Tijd kwijt

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Martin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 59 times
Tijd kwijt

Bericht door Martin » 09 jan 2007, 10:34

Hallo allen,

Ik was benieuwd hoeveel tijd jullie kwijt zijn per week met onze prachtige hobby.

Ik zelf merk dat ik er steeds meer tijd in ga steken, en werk zeg maar verslavend.

Ik heb ook nog twee andere hobby, ik verzamel ook nog recente dieren schedels van kleine zoogdieren, en hou me bezig met het kweken en observeren van konings- en melkslangen (geslacht lampropeltis).

Ik merk dat ik onbewust steeds minder tijd steek in die twee hobby\'s, ik verzorg mijn dieren natuurlijk erg goed, maar bijvoorbeeld artikelen en boeken lezen schieten er bij in.

Op de een of andere mannier werken fossielen onbust verslavend en steek ik er veel tijd in.

Kost het jullie ook zoveel moeite om niet veel van je vrije tijd in fossielen te steken?

Groeten,

Martin

[Bewerkt door Martin op 09-01-2007 om 10:35 NL]

Frisian-old-age
Antw: Tijd kwijt

Bericht door Frisian-old-age » 09 jan 2007, 11:10

Goh, ti\'s niet waar. Weer ééntje besmet met het beruchte \"fossielenverzamel-zoek-altijdteweinigvrijetijd-virus.
Welcome to the club. :D

groetjes,

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 09 jan 2007, 16:29

Hej,
als ik s\'morgens opsta (elke morgen) dan neem ik tijdens het ontbijt altijd (met de nadruk op \'altijd\':)) een fossielenboek. Ik heb er een paar, waar ik dan altijd mee afwissel. Ik lees dus in deeltjes en leer daardoor elke morgen weer nieuwe dingen bij. Kenmerken van bepaalde fossielen, vindplaatsen,...
Op de dagen dat ik thuis ben dan zit ik altijd wel een hele tijd in mijn kamer mijn fossielen te bekijken, ordenen, determineren,... en in de kelder te prepereren. S\'avond voor ik naar bed ga kijk ik al men fossieltjes nog eens na en lees ze een \"slaapwel-verhaaltje\" voor, bij wijze van spreken :D
Ik kom dus ook veel, en de laatste tijd meer en meer, met fossielen in aanraking. Maar heb er nog geen moment spijt van gehad.
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 09 jan 2007, 16:42

Goh... fossielen, vriendin, werk, fotografie, dit forum, bas, tekenen, reizen, verenigingen, ... nie te doen. Zeer herkenbaar probleem dus (maar wel een \'luxeprobleem\', zoals ze zeggen :D ).

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 09 jan 2007, 16:49

Hoi Frederik, allemaal zeer herkenbaar. Alleen heb ik een man met 2 puberdochters ;)
Digitale forografie neemt ook steeds meer tijd in beslag en omdat wij veel weg zijn altijd weer nieuwe foto\'s. Hoezo luxeprobleem :D
Jammer dat we ook nog moeten werken met al die hobby\'s :P
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

binbinneke
Contacteer:
Antw: Antw: Tijd kwijt

Bericht door binbinneke » 09 jan 2007, 17:15

pearl schreef:
...Hoezo luxeprobleem :D...

pearl

Eerder een \"Basisbehoefte\" voor mij:D
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Aldo
Contacteer:

Bericht door Aldo » 09 jan 2007, 20:13

Eigenlijk veel te weinig tijd.

Werk 7/7 voor een firma, eigen zaak er ook nog bij, 2 kindjes (6,5 jaar en 5 maanden)...

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 09 jan 2007, 20:37

Tja, men moet keuzes maken in \'t leven. Ik heb verleden jaar een verkeerde keuze gemaakt...

De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times

Bericht door De DinoDolsjes » 09 jan 2007, 20:42

Huisje, boompje, beestje en.......oh ja: werk.
Tijd voor zoeken kan ik nog wel vrijmaken, maar het voor- en nawerk moest wat makkelijker gaan .

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 10 jan 2007, 08:48

Hehe allemaal zeer herkenbaar :-)

Idem hier: fossielen (en alles wat ermee te maken heeft), daarnaast nog een serieuze game-verslaving (wow ftw!), een huis aan het verbouwen, een zwangere vriendin (klein meisje in maart!), een boek aan het schrijven (the gore compendium, 2008 ), een grote 3d game aan het programmeren (woepoeland) en een dikke fulltime job. Say no more :-)

Z.

[Bewerkt door ziepe op 10-01-2007 om 08:48 NL]

The earth has music for those who listen.

Gesloten