren op zijn eigen vakgebied, met name Carboonplanten. Ook is het plan van een encyclopedie online best een goed plan.
Waar het om gaat is de manier waarop dingen gebracht worden, misschien kan Henk daar eens over nadenken...
Het is nu al door verschillende mensen op dit forum aangekaart, dat lijkt me toch een redelijk teken aan de wand dat de manier van werken van FMM niet de manier van werken van de meeste mensen is. (en ga me nu niet pakken op het feit dat mensen verschilend zijn en niet in hokjes geplaatst willen worden, enz.)
Henk, ik geloof zeker dat je een aardige man bent met een hoop humor, zoals Sebas zegt, maar ik persoonlijk, en ik geloof met mij meer mensen, hebben enige moeite met je manier van communiceren op dit forum.
Moet eerlijk zeggen dat het de boel wel levendig houdt hier

Vriendelijke groet,
Marjolein
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik zie persoonlijk eventuele problemen liever via de forumbeheerders besproken dan rechtstreeks via een open brief.
Uiteraard is Henk een goede kerel, en uiteraard is dit briefje wel een beetje al grap bedoeld, maar ik doe er toch een slotje op. Praat maar weer over fossielen, ipv over elkaar.
Reacties kunnen via e-mail, naar mij of Pieter.
(misschien ook eens nadenken over een nieuw forumonderdeel \'wilde theorieën\'?
)
Uiteraard is Henk een goede kerel, en uiteraard is dit briefje wel een beetje al grap bedoeld, maar ik doe er toch een slotje op. Praat maar weer over fossielen, ipv over elkaar.
Reacties kunnen via e-mail, naar mij of Pieter.
(misschien ook eens nadenken over een nieuw forumonderdeel \'wilde theorieën\'?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)