mammoet of niet?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
davinci
Contacteer:
mammoet of niet?

Bericht door davinci » 27 nov 2004, 14:23

Afbeelding
Beste Liefhebbers,
Ik heb wat grote stukken bot waar ik niet uit kom.
Zelf dacht ik aan een stuk verweerd heiligbeen van een mamoet.
Kan dit kloppen?
De botten zijn verkocht als ijstijdbotten en opgevist door een vissersboot.
gr dv

[Bewerkt door davinci op 03-12-2004 om 09:51 NL]

i just looove fossils

davinci
Contacteer:
Antw: mammoet of niet?

Bericht door davinci » 27 nov 2004, 14:24

Afbeelding

Pap die wil ik hebben.
ik ben ongeveer 1 meter 10
en 4 jaar oud
[Bewerkt door davinci op 03-12-2004 om 09:51 NL]

[Bewerkt door davinci op 03-12-2004 om 13:36 NL]

i just looove fossils

Casper
Contacteer:
Antw: mamoet of niet?

Bericht door Casper » 27 nov 2004, 17:13

vind ik best wel moeilijk te zeggen.
\'k heb er niet erg veel verstand van en ik vind de foto niet erg duidelijk. het is wel groot genoeg voor een mamoet.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

davinci
Contacteer:
Antw: Antw: mammoet of niet?

Bericht door davinci » 30 nov 2004, 18:41

bij deze een oproep voor links naar mammoetsites(met name voor determinatie van botten)
bvd
gr dv
heb ook nog stukken van schouderblad van 5 verschillende mammoeten zal binnenkort even wat fotos proberen te maken.

[Bewerkt door davinci op 03-12-2004 om 09:52 NL]

i just looove fossils

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 02 dec 2004, 09:29

Bij mijn weten is er (nog) geen online database van mammoet botten. Kijk eens op www.members.lycos.nl/wpz, daar staan links naar websites met meer info over ijstijdfossielen. Succes!
gr. Hanneke

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

davinci
Contacteer:
Antw: Antw: mamoet of niet?

Bericht door davinci » 02 dec 2004, 11:29

Hanneke schreef:
Bij mijn weten is er (nog) geen online database van mammoet botten. Kijk eens op www.members.lycos.nl/wpz, daar staan links naar websites met meer info over ijstijdfossielen. Succes!
gr. Hanneke
Hoi Hanneke bedankt voor de tip ik heb nu al 3 schouderbladen gedetimineerd en weer aan het zoeken.
gr dv

i just looove fossils

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 02 dec 2004, 12:25

We kunnen ook met z\'n allen een nieuwe site maken over Mammoet botten. Ik kan html

[Bewerkt door Trilobite op 02-12-2004 om 12:27 NL]

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

davinci
Contacteer:
Antw: Antw: mammoet of niet?

Bericht door davinci » 02 dec 2004, 13:39

Trilobite schreef:
We kunnen ook met z\'n allen een nieuwe site maken over Mammoet botten. Ik kan html

[Bewerkt door Trilobite op 02-12-2004 om 12:27 NL]
Er zijn al een hele boel mammoet sites maar ik heb er nog geen eentje gevonden waarin een compleet skelet overzichtelijk staat afgebeeld.
Naturalis heeft een compleet skelet maar waarom hebben ze dat nou weer op zon onduidelijk fototje weergegeven?
Als we zon site gaan opzetten moeten we wel weten uit hoeveel botten een mammoet bestaat en hoe die er uit zien en
waar ze gezeten hebben.dat is wat je minimaal nodig hebt.
(tot dus ver heeft GEEN 1 site dit.)
gr dv

[Bewerkt door davinci op 03-12-2004 om 09:53 NL]

i just looove fossils

Hanneke
Contacteer:
Antw: mamMoet of niet?

Bericht door Hanneke » 02 dec 2004, 17:02

Een redelijk uitgebreide site is de website van Kees van Hooijdonk http://www.geocities.com/fossilnet_2/
Wat betreft het maken van een nieuwe website hoef je niet alle botten af te beelden. Je kunt natuurlijk 1 cervicale, 1 thoracale en 1 lumbale wervel afbeelden, ipv alle 45 (gokje hoor!). En de botten van de linkerpoot zijn hetzelfde als de rechterpoot, alleen gespiegeld. Zo ben je al snel een heel eind. En een maatbalkje erbij, dat wordt zoooo vaak vergeten, waardoor je nog niets aan een foto hebt. En als ik toch aan het zeuren ben, mammoet is met een dubbele M.

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 02 dec 2004, 17:07

Trouwens, als er meer mensen zijn met interesse in Ijstijdfossielen, zaterdag 11 december is er een bijeenkomst van de Werkgroep Pleistocene Zoogdieren in Utrecht, met o.a. Dick Mol en Gert van den Berg (Nature: Homo floriensis!) als sprekers. Toegang gratis en iedereen met interesse is welkom! Voor het uitgebreide programma, kijk op http://www.members.lycos.nl/wpz/aktiviteiten.htm
gr. Hanneke

Gesloten