mammoet wervel?!

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
fossielengek
mammoet wervel?!

Bericht door fossielengek » 07 jan 2007, 20:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,
Deze wervel heb ik in het hunebedcentrum gekocht. In het museum hadden ze helaas geen fossielen, maar in de winkel lagen een hoop botten bij elkaar gegooid (€4,50 p.s.) en ze hadden ook wat standaard spul uit marokko. Deze wervel lag tussen de rest van de botten, allemaal opgevist uit de noordzee. Ik dacht aan een mammoet wervel. Kan iemand dit bevestigen? Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto\'s.

groetjes Jasper

Jan Losser
Antw: mammoet wervel?!

Bericht door Jan Losser » 08 jan 2007, 12:11

Foto\'s zijn inderdaad slecht, maar het ziet eruit als een lendewervel van een mammoet

Zonder verleden geen toekomst

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 08 jan 2007, 17:02

Dacht eerder aan borstwervel omdat op de éérste foto twee \"putjes\"aan bijde kanten van de wervel zitten en ik dacht dat de ribben daar in scharnierden,daarom dacht ik aan borstwervel
Ik spreek KENNERS niet zo graag tegen en misschien zit ik er \"grats\" naast Jan zal me dan graag terecht wijzen,ik eeuu bibber al(een beetje)...

Theo

Jim

Bericht door Jim » 08 jan 2007, 18:09

ik denk inderdaad mammoet.jim

Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

john

Bericht door john » 09 jan 2007, 16:59

Ik denk ook mammoet grr.john

Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal

Jan Losser

Bericht door Jan Losser » 16 jan 2007, 10:38

Nee hoor Theo je kunt stoppen met bibberen ik heb niet goed gekeken, er zijn inderdaad aanhechtingen van de ribben te zien. Het is een borstwervel maar dan wel een van de achterste, omdat het doornvormiguitsteeksel wat overigens afgebroken is erg \"plat\" naar achteren ligt

Zonder verleden geen toekomst

Gesloten