Kaakfragment +kies
Antw: Kaakfragment +kies
by the way kan mammoet niet op kale vlakte geleefd hebben ,mammoet at gras geloof ik daatvoor waren hun kiezen voor gemaakt!jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- SebastiaanVR
Het lijkt mij ook wel een stuk van een bever.
Enneh, kunnen we even weer normaal doen, dus niet bijvoorbeeld fossilmadame schrijven, want hij komt waarschijnlijk toch niet meer op het forum terug, dus daar heb je weinig aan.
@Jim, hij heeft wel deels gelijk, want de mammoeten graasden op grote, bijna kale vlaktes. Ze kwamen bijna niet in bossen, daar waren ze te groot voor. Ze leefden op toendra\'s, dat zijn grote vlaktes die bijna kaal zijn, dat bedoelde hij waarschijnlijk.
gr, S
[Bewerkt door fossielenheerser op 18-12-2006 om 16:33 NL]
Enneh, kunnen we even weer normaal doen, dus niet bijvoorbeeld fossilmadame schrijven, want hij komt waarschijnlijk toch niet meer op het forum terug, dus daar heb je weinig aan.
@Jim, hij heeft wel deels gelijk, want de mammoeten graasden op grote, bijna kale vlaktes. Ze kwamen bijna niet in bossen, daar waren ze te groot voor. Ze leefden op toendra\'s, dat zijn grote vlaktes die bijna kaal zijn, dat bedoelde hij waarschijnlijk.
gr, S
[Bewerkt door fossielenheerser op 18-12-2006 om 16:33 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Kaakfragment +kies
Seb, ik zou het wel op prijs stellen als je het modereren aan de moderators zou overlaten.fossielenheerser schreef:
Enneh, kunnen we even weer normaal doen,

Verder lijkt het me inmiddels wel duidelijk dat het hier om een beverfragment gaat, en dat bevers watergebonden zoogdieren zijn, dat is een feit.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- SebastiaanVR
Sorry Frederik, maar ik vond het nu wel een beetje vervelend worden:D
Zal het noooooooooit meer doen.
Ik ga 100% voor bever.
gr, S
Zal het noooooooooit meer doen.
Ik ga 100% voor bever.
gr, S
Ho ho niet te snel met dat slotje!!
Ik wou nog zeggen dat ik dit zo\'n ontzettend gaaf stukje vind, stel je voor, deze bever heeft misschien wel mammoeten gezien en nu ligt ie bij Mark in de vitrinekast(of laadje) Konden fossielen maar praten.... zou best interessant zijn denk ik
Ik wou nog zeggen dat ik dit zo\'n ontzettend gaaf stukje vind, stel je voor, deze bever heeft misschien wel mammoeten gezien en nu ligt ie bij Mark in de vitrinekast(of laadje) Konden fossielen maar praten.... zou best interessant zijn denk ik

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Jan Losser
Dat mammoeten gras aten heeft Jimmeke helemaal goed, er zaten ook wel kruidachtige planten tussen maar het merendeel was gras.
Dit blijkt ook uit pollenonderzoek aan grondmonsters van deze periode. Alleen kun je beter spreken over een steppe en geen toendra zoals fossielenheerser vermeld.
Een toendra is nat, een steppe is droog.
Op een ondergrond die nat is kunnen de zware grazers niet zo goed uit de voeten. Dat wil overigens niet zeggen dat er op de mammoetsteppe helemaal geen bomen waren, waar de bever zijn tanden in kon zetten. Er is ondertussen wel zoveel bekend van de fauna van de mammoetsteppe dat de bever er zeker wel thuis hoort. Misschien is de mammoet wel uitgestorven omdat hij iedere keer bomen op zijn hoofd kreeg door toedoen van bevers.
[Bewerkt door Jan Losser op 19-12-2006 om 08:07 NL]
Dit blijkt ook uit pollenonderzoek aan grondmonsters van deze periode. Alleen kun je beter spreken over een steppe en geen toendra zoals fossielenheerser vermeld.
Een toendra is nat, een steppe is droog.
Op een ondergrond die nat is kunnen de zware grazers niet zo goed uit de voeten. Dat wil overigens niet zeggen dat er op de mammoetsteppe helemaal geen bomen waren, waar de bever zijn tanden in kon zetten. Er is ondertussen wel zoveel bekend van de fauna van de mammoetsteppe dat de bever er zeker wel thuis hoort. Misschien is de mammoet wel uitgestorven omdat hij iedere keer bomen op zijn hoofd kreeg door toedoen van bevers.
[Bewerkt door Jan Losser op 19-12-2006 om 08:07 NL]
Zonder verleden geen toekomst
- fossielenjagers
- Contacteer:
Misschien is de mammoet wel uitgestorven omdat hij iedere keer bomen op zijn hoofd kreeg door toedoen van bevers.

Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers
Peter F. schreef:
@Henk: De laatste ideeen over \"ons\" Pleistocene leefmilieu kun je vinden in:
Meijer, Hanneke, J.M., Mammoeten moeten ook drinken. Een nieuwe visie op een laat-Pleistoceen ecosysteem, in: Cranium 18 (december 2001) nr. 2.
Ook met bever!
Veel leesplezier!
Groeten,
Peter
Er is inmiddels een nieuw artikel uit waarin ook data van een pollenanalyse van Bas van Geel (UvA) zijn meegenomen. Het artikel staat in de nieuwste Cranium, binnenkort in WPZ-brievenbussen

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
- Jan Losser
Beste fossilmadman
Mocht je dit nog lezen
Als goedmaker wil ik je graag uitnodigen bij ons in het oosten van het land. Onder-Krijt
en pleistoceen materiaal
Zie www.beleeflosserindediepte.nl Neem dan even contact op via de mail. Het is een interessant gebied.
[Bewerkt door Jan Losser op 19-12-2006 om 15:04 NL]
Mocht je dit nog lezen
Als goedmaker wil ik je graag uitnodigen bij ons in het oosten van het land. Onder-Krijt
en pleistoceen materiaal
Zie www.beleeflosserindediepte.nl Neem dan even contact op via de mail. Het is een interessant gebied.
[Bewerkt door Jan Losser op 19-12-2006 om 15:04 NL]
Zonder verleden geen toekomst