Nieuw levend fossiel ontdekt in Japan
- Supergraver
Nieuw levend fossiel ontdekt in Japan
Ik zie net dat ze een \'levend fossiel\' hebben ontdekt in Japan. Op de internet telegtraag zag ik een een filmpje over staan, maar ik kan die bij de telgraaf nooit openen. Wie weet er meer over (over deze ontdekking dan)
Gr
Martijn
Gr
Martijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Nieuw levend fossiel ontdekt in Japan
Ik dacht dat het over een soort garnaal ging. Herman heeft net nog een link naar het nieuwsbericht geplaatst op de hoofdpagina van deze site.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Het was net ook op het NOS journaal. Het gaat om een Franjehaai die normaal in diepe wateren leeft. Nu was er een vrouwtje afgedwaald naar de Japanse kust en gevangen door vissers. Volgens de geinterviewde Japanse onderzoeker waren deze haaien zo goed als gelijk aan haaien waarvan fossiele resten uit het Krijt zijn gevonden.
- Supergraver
Ik dacht al een haai, aan de tandjes in de kaak te zien (op de kleine foto, voor de snelkoppeling naar het filmfragment).
Leuk, heel leuk.
Gr
Martijn
Leuk, heel leuk.
Gr
Martijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
ah, dan gaat het nog om een ander levend fossiel.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Betelgeuze
Je kan het nog eens dunnetjes overdoen op CNN en daar staat iets meer uitleg bij:
http://www.cnn.com/2007/TECH/science/01 ... index.html
Groetjes!
http://www.cnn.com/2007/TECH/science/01 ... index.html
Groetjes!
Het is trouwens geen pas ontdekte soort. Ze wisten al een tijdje van het bestaan van deze haai af. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Franjehaai
De habitat van deze haai is wel meer dan 500 meter diep en het gebeurt zelden dat deze vissen in ondiep water komen. Ik vind het eigenlijk zelfs een beetje zielig, want de haai op de film is een paar uur later gestorven, dus is de haai op de filmbeelden al stervende.
Heb je trouwens op die kieuwen en die tanden gelet? Heel mooie haai.
[Bewerkt door Yoghurtje op 24-01-2007 om 16:47 NL]
De habitat van deze haai is wel meer dan 500 meter diep en het gebeurt zelden dat deze vissen in ondiep water komen. Ik vind het eigenlijk zelfs een beetje zielig, want de haai op de film is een paar uur later gestorven, dus is de haai op de filmbeelden al stervende.
Heb je trouwens op die kieuwen en die tanden gelet? Heel mooie haai.
[Bewerkt door Yoghurtje op 24-01-2007 om 16:47 NL]
Denk niet dat in fitte en hongerige conditie dit beestje zomaar zou kiezen voor een puddinkje ipv van een sappig stukje achterhesp...
Heel knap dier - vraag me af of de \'moderne\' haaien veel rapper zijn dan deze..?
Heel knap dier - vraag me af of de \'moderne\' haaien veel rapper zijn dan deze..?
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Het was trouwens gisteren nog eens op het tv-journaal. Het beestje is blijkbaar kleiner dan een normaal gebouwde man, de haai lijkt veel groter dan hij eigenlijk is.
Ik denk dat het zelfs een relatief traag beestje is...
[Bewerkt door Yoghurtje op 25-01-2007 om 23:56 NL]
Ik denk dat het zelfs een relatief traag beestje is...
[Bewerkt door Yoghurtje op 25-01-2007 om 23:56 NL]