Aandacht gevraagd aan fossielliefhebbers.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Arno
Antw: Aandacht gevraagd aan fossielliefhebbers.

Bericht door Arno » 11 jan 2007, 15:14

Beste liefhebbers,

als ik zie waar het eigenlijk omdraait, en uiteindelijk alles zo uitpakt .Wil ik bij deze, toch even iets duidelijk maken. Op de eerste plaats wil ik dat Dhr Louis Verding ( Plikano), kenner bij uitstek, zijn beweegredenen om zich te bedanken als lid een en ander toch in overweging te nemen.
Zonder Louis, zouden wij allen op het forum eveneens de dupe worden van iets ,wat uiteindelijk door mijn discussie is geschiedt.En zullen wij zijn gedetailleerde kennis die hij ons overdraagt moeten missen.(DIT MOET NIET DE BEDOELING ZIJN).

Uiteindelijk gaat het om dit schrijven, die mijn jongste fossielvriend heeft ontvangen.Namen noemen vind ik niet relevant.(Is nml iemands persoonlijke mening).
Wat wel frustrerend is,deel je kritiek hierover met mij. En niet aan een 14 jarige knul,die het super vind om zijn eigen gevonden fossielen te plaatsen op dit net, zonder kwaade bij-bedoelingen.

In antwoord op je laatst geplaatst berichtje van heden 17u45 op \'t net :

. maar door je (en Arno\'s) reklame (foto\'s) op \'fossiel.net\' laat je wel
menig iemand \'kwijlen\' . en idd iedereen denkt dat \'t voor oprapen ligt . en
in Romontbos zijn moet .. Zonder vergunningen en op niet toegestane data\'s
(zondags) !!! .. Nie lang meer : daar komen beslist \'vodden\' van . waarvan
ik hopelijk gespaard blijft .

A) als dit reclame is ,dan zou iedereen op fossielnet die foto,s plaats van zijn gevonden fossielen zich hieraan schuldig maken.
B) Kwijlen doe ik ook ,als ik dikwijls de mooiste eigen gevonden fosiellen het net zie passeren.
C) Als persoon in kwesti ,ooit mij eerste aanmelding op het forum heeft gelezen,dan ondekt hij dat de tekst\"fossielen liggen voor het oprapen\" een van mijn eerste vermelding was naar de liefhebber toe.
D) Sind begin 2006 werd door de webmaster gevraagd ,niet meer inhoudelijk de groeve te vermelden.Hieraan word nog steeds gehoor gegeven.Spreekt men over de Horizont Romontbos, dan is het om het even welke groeve ik hiermee bedoel.De krijtkenner weet wel waar Abraham de mosterd haalt.
E) Zonder vergunning zoeken spreekt voor zich,allom bekend bij ieder verzamelaar.(Is natuurlijk fout)
Om een mooi vb te noemen: Na een georganiseerde excursiedag op de ENCI ,maken zowel amateurs als profies veelal
gebruik om aansluitend de andere groeve,s te bezoeken. (ZIJN OP DE HAND TE TELLEN ,DIE ZICH DAN PERSOONLIJK
AANMELDEN BIJ BETREFFENDE LEIDING).

Even ter opheldering als jullie eens meermalen mijn berichten zouden lezen ,dan weten jullie ook dat ik zeldzame vondsten altijd zal afstaan voor de wetenschap, mits er om gevraagd word als deze voor het museum belangrijk zijn.
Dit heb ik ooit bij het begin al op het forum bekend gemaakt.
Mocht er iets groots worden gevonden,dan zal ,ik de laatste zijn die dat zou plunderen. Dit heb ik ook overgedragen aan mijn collega,s waar ik mee zoek.Zo ook die botten die ik as week-end voor determinatie kom laten zien.Als deze voor het museum waardevol zouden kunnen zijn sta ik deze zeker graag af.
Daar ik als beveiligingsbeambte werkzaam gedurende de nachtelijke uren,en deze hobby mijn passie is,is het aan mij of ik hier 2, 3 of alle dagen in de week ga zoeken. (Zullen jullie ongetwijfeld ook doen, en word ook gedaan door sommigen).
Op uw vraag of ik er zou kamperen?. Zeer zeker wel .Als ik ooit iets groots zal ontdekken zal ik mijn taak en kennis als beveiligingsbeambte waardig verdedigen om deze vondst dan te beschermen.Zowel tegen Nederlandse als Belgische of welke nationaliteit dan ook.

Ik begrijp volkomen wel jullie bezorgdheid hierover.Vergeet aub niet dat wij in anno 2007 leven, normen en waarden zijn voortdurend aan verandering onderhevig.En de mens in kwestie maakt rare sprongen.

Als in de toekomst groeve t,rooth weer gaat uitbreiden,dan geef ik u nu al te kennen dat de toeloop enorm wordt.
Ongeacht of reclame(volgens u) word gemaakt door mij of anderen.Met de hoop dat er fossieljagers tussen zitten met goede bedoelingen.

Mochten jullie ondanks alles, alsnog menen dat het plaatsen van gevonden fossielen en het uitwisselen van kennis niet past op fossielnet,dan lijkt mij dat fossielnet ook een overbodige informatieve site wordt.

Even terzijde ,mijn minimale vondsten zullen later als bestemming zeker een plaatsje in het museum vinden.Het
liefst zou ik ze kwijt willen in mijn eigen dorp bv gemeente huis ,school of cultureelcentum waar iedereen ervan kan genieten.

m.v.g Arno

[Bewerkt door Arno op 11-01-2007 om 15:18 NL]

fossiel-hunter Arno

Supergraver
Antw: Aandacht gevraagd aan fossielliefhebbers.

Bericht door Supergraver » 11 jan 2007, 15:21

Heel duidelijk Arno en ik ben het helemaal met je eens! Je verwoord precies zoals ik er ook over denk.

Gr

Martijn

Isis
Contacteer:
Antw: Antw: Aandacht gevraagd aan fossielliefhebbers.

Bericht door Isis » 11 jan 2007, 16:44

Arno schreef:
In antwoord op je laatst geplaatst berichtje van heden 17u45 op \'t net :

. maar door je (en Arno\'s) reklame (foto\'s) op \'fossiel.net\' laat je wel
menig iemand \'kwijlen\' . en idd iedereen denkt dat \'t voor oprapen ligt . en
in Romontbos zijn moet .. Zonder vergunningen en op niet toegestane data\'s
(zondags) !!! .. Nie lang meer : daar komen beslist \'vodden\' van . waarvan
ik hopelijk gespaard blijft .
Is dit waar het om draait? Is volgens mij al onze reacties, energie, irritaties, etc. niet waard. Ben het met je (Arno) eens dat zo\'n mailtje beter aan jou gericht kan worden dan aan Sean. En zelfs dan... lekker laten voor wat het is verder en af en toe een mooie vondst gewoon op dit forum zetten.

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

Gesloten