Zeef residu van egem gevraagd.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Zeef residu van egem gevraagd.
hoi,
hoe kan ik nou het beste die mini tandjes eruit halen als ik geen bino heb? ik heb het net nog eens even doorgekeken en heb toch nog een paar tandjes eruit gehaald, heele kleine.
gr sean
hoe kan ik nou het beste die mini tandjes eruit halen als ik geen bino heb? ik heb het net nog eens even doorgekeken en heb toch nog een paar tandjes eruit gehaald, heele kleine.
gr sean
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
- agaathunter
Hoi Sean,
Ik heb vaak een zeef residu van Cadzand of Mill. Die tandjes e.a. fossieltjes zijn m.i. niet helemaal zo klein als die van Egem.
Ik doe altijd een klein schepje dat goed uitgezeefd is (1 mm) op een dienblad en dat kijk ik beetje voor beetje na. Dit met goed licht er op en een vergrootglas met licht (5x).
Zo vind ik nog veel spul. Daarna bekijk ik het verder nog onder de microscoop.
Groetjes: Ed
Ik heb vaak een zeef residu van Cadzand of Mill. Die tandjes e.a. fossieltjes zijn m.i. niet helemaal zo klein als die van Egem.
Ik doe altijd een klein schepje dat goed uitgezeefd is (1 mm) op een dienblad en dat kijk ik beetje voor beetje na. Dit met goed licht er op en een vergrootglas met licht (5x).
Zo vind ik nog veel spul. Daarna bekijk ik het verder nog onder de microscoop.
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
Ik heb 1/4 blad(geplastificeert) onder mijn bino liggen,daar trek ik een lijntje op,een mespunt residu.(ni snuiven,ge wordt er toch ni high van)ik schud even met m\'n
blad zodat alles uit elkaar schuift,trek langzaam het blad onder mijn lens door, ondertussen bewerk ik alles met een pincet.
zo\'n bord,als je dat goed wil doen,alle dagen een uurtje of twee,daar ben je weken zoet mee.
Alleen...de kleur staat me niet aan,het is te licht,goed residu is donkerder van kleur door de vele zwarte puntjes(meestal kleine vissewerveltjes en koprolietjes.En toch ga je versteld staan wat er allemaal zal uitkomen.
blad zodat alles uit elkaar schuift,trek langzaam het blad onder mijn lens door, ondertussen bewerk ik alles met een pincet.
zo\'n bord,als je dat goed wil doen,alle dagen een uurtje of twee,daar ben je weken zoet mee.
Alleen...de kleur staat me niet aan,het is te licht,goed residu is donkerder van kleur door de vele zwarte puntjes(meestal kleine vissewerveltjes en koprolietjes.En toch ga je versteld staan wat er allemaal zal uitkomen.
Theo
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Zeef residu van egem gevraagd.
Nah Sean,fossiel hunter sean schreef:
hoi,
gr sean
Je hebt een microscoop,zie http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=3438
Kan je ook veel mee uit je soepbord vissen, kost alleen ff meer tijd.
Tja, en voor een bino met verlichting gewoon wat langer doorsparen.
Daarnaast met een nat gemaakt penseeltje kun je veel makkelijker werken om de vondsten uit het residu te halen, i.p.v met een pincet.
groetjes,
[Bewerkt door Frisian-old-age op 26-01-2007 om 18:51 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Antw: Zeef residu van egem gevraagd.
[/quote]
de kleur is lichter geworden met de flits van de camera. hij is in het echt donkerder.
bedankt voor de reacties
gr sean
[/quote]
de kleur is lichter geworden met de flits van de camera. hij is in het echt donkerder.
bedankt voor de reacties
gr sean
As er ooit iemand een soepbord residu over heeft, dan hou ik me aanbevolen!
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
He Sean,
Ik had het toch gezegd dat je het veel te snel had uitgezocht.
Op één avond sorteer ik twee- maximum drie theelepels residu onder de microscoop,darna verslapt de aandacht en mis wel wat.
Wally
Ik had het toch gezegd dat je het veel te snel had uitgezocht.
Op één avond sorteer ik twee- maximum drie theelepels residu onder de microscoop,darna verslapt de aandacht en mis wel wat.
Wally
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Scheid met diverse zeven met fijne en verschillende maaswijdte het residu in verschillende fracties.
Neem vervolgens tenminste een loeplamp met verlichting om het uit te zoeken.
Neem vervolgens tenminste een loeplamp met verlichting om het uit te zoeken.
HJ