Tweekoppige draak.

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Pedro
Antw: Tweekoppige draak.

Bericht door Pedro » 23 dec 2006, 20:17

Robin,

leuk dat jij een foto van mijn jeugdheld als profielfoto hebt.
Bruce, in onze harten leeft hij voort.

Pedro Janssen
Venray

MarkW

Bericht door MarkW » 06 jan 2007, 01:01

Om even heel sceptisch te reageren hierop,
het zou heel leuk zijn als dit fossiel echt zou zijn, maar een aantal jaar geleden weet ik nog dat het Chinese Nationaal Paleontologische Museum in Beijing aan had gekondigt (met foto\'s ) dat ze een nieuw soort \"missing\" link hadden gevonden, wat later een wel heel erg geslaagd probeersel van een stel boeren die wat meer geld wilden verdienen met hun fossielen, en zelf maar wat in elkaar flansden.

Dit fossiel kwam overigens uit dezelfde soort groeves uit dezelfde provincie, misschien zelfs wel dezelfde groeve, in Liaoning.

Dit fossiel waar ik over praat komt overigens uit dezelfde lagen.

Dit is onder andere ook de rede waarom ik tot nu toe geen \"Hyphalosaurus\" ook wel \"Sinohydrosaurus\" waar jullie dubbelkoppige vrind tot behoort heb aangeschaft,
de plaatselijke boeren zijn onder wereld beroemd geworden voor hun knip en plakwerk.

Dit is o.a. ook een van de redenen waarom mensen alle Chinese fossielen moeten wantrouwen, en ik zeg dit zelf nog wel als een liefhebber van fossielen uit China.

met vriendelijke groet,

Mark.

ziepe
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: Tweekoppige draak.

Bericht door ziepe » 06 jan 2007, 01:15

MarkW schreef:
...een nieuw soort \"missing\" link hadden gevonden, wat later een wel heel erg geslaagd probeersel van een stel boeren die wat meer geld wilden verdienen met hun fossielen, en zelf maar wat in elkaar flansden...
Inderdaad, ik herninner me nog goed dat die zaak lang in het nieuws is geweest (toch hier in België), het beestje heette Archaeoraptor - en na even googlen\' vond ik dit:
The Archaeoraptor fossil introduced in 1999 as the missing evolutionary link between carnivorous dinosaurs and modern birds turned out to be a composite of two different species previously unknown to scientists. The tail and hind legs belong to a crow-sized dinosaur, Microraptorzhaoianus; the head and body belong to a fish-eating bird known as Yanornis martini.
Meer op deze http://news.nationalgeographic.com/news ... aptor.html

Z.

The earth has music for those who listen.

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 06 jan 2007, 15:57

Moet je natuurlijk niet tegen ons zeggen maar tegen de \"vinders/kopers/onderzoekers\" ;)

Don\'t shoot the messenger :)

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Gesloten