mammoet wervel?!
- fossielengek
mammoet wervel?!

Hallo,
Deze wervel heb ik in het hunebedcentrum gekocht. In het museum hadden ze helaas geen fossielen, maar in de winkel lagen een hoop botten bij elkaar gegooid (€4,50 p.s.) en ze hadden ook wat standaard spul uit marokko. Deze wervel lag tussen de rest van de botten, allemaal opgevist uit de noordzee. Ik dacht aan een mammoet wervel. Kan iemand dit bevestigen? Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto\'s.
groetjes Jasper
- Jan Losser
Antw: mammoet wervel?!
Foto\'s zijn inderdaad slecht, maar het ziet eruit als een lendewervel van een mammoet
Zonder verleden geen toekomst
Dacht eerder aan borstwervel omdat op de éérste foto twee \"putjes\"aan bijde kanten van de wervel zitten en ik dacht dat de ribben daar in scharnierden,daarom dacht ik aan borstwervel
Ik spreek KENNERS niet zo graag tegen en misschien zit ik er \"grats\" naast Jan zal me dan graag terecht wijzen,ik eeuu bibber al(een beetje)...
Ik spreek KENNERS niet zo graag tegen en misschien zit ik er \"grats\" naast Jan zal me dan graag terecht wijzen,ik eeuu bibber al(een beetje)...
Theo
Ik denk ook mammoet grr.john
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal
- Jan Losser
Nee hoor Theo je kunt stoppen met bibberen ik heb niet goed gekeken, er zijn inderdaad aanhechtingen van de ribben te zien. Het is een borstwervel maar dan wel een van de achterste, omdat het doornvormiguitsteeksel wat overigens afgebroken is erg \"plat\" naar achteren ligt
Zonder verleden geen toekomst